728 x 90

مدیرکل آژانس: هیچ پیشرفتی در حل مسائل باقی مانده پادمانی صورت نگرفته است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داده است که ذخیره اورانیوم غنی شده رژیم ایران، از جمله اورانیومی که تا درجه خلوص ۶۰درصد غنی شده، رو به افزایش است.

 گروسی که روز دوشنبه ۱۴خرداد در نشست شورای حکام آژانس اتمی سازمان ملل صحبت می‌کرد گفت: «هیچ پیشرفتی» در حل مسائل پادمانی حاصل نشده است.

وی افزود: این مسائل مربوط به موضوع یافت شدن ذرات اورانیوم در دو سایت از پیش اعلام نشده به آژانس است که بازرسان سال‌هاست در مورد آن از ایران سؤال می‌کنند.

وی در ادامه گفت:  اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی درباره توانایی ساخت سلاح اتمی غیرقابل قبول است.

به گفته گروسی، رژیم ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰درصدی خود را افزایش داده، بیش از سه سال است که تعهداتش را بر اساس پروتکل الحاقی متوقف کرده، آژانس در این سه سال نتوانسته است به اطلاعات تکمیلی در ایران دسترسی داشته باشد و تداوم کسب اطلاع درباره تولید و موجودی سانتریفوژها، روتورها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم ایران را از دست داده است.

رافائل گروسی گفت اظهارات علنی بیشتر در ایران در مورد توانمندی فنی برای تولید سلاح هسته‌ای و تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای تهران، نگرانی او را نسبت به درستی و کامل بودن بیانیه‌های ایران در قبال پادمان‌های آژانس افزایش داده است.

(سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۴خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ff1fb93-dca6-4ec1-a938-f2677e7df91c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات