728 x 90

محاکمه سرباز روسی متهم به کشتن یک غیرنظامی در اوکراین

محاکمه سرباز روس در اوکراین
محاکمه سرباز روس در اوکراین

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۲۴اردیبهشت، روزنامه‌نگاران یک دادگاه کوچک در کی‌یف را برای محاکمه یک سرباز اسیر شده روسی متهم به کشتن یک غیرنظامی اوکراینی در روزهای ابتدایی جنگ پر کردند - اولین مورد از دهها پرونده جنایات جنگی است که دادستان ارشد اوکراین گفت که دفتر وی در حال پیگیری این مورد است.

اوکراین می‌گوید هزاران جنایت جنگی احتمالی توسط روسیه را شناسایی کرده است.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده و در مورد این محاکمه اظهارنظری نکرده است.

دادستانی اوکراین می‌گوید شیشیمارین در یک وسیله نقلیه سرقتی به همراه سربازان دیگر در منطقه سومی در شمال شرقی رانندگی می‌کرد که با یک دوچرخه سوار ۶۲ساله که داشت از تلفنش استفاده می‌کرد مواجه شد.

به گفته دادستانی، به او دستور داده شد که به این غیرنظامی تیراندازی کند تا او را از افشای موقعیت مکانی سربازان روس باز دارد. مشخص نیست که این سرباز چطور دستگیر شده و ماهیت شواهد علیه او چیست.

وادیم شیشیمارین در دادگاه فقط نامش را تأیید کرد و در مورد اتهام وارده صحبتی نکرده است. دادگاه او هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

در حالی‌که محاکمه گروهبان ۲۱ساله روس، وادیم شیشیمارین در پایتخت آغاز شد، نیروهای روسیه در حمله اوکراینی‌ها متحمل خسارات سنگین شدند که در آن یک پل شناور که برای عبور از یک رودخانه در شرق از آن استفاده می‌کردند تخریب شد.

مقامات اوکراینی و بریتانیایی آنرا نشانه دیگری از تلاش مسکو برای نجات از یک جنگ اشتباه دانستند.

فرماندهی هوابرد اوکراین عکس‌ها و ویدئویی را از پل شناور آسیب‌دیده روسیه بر روی رودخانه سیورسکی دونتس در بیلوهوریوکا و دست‌کم ۷۳خودروی نظامی روسیه که در آن نزدیکی تخریب شده یا آسیب دیده بودند، منتشر کرد. ​

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/510b4131-3073-419b-aaa1-825a2606ad12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات