728 x 90

مایک پنس از طرح ۱۱ سناتور جمهوریخواه برای اعتراض به تأیید ریاست‌جمهوری جو بایدن استقبال کرد

مایک پنس
مایک پنس

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، که در روز ۱۷دی/۶ ژانویه، ریاست جلسه کنگره آمریکا برای تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را برعهده خواهد داشت، روز یکشنبه ۱۴ دیماه از طرح ۱۱ سناتور جمهوریخواه برای بررسی نتایج انتخابات استقبال کرد.

شایان ذکر است که ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کردند به هنگام تأیید آراء الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در کنگره، اعتراض خواهند کرد و تا زمانی که یک کمیسیون به‌منظور بررسی تقلب انتخاباتی تشکیل نشود، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید نمی‌کنند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، طرح سناتورهای جمهوریخواه برای به چالش کشاندن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری۲۰۲۰ و تلاش برای بررسی تقلب‌ها را مورد استقبال قرار داد.

تد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس و ده سناتور دیگر آمریکایی با درخواست تشکیل یک کمیسیون ممیزی می‌خواهند طی ۱۰روز نتایج انتخابات در ایالت‌های مورد اعتراض مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز، با اشاره به جلسه تأیید انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس سنا، این جلسه را تشریفاتی دانسته و تأکید کرده است این نشست تاثیری بر پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، نخواهد داشت.

در صورت اعتراض یک عضو مجلس نمایندگان یا یک عضو مجلس سنا، به تأیید نتایج انتخابات از سوی کالج الکترال، این موضوع باید به بحث و رأی گذارده شود. (ار.اف.ای ۱۴دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73a37d69-b1b7-4f5c-86bf-adc8026715e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات