728 x 90

متیو میلر - ممنوعیت وی‌. پی‌. ان نشان می‌دهد که رژیم ایران تا کجا از مردم خود و توانمندی آنها ترس دارد

متیو میلر
متیو میلر

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲اسفند متیو میلر سخنگوی این وزارت‌خانه در بریفینگ در پاسخ به این سؤال که مرکز ملی فضای مجازی در ایران استفاده از وی.پی.ان را ممنوع کرده است، آیا مردم ایران باید نگران دسترسی به اطلاعات از جهان خارج باشند یا به مانند گذشته در خلال تظاهرات‌ها آمریکا قرار است وارد شود؟

متیو میلر: این تصمیم تازه یادآور آن است که رژیم ایران تا کجا از مردم خود و توانمندی آنها زمانی که بدون مانع به اینترنت و اطلاعات دسترسی داشته باشند، ترس دارد. اختلال در اینترنت که رژیم ایران در گذشته به مورد اجرا گذاشت میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد ایران وارد کرد و خسارات زیادی به تجارت زد و نیز البته مردم را از اطلاعاتی که برای تصمیم‌گیری در مورد زندگی و آینده خود به آن نیاز دارند محروم کرد. حمایت از آزادی اینترنت در ایران هم‌چنان کانون اصلی تلاش‌های ما برای حمایت از حقوق‌بشر در این کشور است. همان‌طور که گفتید در گذشته در اوج تظاهرات‌های سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از هر ۳نفر یک نفر از مردم ایران از ابزارهای ضدسانسور و امنیتی دیجتالی آمریکا نظیر وی.پی.ان استفاده می‌کردند و میلیون‌ها نفر از مردم ایران از آن ابزارها تا به امروز استفاده می‌کردند، بنابراین نمی‌خواهم در مورد اقداماتی که ما در آینده اتخاذ خواهیم کرد صحبت کنم ولی همان‌طور که گفتم حفظ آزادی اینترنت و اطمینان از دسترسی مردم ایران به اینترنت کانون اصلی اقدامات ما در رابطه با آن کشور خواهد بود.

 

متیو میلر در مورد اقدامات رژیم ایران در زمینه اتمی گفت: معاون نماینده ویژه ابرام پیلی در وین بود تا با دبیرکل گروسی ملاقات کند او مراتب قدردانی آمریکا را به‌خاطر تلاش‌های گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری ایران در سؤالات دیرینه‌ای که منجر به تعهدات پادمانی ایران شد را رساند. ایران کماکان همکاری نمی‌کند و ما به جد در مورد توسعه برنامه اتمی ایران نگرانیم که هیچ هدف معتبر غیرنظامی ندارد از جمله ادامه تولید اورانیوم غنی‌شده با غلظت بالا که موضوع مذاکرات امروز بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f87683a-84db-4517-ae92-5c7a4d52a39d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات