728 x 90

محکومیت و اعتراض علیه تسلیت به‌خاطر مرگ جلاد۶۷

مرگ رئیسی و واکنش‌ها
مرگ رئیسی و واکنش‌ها

در جلسه استماع معاون وزیر خارجه در زیرکمیته خاورمیانه در کمیته خارجی کنگره آمریکا، جو ویلسون رئیس این زیرکمیته در تقبیح تسلیت وزارت‌خارجه آمریکا به‌مناسبت مرگ رئیسی جلاد گفت: متأسفانه دولت برای رئیسی، جلاد تهران که به تنهایی مسئول قتل دهها هزار غیرنظامی ایرانی بود تسلیت گفت. این ابراز تسلیت نشان می‌دهد که دولت تصمیم گرفته است در طرف چه کسانی قرار بگیرد، متأسفانه با دیکتاتورها.

جو ویلسون در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: من بسیار نگران این هستم که رژیم تهران صادرات نفت را برای تأمین مالی دست‌نشانده‌های تروریستی‌اش یعنی حوثی‌ها و حزب‌الله استفاده کند. علاوه بر این، آنها از آن پول برای سرکوب مردم ایران استفاده می‌کنند. ما می‌دانیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران می‌خواهند در آزادی زندگی کنند.

منبع: سایت کمیته روابط خارجه کنگره آمریکا ۳خرداد ۱۴۰۳

 

تلویزیون نیوزمکس در مصاحبه با سناتور تد کروز عضو سنای آمریکا گفت:

شما تسلیت مرگ رئیس‌جمهور رژیم ایران، این مرد وحشتناک و جلاد تهران توسط وزارت‌خارجه و هم‌چنین تسلیم آنها در برابر شرورترین کشورهای جهان و اجازه دسترسی رژیم ایران به این همه ثروت را محکوم کردید.

تد کروز تأکید کرد: دولت آمریکا این عادت خشمگین کننده را دارد که میلیاردها دلار به دیوانه‌های روانی حاکم بر ایران می‌دهد که می‌خواهند ما را بکشند. به‌عنوان یک قانون خیلی اساسی این نباید پیچیده باشد. به افرادی که می‌خواهند شما را بکشند پول ندهید. و با این حال، به نظر می‌رسد که دولت بایدن نمی‌تواند این موضوع را بفهمد.

منبع: حساب ایکس تد کروز: ۱۴۰۳۰۳۰۴

 

مارکو روبیو عضو سنای آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: فراموش نکنیم که رئیسی، جلاد تهران، دست‌نشانده دیگری از خامنه‌ای بود. مردم ایران هنوز در گروگان رژیم تهران هستند و به مبارزه برای حقوق اولیه بشر و دموکراسی ادامه می‌دهند.

منبع: ایکس مارکو روبیو: ۱۴۰۳۰۳۰۴

 

کلودیا تنی نماینده کنگره آمریکا نیز در حساب ایکس خود نوشت: ابراهیم رئیسی معروف به جلاد تهران با شقاوت هزاران نفر از مردم ایران را کشت و اعدام کرد و هر ایرانی را که جرأت اعتراض علیه رژیم را داشت به سکوت کشاند.

دولت بایدن باید پاسخ بدهد که چرا برای مرگ رئیسی این تروریست و دشمن آمریکا و مردم ایران، عزاداری می‌کند.

منبع: ایکس کلودیا تنی: ۱۴۰۳۰۳۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad5fe211-15f0-4c6f-8c53-48873a15b2cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات