728 x 90

مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی: هنوز در تلاش برای روشن ساختن ابهامات باقی مانده در سه سایت ایران هستیم

رافائل گروسی مدیرکل آژانس
رافائل گروسی مدیرکل آژانس

رافائل گروسی مدیرکل آژانس در گفتگویی با آسوشیتدپرس تصریح کرد که به‌دنبال دریافت "پاسخی شفاف" از سوی تهران در خصوص ذرات اورانیوم با منشاء انسانی کشف شده در چندین سایت ایران است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت گفت: آژانس هم‌چنان در تلاش است تا جواب‌های واضح از تهران در خصوص آثار اورانیوم غنی‌سازی شده با منشاء غیرطبیعی در سه سایت هسته‌یی در کشور دریافت کند.

آسوشیتدپرس نوشت: [رژیم ایران] و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان فروپاشی توافق هسته‌یی تهران با قدرتهای جهانی تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل، از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربینهای نظارتی در سایت‌های اتمی در این کشور را بین خود حل کنند.
او هم‌چنین به توانایی ایران برای غنی‌سازی اورانیوم از زمان فروپاشی این توافق اذعان کرد زیرا از سانتریفوژهای پیشرفته‌تر استفاده می‌کند. تهران اخیراً پس از حمله مشکوک اسرائیل، یک کارگاه سانتریفوژ را به تأسیسات هسته‌یی زیرزمینی نطنز منتقل کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13695a82-97ae-4405-8075-ea64d776df49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات