728 x 90

متیو میلر: آنها (رژیم ایران) لقمه بزرگتر از دهانشان را برداشته‌اند

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ مطبوعاتی که روز دوشنبه ۱۰مهر برگزار کرد در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهارات سرکرده نیروی دریایی رژیم ایران درباره حضور در قطب جنوب گفت: «فکر می‌کنم آنها لقمه بزرگتر از دهانشان را برداشته‌اند. قطب جنوب باید پناهگاهی برای اکتشافات صلح‌آمیز و تحقیقات علمی باقی بماند. ما به صراحت با هر گونه تلاش برای نظامی کردن قطب جنوب مخالفیم. فعالیت‌های نظامی، چه توسط ایران و چه توسط هر کس دیگری، نباید در آن محیط منحصر به‌فرد جایی داشته باشد».
میلر در ادامه بریفینگ خود در پاسخ به سؤالی درباره ادعای پرتاب ماهواره به فضا ادامه داد: «همان‌طور که گفتیم، ما معتقدیم که موشکهای آنها، (آن پرتاب‌های مشخص) نقض قطعنامه‌های امنیتی سازمان ملل مربوط به موشکهای بالستیک در رابطه با ایران است».
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین در پاسخ به سؤالی پیرامون حمایت از تجاوز به اوکراین با ارسال پهپادها به روسیه گفت: «ما شاهد ادامه اقدامات رژیم ایران برای حمایت از رژیم‌های غیرلیبرال، حمایت از اقدامات تجاوزکارانه در حیاط خلوت خودشان و در سراسر جهان بوده‌ایم. این با فعالیت‌های متأسفانه بسیار غیرمفید آن در سراسر جهان سازگار است. ما اقداماتی را برای اعمال تحریم‌ها علیه کسانی که چنین تسلیحاتی را برای کمک به جنگ روسیه علیه اوکراین تهیه کرده‌اند، انجام داده‌ایم. و ما به این کار ادامه خواهیم داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3b451c4-f06e-41c7-925d-df1cdc31bd83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات