728 x 90

محبوب‌فر: عددسازی در زمینه واکسیناسیون دردی را دوا نمی‌کند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

محبوب‌فر کارشناس حکومتی سلامت گفته است: عددسازی در زمینه واکسیناسیون دردی را دوا نمی‌کند. مشکلات واکسیناسیون می‌رود که به‌صورت آغاز پیک‌های بعدی کرونا سر باز کند.

روزنامه حکومتی آرمان ۴مهر۱۴۰۰ نوشت: محبوب‌فر کارشناس سلامت: نمی‌توان اعلام کرد که یک دُز واکسن تزریق شده است و ایمنی‌زایی جمعی ایجاد شده است یا همه مردم یا ۵۰درصد مردم واکسینه شده‌اند. این سخنان نشان می‌دهد که عده‌یی قصد دارند با چنین سخنانی از فشار افکار عمومی رهایی پیدا کنند و بعد از اشتباهاتی که در دولت قبل صورت گرفت و مسائل و مشکلاتی که برای دولت حســن روحانی پدیــد آوردند، حال می‌خواهند مردم را سرگرم واکسیناسیون و عــددسازی و آمار کنند... .

خط واکسیناسیون آسترازنکا در بیشتر مراکز واکسیناسیون مسدود و برچیده شده و تعداد واکسن برکت نیز محدود شده و تعدادی از واکسینه شده‌های نوبت اول، اکنون سرگردان هستند و واکسن چینی یا هر واکسن دیگری هم نمی‌توانند تزریق کنند. تنها واکسن چینی (سینوفارم) به وفور در مراکز واکسیناسیون یافت می‌شود.

با توصیفی که از وضعیت واکسیناسیون در کشور انجام شد، مشکلات واکسیناسیون می‌رود که به‌صورت آغاز پیک‌های بعدی کرونا سر باز کند، در حالی‌که سبد واکسیناسیون کشور محدود به حداکثر دو واکسن سینوفارم و برکت است، تعداد مخالفان واکسن همزمان با رفع محدودیت سنی واکسیناسیون در حال افزایش است... .

چشم‌انداز بیماری کرونا در کشور برخلاف تبلیغات وسیعی که در خصوص سرعت واکسیناسیون می‌شود خطرناک‌تر از گذشته ارزیابی و تحلیل می‌شود. واکسیناسیون فعلی کشور پیش‌بینی می‌شود که به نقطه شکست خود و تجدید واکسیناسیون ختم گردد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca77c916-eb65-450d-a345-8e880c8de292"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات