728 x 90

مجلس رژیم: ۵۰میلیون ایرانی درگیر دعواهای حقوقی

بحرانهای اجتماعی گریبانگیر مردم
بحرانهای اجتماعی گریبانگیر مردم

گروهی از اعضای مجلس ارتجاع تحت عنوان فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیبهای اجتماعی اعترافات تکان دهنده‌یی در مورد بحرانهای اجتماعی گریبانگیر کشور انجام داده‌اند که در رسانه‌های حکومتی درج شده است.

در این گزارش برخی از این اعترافها را مرور می‌کنیم:‌

۱۱میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد

محمدجواد فتحی: کودکان کار بیشتر از سایر افراد در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند، خطر وجود کودکان کار بیشتر از بمب اتم می‌تواند جامعه را مورد تهدید قرار دهد.

به تازگی آماری از میزان طلاق های ثبت شده در شمیرانات اعلام شده مبنی بر این‌که در سال گذشته از هر 100ازدواج در منطقه شمیرانات 67مورد به طلاق منتهی شده است که این امری نگران‌کننده است.

اعتیاد یکی از آسیبهای اجتماعی بوده که در سطح شهر تهران به‌وضوح مشهود است از سوی دیگر 11میلیون جمعیت حاشیه نشین در کشور وجود دارد که خود عاملی در جهت ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی است.

 

۵۰میلیون نفر از ایران ۸۰میلیونی درگیر دعواهای حقوقی و قضایی هستند

محمد جواد فتحی: بر اساس آماری که از سوی رئیس قوه قضاییه اعلام شده 15میلیون پرونده قضایی در کشور وجود دارد. این آمار تنها مربوط به پرونده‌های قضایی بوده و چنان‌چه پرونده‌های موجود در هیأتهای حل اختلاف گمرکی و مالیاتی و سازمان تعزیرات حکومتی را نیز بدان بیفزاییم به حدود 25میلیون پرونده خواهد رسید که بیانگر این است با احتساب دو طرف دعوا برای هر پرونده حدود 50میلیون نفر در کشور درگیر دعوا هستند.

 

دختران فاقد شناسنامه ناچار به ازدواج ناخواسته می شوند 

رضا شیران خراسانی: بی‌تردید فرزندان دو تابعیتی جمعیت کثیری را در کشور تشکیل می‌دهند... کما این‌که دختران فاقد شناسنامه دو تابعیتی ناچار به ازدواج با افراد مسن، معتاد یا دارای همسر می‌شوند.

خانواده زندانیان از دیگر قربانیان هستند که با آسیبهای اجتماعی متعددی مواجه می‌شوند.

 

وجود یک میلیون جمعیت بدون شناسنامه در کشور 

مسعود رضایی: هم‌اکنون در کشور یک میلیون جمعیت فاقد شناسنامه و بی‌هویت وجود دارد که عدم شناسایی آنها می‌تواند یکی از علل افزایش آسیبهای اجتماعی باشد بنابراین باید راهکاری در جهت ثبت نام آنها با بهره‌مندی از هویت مادرشان اندیشیده شود.

23دستگاه متولی رسیدگی به امور اجتماعی در کشور بودجه دریافت می‌کنند بدون اثر ملموس H2

طیبه سیاوشی: هم‌اکنون 23دستگاه متولی رسیدگی به جرایم و آسیبهای اجتماعی در کشور وجود دارند که برای تحقق این مهم بودجه دریافت می‌کنند و این در حالی است که به‌رغم فعالیت این تعداد دستگاه آثار ملموس فعالیت هایشان را تاکنون مشاهده نکرده‌ایم.

 

باندهای مافیایی و کودکان کار 

سیده فاطمه ذوالقدر:

باندهای مافیایی عامل گسترش دامنه آسیبهای اجتماعی به‌ویژه کودکان کار هستند

جمعیت افغانی، پاکستانی، میانماری و بنگلادشی... با سوءاستفاده از وضعیت افراد دو تابعیتی در ایران به جمعیت تکدی گران پیوسته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26397562-12de-42fd-8a03-508f965e1f3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات