728 x 90

محمد ثلاث از دراویش گنابادی اعدام شد

اعدام محمد ثلاث از دراویش گنابادی توسط دژخیمان خامنه ای
اعدام محمد ثلاث از دراویش گنابادی توسط دژخیمان خامنه ای

محمد ثلاث از دراویش گنابادی بامداد امروز دوشنبه ۲۸خرداد۹۷توسط قضاییه خامنه‌ای اعدام شد. این اقدام جنایتکارانه با وجود اعتراضهای گسترده داخلی و بین‌المللی صورت گرفت.

خبرگزاری قضاییه رژیم ـ میزان ـ‌ این خبر را اعلام کرد.

محمد ثلات بارها گفته بود که بی‌گناه است و در زیر شکنجه او را وادار به قبول اتهاماتی کرده‌اند که در آن نقشی نداشته است.

 

زینب طاهری: محمد ثلاث بیگناه بود

زینب طاهری از وکلای مدافع محمد ثلاث روز یکشنبه ۲۷خرداد۹۷اعلام کرد «ادله غیرقابل انکاری دال بر بی‌گناهی» محمد ثلاث این درویش گنابادی در اختیار دارد.

طاهری روز یکشنبه ۲۷خرداد در صفحه توئیتر خود خطاب به دادستان رژیم در تهران نوشته بود: «من با سابقه سال‌ها وکالت ضمانت می‌کنم‌ او بی‌گناه است و ادله غیرقابل انکاری دارم که او بی‌گناه است. دلیل این عجله و ظلم چیست؟»

وی اضافه کرده بود:‌ دادستانی می‌تواند وی را نیز به‌دلیل «دفاع از یک بی‌گناه» بازداشت کند چرا که وی نمی‌تواند «شرافت» خود را بفروشد.

این وکیل مدافع در توئیت دیگری نوشته بود: «دستگاه قضایی ایران قصد ندارد سخنان» وی درباره «بی‌گناهی» محمد ثلاث را بشنود و او به همین دلیل از «تمام ملت ایران و مردم جهان و مقامات بین‌المللی کمک فوری» می‌طلبد.

در یک فایل صوتی که از محمد ثلاث منتشر شده، وی می‌گفت: بی‌گناه است و بعد از «چند ساعت شکنجه» در کلانتری اعتراف اجباری کرده است.

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت

دژخیمان رژیم آخوندی روز شنبه ۲۶خرداد به خانواده آقای محمد یاور ثلاث اطلاع دادند که برای آخرین ملاقات با وی به زندان گوهردشت کرج بروند. گفته می‌شود او در آستانه اعدام قرار دارد. محمد ثلاث از دراویش گنابادی است که در جریان اعتراضات بهمن ماه۹۶در خیابان گلستان هفتم بازداشت شد و توسط قضاییه رژیم آخوندی، در یک روند خودسرانه و حتی با نقض قوانین خود رژیم به اعدام محکوم شد. سپس این حکم جنایتکارانه به تأیید دیوانعالی آخوندها رسید. این زندانی بارها گفته است زیر شکنجه و فشار او را مجبور به پذیرش اتهاماتی کرده‌اند که هیچ نقشی در آن نداشته است.

روز گذشته و در آستانه اعدام محمد ثلاث مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی، به‌ویژه ویژه شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگر اعدام را به اقدام فوری برای نجات محمد یاور ثلاث از اعدام فراخوانده بود.

 

محکومیت حکم اعدام محمد ثلاث

در آستانه اجرای حکم اعدام محمد ثلاث، ۹۷تن از نمایندگان پارلمان اروپا خواهان لغو اعدام وی شدند.

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمد ثلاث شده بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم در چند روز گذشته خواهان توقف اجرای حکم اعدام محمد ثلاث شده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2030ca4-c6e3-4c27-ba8f-7360a5e3bdf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات