728 x 90

محکومیت حملات حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران در جریان اجلاس شورای امنیت

شورای امنیت
شورای امنیت

روز چهارشنبه ۲۵بهمن در جریان اجلاس شورای امنیت برای بررسی وضعیت یمن، نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلستان، ژاپن، کرهٔ جنوبی، مالت، اسلوونی حملات حوثی‌های مورد حمایت رژیم آخوندی را در دریای سرخ و خلیج عدن محکوم کردند و به توقف آن فراخوان دادند. به‌گزارش سایت سازمان ملل، نمایندهٔ یمن در سخنان خود هشدار داد که تشدید تنش توسط حوثی‌ها در دریای سرخ و تأمین تسلیحات توسط (رژیم) ایران برای حوثی‌ها، هم‌چنان «بحران را در یمن تشدید و وضعیت انسانی را وخیم‌تر خواهد کرد».

 

رابرت وود معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: از سال ۲۰۱۴، سپاه پاسداران زرادخانه رو به رشدی از سلاحهای پیشرفته را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است که آنها برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ استفاده کرده‌اند. بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳، ایالات متحده و شرکای آن دست‌کم ۱۸ کشتی را که به‌طور غیرقانونی تسلیحات برای حوثیها قاچاق می‌کردند، توقیف کردند. در ۱۱ژانویه یک کشتی را توقیف کردند که کمکهای مرگبار حمل می‌کردند از جمله اجزای پیشرفته موشکهای بالستیک و کروز از ایران به شبه‌نظامیان حوثی برای سرهم کردن در یمن را توقیف کردند. ما مجدداً از همه کشورهای عضو می‌خواهیم که بر سران رژیم ایران فشار آورند تا از تعهداتشان تحت قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کنند.

 

ناتالی برودهورست NATHALIE BROADHURST، معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل گفت: فرانسه حملات حوثی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن علیه کشتی‌های تجاری را محکوم می‌کند. ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که به این امر پایان دهند و فوراً کشتی گلکسی لیدر و خدمه آن را که از ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ توسط حوثی‌ها به گروگان‌گرفته شده‌اند، آزاد کنند.

 

باربارا وودوارد نماینده انگلستان در شورای امنیت سازمان ملل: اختلال در حمل و نقل دریایی در دریای سرخ ناشی از حملات حوثی‌ها غیرقانونی و غیرقابل توجیه است و خطر تشدید رنج بشردوستانه در یمن را به همراه دارد. ما در کنار ایالات متحده با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند علیه اهداف مرتبط با حملات حوثی‌ها، اقدامات لازم، متناسب و قانونی را در دفاع از خود انجام داده‌ایم

 

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن: افزایش تنشهای منطقه‌یی مرتبط با جنگ غزه، و به‌ویژه تشدید تنش نظامی در دریای سرخ، سرعت تلاشهای صلح در یمن را کاهش می‌دهد. در روزهای آتی، هم‌چنین در پاسخ به اقدامات حوثیها در دریای سرخ، انتظار می‌رود که ایالات متحده آنها را به‌عنوان گروه تروریستی ویژه تعیین شده معرفی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f792e17-be0b-4a3e-9f5a-6136ab42fcc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات