728 x 90

محاصره رژیم ایران توسط شهرهای شورشی و خشم کارگران ایران

محاصره رژیم ایران توسط شهرهای شورشی  و خشم کارگران ایران
محاصره رژیم ایران توسط شهرهای شورشی و خشم کارگران ایران

اسکای نیوز ۱۶خرداد ۹۶

به گزارش شورای ملی مقاومت ایران به‌دلیل سیاستهای اقتصادی رژیم ایران و کمی دستمزدها اعتراضات کارگری و مردمی در شهرهای ایران بعد از چندین هفته هنوز ادامه دارد.

در بندرعباس کارگران کشتی سازی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای چند ماه اخیرشان دست به تظاهرات زدند و در مقابل ساختمان کشتیرانی تجمع اعتراضی کردند.

به‌دلیل اعتصاب رانندگان کامیونها، پمپ بنزینها در نسیم‌شهر واقع در استان تهران برای سومین روز متوالی با کمبود سوخت روبه‌رو شدند.

در همین رابطه گروهی از رانندگان کامیون ها در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، کرمان و سنندچ، چاه بهار، شیراز و به‌ویژه در منطقه آزاد چابهار برای سیزدهمین روز متوالی از بارگیری خودداری کردند.

 

گسترش اعتراض و اعتصاب به سایر شهرها

در ورامین کارگران کارخانه شیر فرنا در مقابل دفتر استانداری تجمع کردند و در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوقشان تظاهرات کردند.

کارمندان شرکت پتروشیمی در منطقه بندر ماهشهر در غرب ایران در اعتراض به سهمیه‌بندی و اخراج کارگران دست به اعتراض زدند.

رانندگان خودروهای کرایه‌ای در شهر کرج در استان البرز در غرب تهران طی روزهای گذشته به‌دلیل قیمت بالای سوخت و کم بودن کرایه‌ها دست به اعتصاب زدند.

مرغداران در شهر یزد در مقابل شهرداری در اعتراض به قیمت بالای دانه مرغ که باعث ورشکستگی بسیاری از آنها شده تظاهرات کردند و در شهر گرمسار در استان سمنان نیز مرغداران به‌خاطر قیمت بالای دانه مرغ تظاهرات کردند.

 

ورشکستگی، اعتراض و سرکوب

در اهواز کارگران شرکت حفاری اهواز در ابتدای این هفته در مقابل دفتر استانداری در اعتراض به ورشکستگی این شرکت و اخراج کارمندانش تظاهرات کردند. هم‌چنین کارگران شهرداری منطقه پنجم اهواز در اعتراض به تأخیر ۵ماهه حقوق و حق بیمه‌شان تظاهرات کردند.

یکی از کارگران اعتصابی گفت کارگران منطقه پنجم شهرداری ۵ماه است که حقوق و حق بیمه خود را دریافت نکرده‌اند. او اضافه کرد که عدم پرداخت حقوق و حق بیمه به کارگران شهرداری باعث بروز مشکلات جسمی و روانی و خانوادگی بسیار زیادی برای آنها می‌شود.

یک کارگر دیگر شهرداری به عدم وجود امنیت شغلی اشاره کرد و گفت این موضوع باعث نگرانی شدید کارگران شده و کارگران پارک ها بعد از پایان قراردادهایشان توسط پیمانکارها اخراج می‌شوند.

در این رابطه نیروهای امنیتی رژیم به ۵۰۰کارگر صنایع فولاد اهواز که در اعتراض به وضعیت شغلی‌شان تجمع اعتراضی داشتند حمله کردند که طی آن دهها کارگر در اثر ضربات باتون عناصر امنیتی زخمی شدند.

در حالی که رژیم ایران آزادیهای فردی و سیاسی را سرکوب می‌کند اعتراضات شعله‌ور کارگری به‌خاطر بی‌عملی رژیم نسبت به اصلاحات اقتصادی، به سلسله اعتراضات مردمی اضافه می‌شود.

اعتراضات کارگری علیه کارفرمایان باعث ایجاد خشم مردمی علیه رژیم شده است به‌طوری‌که فشار را بر روی سران رژیم افزایش داده است. این رژیم وعده می‌داد که بعد از توافق اتمی و برداشته شدن تحریمهای اقتصادی، وضعیت اقتصادی کشور بهتر می‌شود ولی در این زمینه نیز شکست خورد.

انتظار می‌رود که این موج اعتراضی بعد از لغو برجام توسط آمریکا و از سر گرفته شدن تحریمها علیه رژیم عمیق‌تر شود. ولی بر حسب عادت، دستگیری کارگران عامل اعتراضات و اعتصابهای بیشتر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

المانیتور: کامیون‌داران ایران چهره جدیدی از تظاهرات را به نمایش گذاشتند

اعتصاب رانندگان کامیون و یک درس ملی

اعتصاب رانندگان کامیون و معنی و پیام اعتصاب‌های سراسری

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dde07c3-6ff5-40f5-a083-b03fddbc0d0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات