728 x 90

تظاهرات مجاهدین و مقاومت ایران در لندن و بروکسل - محکومیت نقض حقوق‌بشر و صدور تروریسم رژیم ایران به اروپا / سخنرانی‌ها + فیلم

تظاهرات اشرف نشانها و هواداران مقاومت ایران در بروکسل
تظاهرات اشرف نشانها و هواداران مقاومت ایران در بروکسل

تظاهرات در لندن

محکومیت نقض حقوق‌بشر و اعدامهای وحشیانه و توطئه‌های تروریستی دیکتاتوری آخوندی

 

اشرف‌نشانها و حامیان مقاومت در لندن در تظاهراتی که در مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلستان برپا کردند، ضمن حمایت از اعتراضات و اعتصابهای اقشار به ستوه آمده از ستم و غارتگری حکومت ‌آخوندی، موج اعدامها و جنایات ضدبشری دیکتاتوری آخوندی به‌خصوص در زندانهای رژیم و همچنین توطئه‌های تروریستی اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین و مقاومت با سوء‌استفاده از تسهیلات دیپلماتیک و به کارگیری دیپلمات تروریستها و عواملش در اروپا و آمریکا را محکوم کردند

در این برنامه شماری از شخصیتهای حامی مقاومت در انگلستان و نمایندگان جوامع ایرانیان در این کشور سخنرانی کردند.

سخنرانان بر لزوم حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر جنایات ضدانسانی و سرکوبگرانه علیه قیام و اعتراضات مردم ایران در داخل کشور و صدور تروریسم به خارج به‌ویژه توطئه‌های تروریستی علیه مجاهدین و گردهمایی مقاومت ایران و بر ضرورت لیست‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه، تأکید کردند.

آنها همچنین به تحقیقات بین‌المللی پیرامون قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و محاکمه سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت فراخوان دادند.

 

دکتر جاسلین اسکات، قاضی پیشین و استاد دانشگاه کمبریج انگلستان

در این برنامه، دکتر جاسلین اسکات، قاضی پیشین و استاد دانشگاه کمبریج انگلستان ضمن برشمردن شماری از زندانیان سیاسی که تحت اتهامات واهی توسط رژیم آخوندی بازداشت شده‌اند، گفت: «همه آنها به‌طور خودسرانه توسط یک رژیم غیرقانونی دستگیر شده‌اند... این رژیم دست به جنایت علیه مردم می‌زند و بالاترین آمار اعدام به نسبت جمعیت را در جهان دارد... اما به‌رغم نقض حقوق‌بشر و دستگیریهای خودسرانه...، به‌رغم شکنجه، مردم در سراسر ایران تظاهرات و اعتراض می‌کنند و بپا می‌خیزند تا بگویند، دیگر کافی است... ما خواهان آن هستیم تا دولت انگلستان موضع درستی در قبال رژیم ایران اتخاذ کند... من خواهان آن هستم که دولت انگلستان در برابر (رژیم) ایران و نقض حقوق بشر... بایستد و ما هم می‌گوییم که دیگر کافی است».

 

مالکوم فاولر عضو کانون وکلای انگلستان و ولز

مالکوم فاولر عضو کانون وکلای انگلستان و ولز در سخنانش به موج اعدامها توسط رژیم و همچنین قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ پرداخت و تأکید کرد: «بسیاری از عاملان قتل‌عام ۱۹۸۸، در مواضع بالای (حکومتی) قرار دارند... این وضعیت باید همین الآن خاتمه یابد. انگلستان و دیگر دولتها...، بایستی به‌صراحت و بدون پیش‌شرط جنایات (رژیم ایران) را محکوم کنند... باید تحریم‌هایی را بر عاملان (قتل‌عام ۶۷) اعمال کنند... تمام روابط دیپلماتیک و تجاری آتی دولت انگلستان و دیگر دولتهای غربی با (رژیم) ایران، باید به... رعایت حقوق‌بشر مشروط شود...».

 

نوکولو عضو کانون وکلای انگلستان

نوکولو عضو کانون وکلای انگلستان از دیگر سخنرانان این برنامه بود. وی گفت: «من مردم ایران را تحسین می‌کنم؛ ایستادگی و پایداری شما در برابر استبداد، باید از سوی همه دنیا مورد تقدیر قرار گیرد... شما خلقی شجاع و الگویی برای همه خلق‌های سرکوب‌شده جهان هستید».

 

مارگارت اوئن مدیر انجمن زنان برای صلح و دموکراسی

مارگارت اوئن مدیر انجمن زنان برای صلح و دموکراسی ضمن تأکید بر حمایتش از مقاومت مردم ایران و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ آن، با اشاره به جنایت‌های حکومت آخوندی، گفت: «(رژیم) ایران مرتکب جنایات جنگی بین‌المللی می‌شود، تروریسم را به سراسر جهان صادر می‌کند... (در ایران) مردم به‌طور خودسرانه و بدون دلیل موجهی دستگیر می‌شوند و به بدترین زندانها برده می‌شوند و در آنجا شکنجه... و اعدام می‌شوند».

خانم اوئن با تأکید بر لزوم اولویت‌ دادن به مسأله حقوق‌بشر در قبال تجارت و معامله با رژیم آخوندی، افزود: «مردم شجاع... (در ایران) اکنون در دست به اعتراض می‌زنند... ما به همه شهیدان در ایران درود می‌فرستیم و به همکاری و حمایت از شما ادامه خواهیم داد...».

 

تظاهرات در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل

محکومیت صدور تروریسم رژیم آخوندی به اروپا

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات رژیم

 

روز دوشنبه ۲۲اکتبر (۳۰مهر)، اشرف‌نشانها با برگزاری تظاهراتی در مقابل مقر اتحادیهٔ اروپا در بروکسل، اعدام‌های وحشیانه رژیم آخوندی در داخل کشور و اقدامات تروریستی آن علیه مجاهدین و مقاومت ایران در اروپا را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان اتحادیهٔ اروپا را به پایان دادن به سیاست مماشات در قبال رژیم فراخوان دادند وبر لزوم لیست‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات،اخراج عوامل و دیپلمات‌تروریست‌های دیکتاتوری آخوندی طبق مصوبه پارلمان اروپا و محکوم کردن جنایات ضدبشری دیکتاتوری آخوندی تأکید کردند.

پائولو کازاکا

در این تظاهرات پائولو کازاکا طی سخنانی با اشاره به توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت و دستگیری مزدوران رژیم در بروکسل و دستگیری دیپلمات تروریست رژیم در آلمان به اتخاذ سیاستی قاطع علیه تروریسم این رژیم فراخوان داد.

 

بلگا خبرگزاری بلژیک درباره تظاهرات بروکسل گزارش داد: « اعضای جامعه ایرانیان در بروکسل با برگزاری یک تجمع اعتراضی در میدان شومان خواهان آن شدند که اتحادیهٔ اروپا حکومت ایران را به‌عنوان یک «رژیم تروریستی» شناسایی کند».

بلگا با اشاره به توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت و دستگیری دیپلمات‌تروریست و مزدوران رژیم در بلژیک و آلمان، افزود: «تظاهر کنندگان (رژیم) تهران را متهم به طراحی این پروژهٔ سوءقصد کردند...».

 

تلویزیون دبی نیز در گزارش خود از تظاهرات ایرانیان در بروکسل در محکومیت تروریسم رژیم آخوندی در اروپا گزارش داد، مخالفان (رژیم) ایران در مقابل مؤسسه‌های اتحادیهٔ اروپا تظاهرات کردند... آنها خواهان اخراج دیپلمات‌های (رژیم) ایران شدند که در (اروپا) مشغول اعمال تروریستی هستند.

تلویزیون دبی به توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت اشاره کرده و خاطرنشان نمود که قضاییه بلژیک در این پرونده، رسماًً دیپلمات تروریست رژیم را متهم کرده است.

 

العربیه نیز طی گزارشی درباره تظاهرات بروکسل، نوشت: «معترضان خواهان آن شدند که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در لیست سیاه تروریستی اتحادیهٔ اروپا گنجانده شود... این (تظاهرات) ۴ماه بعد از توطئه (رژیم) تهران برای حمله به گردهمایی اپوزیسیون در پاریس برگزار شد...

در شروع ماه اکتبر، مقامهای فرانسوی تأکید کردند، «هیچ شکی» وجود ندارد که وزارت اطلاعات در پشت توطئه برای حمله به این گردهمایی قرار داشته است... در ماه ژوئیه اسدالله اسدی یک دیپلمات (رژیم) ایران... بر پایهٔ اتهامات تروریستی در آلمان دستگیر و (متعاقباً) به بلژیک مسترد شد. او تحت محاکمه است و متهم به تحویل مواد شدیدالانفجار به یک زوج بلژیکی ایرانی‌الاصل است که قصد داشتند در گردهمایی ۳۰ژوئن بمب‌گذاری کنند... این پرونده هم‌چنان توسط مقامهای قضایی بلژیک در دست تحقیق است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b9eb5cb-941c-4877-9463-af59f2f39e8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات