728 x 90

محمد محدثین: تحریم پتروشیمی رژیم ایران، یکی از خواستهای دیرینه مقاومت

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت
محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت

به‌دنبال تحریم پتروشیمی رژیم آخوندی توسط آمریکا در روز جمعه ۱۷خرداد۹۸،  برادر مجاهد محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت طی گفتگویی نظر خود درباره این تحریم‌ها را بیان کرد.

 

تحریم پتروشیمی رژیم آخوندی خواست دیرینه مقاومت ایران 

محمد محدثین گفت:‌ تحریم پتروشیمی رژیم آخوندی یکی از خواستهای طولانی‌مدت مقاومت ایران بوده است. درآمد صنعت پتروشیمی و ارز حاصله از آن در اساس به جیب سپاه پاسداران جهل و جنایت و بیت خامنه‌ای منتقل می‌شود.

در کنفرانسهایی که نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا داشته است بارها بر ضرورت این تحریم تأکید کرده است.

در بیانیه سی و هفتمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت در سال ۱۳۹۷ این شورا تصریح کرد که «در رژیم ولایت فقیه با توزیع سیاسی درآمد نفت و درآمد سایر منابع ثروت مواجهیم. این همان کار کرد نظام رانتی حاکم است که به‌هر یک از مقامها ‌، کارگزاران و مأموران رژیم متناسب با جایگاهشان در هرم قدرت رانت اقتصادی تعلق گرفته است. منابع اساسی ثروت که عوایدشان مشمول توزیع رانتی می‌شود، عبارتند از‌ نفت و پتروشیمی، واردات و بازار مصرف، بازار پول، بازار کار و محیط‌زیست».

این بیانیه در ادامه تأکید می‌کرد: «بخشی از درآمد فروش محصولات پتروشیمی نیز به‌ مدد یک رشته فریب‌کاری و پنهان‌سازی نظیر مناقصه‌های ساختگی، در نهایت سر از بیت‌ خامنه‌ای در می‌آورد».

 

پتروشیمی جزیی از منظومه سپاه پاسداران

محمد محدثین صنعیت پتروشیمی به همراه طیف گسترده‌یی از شرکتهای تابعه را جزیی از منظومه سپاه پاسداران و جزیی از قرارگاه ضدخاتم الآنبیا سپاه پاسداران دانست.

وی گفت: «مؤسسات و شرکتهای تابعه شرکت صنایع پتروشیمی، از جمله همین ۳۹شرکتی که اکنون اسمشان در این تحریم‌ها آمده است هر کدام شرکتهای بزرگی هستند؛ مثل شرکت پتروشیمی کیمیا، شرکت پتروشیمی بندر موسوم به امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، شرکت پتروشیمی فجر، شرکت کود شیمیایی هرمز و... اینها هر کدامشان منابع درآمدهای بزرگی برای رژیم هستند که صرف سرکوب مردم ایران، صرف صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه و کشتار مردم منطقه می‌کند».

 

فراخوان به تحریم گاز رژیم 

محمد محدثین سپس افزود: بعد از صنعت نفت، پتروشیمی، گاز و صنایع فلزی بزرگترین منابع درآمد رژیم هستند. درآمدی که حتی یک دلار آن صرف مردم ایران نمی‌شود. پتروشیمی اکنون تحریم شده است. چند هفته قبل صنایع فلزی رژیم تحریم شدند. اکنون هم فراخوان می‌دهیم که گاز هم به لیست این تحریم‌ها اضافه شود.

تمام منافع این صنایع در یک فرآیند پیچیده که در همین سال گذشته هم یک بار دیگر اتفاق افتاد به سمت سپاه پاسداران سرازیر می‌شود. بخش زیادی از صنعت پتروشیمی را رسماً دولت و شرکت نفت به سپاه پاسداران فروخته است. صحبت از این بود که دهها میلیارد دلار سرمایه را به سپاه پاسداران بدهند که خرج سرکوب و صدور تروریسم شود.

 

تلاش رژیم و محافل پشتیبان او برای جلوگیری از تحریم پتروشیمی

محمد محدثین در مورد تلاش رژیم و محافل همدست آن برای جلوگیری از تحریم پتروشیمی گفت، در این زمینه تلاش گسترده‌ٔ بود که رژیم از طریق واسطه‌ها و کشورهای واسط که دنبال میانجیگری هستند انجام داد تا پتروشیمی وارد تحریم‌ها نشود و محافلی هم در آمریکا تلاش می‌کردند که از این تحریم جلوگیری کنند. خوشبختانه این تلاشها به جایی نرسید و صنایع پتروشیمی رژیم هم مشمول تحریم‌ها شد.

 

تحریم پتروشیمی امر مبارک برای مردم ایران 

محمد محدثین در پایان این گفتگو گفت: این یک امر مبارک برای مردم ایران است و امیدواریم دست رژیم باز هم بیشتر و بیشتر از سرمایه‌های مردم ایران کوتاه شود. اینها سرمایه‌های ملت ایران هستند. سرمایه‌هایی هستند که باید برای آینده ایران،‌ برای بازسازی ایران بعد از سرنگونی این رژیم در اختیار مردم ایران قرار بگیرد. کشورهای خارجی هم نباید این اجازه در داشته باشند که این سرمایه‌های مردم ایران را خریده و پولش را در اختیار رژیم آخوندی بگذارند تا این رژیم هم آنها را صرف سرکوب و صدور تروریسم بکند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/110fcc80-da36-4f58-a26c-f17b5a8e6079"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات