728 x 90

محمد محدثین در گفتگو با سایت ایلاف: رژیم آخوندی با تاکتیک فریبکاری و دریوزگی می‌خواهد مانع یک سیاست قاطع از سوی کشورهای عربی شود

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در گفتگو با سایت ایلاف گفت: بعد از تنگ شدن طناب تحریم‌ها بر گردن رژیم و سپری شدن دوران مماشات غربی‌ها، بار دیگر آخوندها به تاکتیک «دریوزگی و فریبکاری» روی آورده‌اند. خامنه‌ای و روحانی، ظریف و عراقچی و دیگر ایادیشان را به ژاپن و پاکستان و عراق و کویت و قطر و عمان و... فرستاده‌اند تا با وعده و وعیدهای دروغین از ادامه سیاست قاطع و تحریم‌های همه‌جانبه جلوگیری کنند و از فشارهای فزاینده‌یی که رژیم را مستاصل کرده است کم کنند.

 

محمد محدثین در این گفتگو با اشاره به کنفرانس کشورهای عربی که قرار است در عربستان برگزار شود گفت:‌ کنفرانس کشورهای عربی در ۹خرداد در مکه مکرمه باعث دست پاچگی رژیم و تسریع در بکار بردن تاکتیک "دریوزگی و فریبکاری" شده است. رژیم با این مانورهای لو رفته می‌خواهد مانع یک سیاست قاطع از سوی کشورهای عربی بشود.

 

سه عامل که رژیم را به لبه پرتگاه کشانده است

مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت به سه عامل که رژیم را در لبه پرتگاه کشانده است اشاره کرد.

تأثیر تحریم‌ها

محمد محدثین گفت: عامل اول این است که تحریم‌ها شروع به اثرگذاری کرده‌اند. لغو مجوزهای خرید نفت از سوی آمریکا و وضع تحریم‌های جدید رژیم را دچار خفقان کرده است. روحانی روز ۴خرداد گفت «این‌که کشتی باری ایرانی برای ۱۰روز نتوانسته در یکی از بنادر کشورها پهلو بگیرد و بار خود را خالی کند، در تاریخ ایران بی‌سابقه است. وزارت‌خارجه آمریکا برای یک کشتی مرتب با آن کشور کوچک در تماس است و این امر در ۴۰سال گذشته بی‌سابقه بوده است و این‌که یک نفتکش ایرانی برای رساندن نفت به‌صورت مداوم تحت تعقیب ماهواره‌ها و رصد قرار دارد در طول ۴۰سال گذشته سابقه نداشته است».

دخالت‌های رژیم تهران بی‌پاسخ نخواهد ماند

محمد محدثین دومین عامل تأثیرگذار در رقم زدن وضعیت بحرانی رژیم آخوندی را حضور نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه دانست که رژیم را به وحشت انداخته و فهمیده است که دیگر دخالت‌های و جنگ‌افروزیهایش در منطقه بی‌پاسخ نخواهد ماند. محمد محدثین گفت:‌ رژیم ایران در سه دهه گذشته (از بحران کویت در سال ۱۹۹۰) هیچ بهایی برای دست اندازی به کشورهای منطقه نداده و برنده اصلی سه جنگ ۱۹۹۱ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ بوده است. بعد از جنگ ۲۰۰۳ آمریکا دروازه‌های عراق را بسوی رژیم ایران گشود و رژیم بدون کمترین هزینه‌یی عراق را عملاً به اشغال درآورد و از آنجا دست اندازی به سوریه و کشورهای دیگر را شروع کرد. رژیم از پایان دوران مفتخوری به‌شدت وحشت‌زده است.

حضور فعال مجاهدین در داخل و خارج کشور و گسترش فعالیت‌های کانون‌های شورشی 

در مورد عامل سوم محمد محدثین خاطرنشان کرد: حضور فعال مجاهدین و شورای ملی مقاومت در داخل و خارج ایران، گسترش فعالیت‌های کانون‌های شورشی در شهرهای مختلف کشور و استقبال گسترده مردم از آنان، چشم‌انداز سرنگونی را برای رژیم بسیار جدی کرده است. دستگیرهای گسترده، صدور احکام اعدام برای زندانیان سیاسی و ارعاب و تهدید نتوانسته روند فزاینده اعتراضات و خیزشهای مردمی را متوقف کند.

 

موضع قاطع دو کنفرانس مکه 

محمد محدثین گفت: موضع قاطع کنفرانس مکه مکرمه علیه نظام ولایت فقیه در ایران یک پاسخ قاطع به این مانورهای سخیف رژیم ایران است. به همین دلیل نباید اجازه داد رژیم با این مانورها برای خود فضای تنفسی بخرد و سرنگونی خود را به‌تعویق بیندازد و بار دیگر فرصت جنگ‌افروزی و صدور تروریسم به کشورهای منطقه پیدا کند.

 

اقداماتی قاطع 

مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت ایران تأکید کرد به‌دنبال لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران اتخاذ چند اقدام قاطع شامل به‌رسمیت شناختن حق مردم و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و دستیابی به آزادی و همچنین قرار دادن وزارت اطلاعات ایران و سایر ارگانهای سرکوب و صدور تروریسم و بنیادگرایی در لیستهای تروریستی ضروری می‌باشد.

محمد محدثین بر ضرورت اخراج مزدوران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس و قطع رابطه با رژیم تهران... و ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر و قتل‌عام زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷به شورای امنیت ملل ‌متحد و احاله سردمداران رژیم که در این قتل‌عام دست داشته‌اند به دادگاه بین‌المللی تأکید کرد.

وی اعزام هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانها به‌منظور اطلاع از وضعیت دهشتناک زندانیان را یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز برای مقابله با سیاست‌های رژیم آخوندی دانست. محمد محدثین گفت رژیم نامشروع ملایان باید از ملل ‌متحد اخراج شود. همچنین نیروهای وابسته به این رژیم باید از سوریه، عراق، یمن، لبنان و افغانستان اخراج شوند....و مقاومت عادلانه مردم ایران باید به رسمیت شناخته شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e835819-e760-436e-bcc7-e1520fb80516"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات