728 x 90

محاکمه ۴ قاچاقچی سلاح برای گروه‌های نیابتی رژیم ایران در آمریکا

موشکهای توقیف شده
موشکهای توقیف شده

دادستان کل ایالات متحده روز پنجشنبه ۳ اسفندماه اعلام کرد چهار تبعه کشورهای خاورمیانه پس از دستگیری در کشتی توقیف شده در دریای عرب به اتهام تلاش برای ارسال تسلیحات تهاجمی به حوثی‌های یمن در آمریکا محاکمه می‌شوند.


مرریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده گفت علاوه بر چهار متهم اصلی به نامهای محمد پهلوان، محمد مظهر، غفران الله و اظهر محمد، ۱۰ نفر دیگر هم به‌عنوان شاهد کلیدی بازداشت شده و در دادگاه حاضر خواهند شد.

وزارت دادگستری می‌گوید این چهار نفر کارت شناسایی شهروندی پاکستان داشته‌اند و برای محاکمه به ایالت ویرجینیا منتقل شده‌اند.


دادستان ایالات متحده هم‌چنین تصریح کرد که وزارت دادگستری آمریکا از تمام اختیارات قانونی خود برای بازخواست کسانی استفاده خواهد کرد که با انتقال سلاح از ایران به نیروهای شورشی حوثی، حماس و سایر گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی امنیت جهانی را به خطر می‌اندازند.

متیو جی. اولسن، معاون دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری هم گفت: «آقای پهلوان که متهم اصلی این پرونده است تلاش داشت تا قطعات پیشرفته موشک، از جمله یک کلاهک جنگی، را به‌طور قاچاق به شورشیان حوثی برساند اما وزارت دادگستری به همراه دیگر سازمانهای ایالات متحده، در تلاشی خستگی‌ناپذیر این نقشه را دفع و بازیگران مخرب را از وسایل تهدید حمل و نقل بین‌المللی و به خطر انداختن جان مردان و زنان آمریکایی محروم کردند».

مدیر «سازمان اطلاعات و امنیت داخلی آمریکا» هم در این زمینه گفت: متهمان این پرونده قطعات موشکهای ساخت ایران را برای نوعی سلاح که توسط شورشیان حوثی در حملات اخیر استفاده شده است، حمل می‌کردند ولی ما با کمک دوستان خود، این جریان غیرقانونی که امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد، متوقف کرده و خواهیم کرد.

کریستوفر ری افزود: «اف‌بی‌آی به‌شدت به تحقیق و مختل کردن تلاش‌های حکومت ایران برای ارسال قطعات موشک به شورشیان حوثی و استفاده علیه کشتی‌های نظامی، کشتی‌های تجاری ادامه خواهد داد».

هم‌چنین مدیر دفتر میدانی اف.بی.آی واشنگتن گفت: «دادگاهی شدن این نفرات، این پیام را ارسال می‌کند که دولت آمریکا هیچ اقدامی از سوی نمایندگان سپاه پاسداران برای آسیب رساندن به افراد آمریکایی در خارج از کشور را تحمل نخواهد کرد».

دیوید سان‌برگ، حمل مواد منفجره با هدف تهدید و آسیب رساندن را نمونه دیگری از اقدامات مخرب و خصمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و افزود: «اف‌بی‌آی و همکاران دیگر ما در دولت به مختل کردن تلاش‌های دولتهای خارجی متخاصم که به‌دنبال ارعاب و آسیب رساندن از طریق خشونت هستند، ادامه خواهند داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/371e7889-a10f-4b17-b42d-fcb5ac5d1b7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات