728 x 90

مایک پمپئو: پرزیدنت ترامپ در (کشتن قاسم سلیمانی) تصمیم درستی گرفت و من آنرا به او توصیه کردم

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در تاریخ ۲۴دی در پاسخ به سؤالات گفت: ما از مردم ایران حمایت کردیم و این دولت تصمیم گرفته است منابع را در اختیار حکومت دزدسالاران و استبداد مذهبی قرار دهد.

وی در مورد حمله به سفارت آمریکا در بغداد توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران گفت: امروز ظاهراً یک حمله توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران علیه سفارتمان در بغداد را داشتیم. من کلیپی را دیدم که آنها تهدید می‌کردند پرزیدنت ترامپ و مرا به‌قتل برسانند.
مجری: آیا شما آن ویدئو را دیده‌اید؟
پمپئو: بله این در حالی است که ما با آنها پای میز مذاکره در وین نشسته‌ایم.
مجری: ممکن است در مورد آن ویدئو بگویید برداشت شما از آن چه بود؟
پمپئو: به‌نظر می‌رسید که فیلمی باشد که در یک مسابقه به نمایش گذاشته شده ولی دولت ایران و خود رهبران نیروی قدس برایشان روشن است که آنها خواستار انتقام از پرزیدنت ترامپ و من می‌باشند که به‌خاطر حمله‌یی بود که علیه قاسم سلیمانی انجام شد که جان آمریکاییان را تهدید می‌کرد.

پرزیدنت ترامپ تصمیم درستی گرفت و من آنرا به او توصیه کردم و ما جان آمریکاییان را حفظ کردیم و ما همیشه برای انجام این کار آماده‌ایم.
امروز مذاکره کنندگان ما با نمایندگان رژیم ایران نشسته و به آنها پول و منابع و ابزاری می‌دهند که هم‌چنان به ساختن شبکه تروریستی‌شان در سراسر جهان ادامه دهند و این خطای فاحشی است.
این کار، اسراییل متحد بزرگ ما را و کشورهای دوست ما در خلیج، عربستان سعودی و امارات و بحرین و کویت و تمامی کشورهای منطقه را به خطر می‌اندازد و قطعاً که آمریکاییان را هم به خطر می‌اندازد.
من در تمام طول عمرم هم نمی‌توانستم تصور آنرا بکنم که در حالی که آنها به دیپلماتهای ما در بغداد حمله می‌کنند و مقامات ارشد سابق آمریکا را تهدید می‌کنند در وین بنشینم با رژیم ایران مذاکره کنم!.
 بعد از گذشت ۷سال که از توافق اولیه که ایران در ۲۰۱۵ امضا کرده و بسیاری از شروط آن منقضی شده است، این دولت تصور می‌کند با التماس کردن به ایران برای ورود مجدد جهت امضای توافقنامه‌ای که طی چند سال منقضی می‌شود می‌تواند مانع تهدید فاجعه‌آمیز کسب سلاح اتمی توسط رژیم شود.

ما حق داشتیم که خارج شویم ما ۴سال دیگر وقت داشتیم و من اطمینان دارم که آیت‌الله با تصمیمی باور نکردنی و سخت مواجه می‌شد که یا تسلیم شود که به قیمت به خطر انداختن حاکمیت خود بود و یا این آن‌که توافقی را با دولت ترامپ امضا کند که فکر می‌کنم این کار را انجام می‌داد و ما به توافقی می‌رسیدیم که عملاً مانع غنی‌سازی اورانیوم به شیوه‌ای می‌شد که اسراییل و آمریکا را تهدید کند.

کاش ما ۳۶۵روز ‍ دیگر یا ۴سال دیگر وقت داشتیم، مطمئن بودم که ما رژیم ایران را به زانو در می‌آوردیم. اکنون کمتر از ۱۰درصد ارز خارجی برای آنها باقی مانده است و ما آنها را از فروش میلیونها بشکه نفت محروم کردیم، این دولت آن تحریم‌ها را اعمال نمی‌کند، رژیم ایران امروز مورد تهدید کمتری از زمانی که ما در قدرت بودیم می‌باشد.
ما از مردم ایران حمایت کردیم و این دولت تصمیم گرفته است که از شیوه متفاوتی استفاده کند و منابع را در اختیار حکومت دزدسالاران و استبداد مذهبی که ایران را امروزه اداره می‌کند قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4916e6c-4890-4239-a214-e46f601ece9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات