728 x 90

محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ - آخرین دفاعیات وکلای دژخیم نوری

دادگاه دژخیم حمید نوری
دادگاه دژخیم حمید نوری

محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ - آخرین دفاعیات وکلای دژخیم نوری

روز سه‌شنبه ۱۳اردیبهشت دادگاه محاکمه دژخیم حمید نوری که مراحل پایانی خود را طی می‌کند به استماع آخرین دفاعیات وکلای دژخیم حمید نوری پرداخت.

وکلای مدافع دژخیم قتل‌عام در بخش نخستین اظهارات خود تلاش کردند با استناد به مدارکی که در آخرین ساعات روز یکشنبه به دادگاه ارسال شده صلاحیت دادگاه را بعد از بیش از ۹۰ جلسه و استماع دهها شاکی و شاهد و کارشناس صلاحیت دادگاه را برای رسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در گوهردشت زیر سؤال ببرند و مدعی شدند که جرایم مطرح شده در مورد دژخیم حمید نوری مربوط به ۳۴سال پیش است و ارتباطی با سوئد ندارد. وکیل دژخیم قتل‌عام در قسمتهای دیگری صحبت‌هایش نگرانی دژخیم را از تأثیر گذاری تلاشها و فعالیت‌های بی‌وقفه مجاهدین و هوادرانشان در افشای جنایات رژیم آخوندی ابراز کرد و گفت:

 

آخرین دفاعیات وکلای دژخیم نوری- سه‌شنبه ۱۳اردیبهشت ۱۴۰۱

وکیل دژخیم -علاوه بر اون میان جلوی یه دادگاه سوئدی معرفی می‌کنن فقط برای این‌که به اهداف سیاسی خودشون سازمان برسن این خودش داره یه پیامی رو میگه چه اطلاعات دیگه توی پرونده اینها درست کردن یا وفق دادن برای این‌که یه هدفی داشته باشن برن واسه خودشون باشه اینو تو دادگاه سوئد بعد از اون به فیلم مجاهدین و ماکتشون نگاه کنین همه چیزهایی که هواخواهای مجاهدین گفتن که اینها کار گروهی انجام دادن برای انجام این باز اینم تأثیر میذاره روی باور کردن و اعتبار دادن به تمام این افراد که تک‌تک آدم به حرفاشون به اظهاراتشون میشه اعتبار داد یا باور کرد از این میرسیم به مشکل بعدی.

مشکل بعدی حقیقت سیاسی همونطور که گفتم تو شرح واقعه در مقدمه گفتیم این پرونده از لحاظ سیاسی خیلی مهمه تو تمام روزهای جلسات دادگاه هی زیر زبونی حرف زدن اعتراض بوده دولت ایران با شعار نوشته بودن توهین‌هایی کرده بودن به رژیم ایران شعار دادن از خیابون شنیدیم و ربط داره از لحاظ سیاسی به ارتکاب جرم که ادعا میشه که دادگاه باید بررسی کنه و همه اینها رو نگاه بکنه و ...

 

وکیل دژخیم حمید نوری در قسمت دیگری از دفاعیات تلاش کرد یکی دیگر از اسناد اساسی دادگاه یعنی فتوای خمینی ملعون را زیرعلامت سؤال ببرد و تحت عنوان این‌که این فتوا نه تاریخ دارد و نه امضا یکی از اسناد اساسی دادگاه برای قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی را زیر علامت سؤال ببرد در حالی‌که هم رسانه‌های حکومتی با چاپ این نامه و هم سران رژیم از جمله آخوند جلاد ابراهیم رئیسی که خودش عضو هیأت مرگ در قتل‌عام ۶۷ بوده به صدور این حکم توسط خمینی اذعان کرده‌اند.

وکلای دژخیم حمید نوری در بخشی دیگری از اظهاراتشان باز هم مجبور شد اعتراف کند که فتوای قتل‌عام و کشتار زندانیان سیاسی توسط خمینی ربط مستقیمی به‌عملیات فروغ جاویدان نداشته و از قبل طراحی شده بود. این در حالی است که در جریان دادگاه دژخیم حمید نوری اساساً منکر وجود چنین سندی شده بودند و از اساس آنرا ساختگی عنوان کرده بود اما اکنون در آخرین مراحل این دادگاه دژخیم و وکلایش به هر خس و خاشاکی متوسل می شوند تا حمید نوری را از مجازاتی که در دادستانها برای وی درخواست کرده‌اند در ببرند.

 

وکیل دژخیم - و اینجا می‌توانیم این را هم بگوییم که خیلی نکاتی در این نامه نوشته شده و خیلی چیزها که اصلاً ربطی به درگیری مسلحانه ندارد. اینجا نوشته شده که منافقین مرتد هستند نسبت به اسلام، با خدا می‌جنگند، جاسوسی می‌کنند برای ایران و کلاً در تکبر جهانی شرکت دارند، خیانت کرده‌اند به جمهوری اسلامی از وقتی که تأسیس شده یا بنیان گذاشته شده و اون چند دهه قبل بوددیگه، قبل از فروغ جاویدان بود. بنابراین اکثر دلایلی که در این نامه نوشته شده ربطی به این درگیری ندارد. و در غیراظهاراتی هست، اطلاعاتی هست که در مورد این ادعا می‌شود که این اعدامها خیلی قبل از این فروغ جاویدان برنامه‌ریزی شده بوده. از جمله از طرف گزارش امنیتی (عفو) آنجا که نوشته شده دلیل و نتیجه خیلی افراد در پرونده هست که می‌گویند شروع کرده بودند به گروه بندی زندانیها و این خیلی قبل از این درگیری مسلحانه فروغ جاویدان بوده است عملیات فروغ جاویدان بوده.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c7fe6c5-a95f-4e2f-9644-8f60c5a1681b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات