728 x 90

مایک پمپئو:‌ هفته گذشته یک توطئه تروریستی رژیم ایران در پاریس خنثی شد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به امارات متحده عربی در یک مصاحبه اختصاصی با اسکای نیوز به طرح تروریستی رژیم ایران علیه همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس اشاره کرد و گفت:

اروپاییان تهدیدی را که رژیم ایران اعمال می‌کند می‌فهمند. همین هفته گذشته بود ایرانیانی در اروپا دستگیر شدند که آماده انجام یک توطئه تروریستی در پاریس فرانسه بودند.

ما این رفتار شریرانه را در اروپا دیده‌ایم. اروپاییان این تهدید را می‌فهمند.

وی افزود:

مردم آمریکا به این نتیجه رسیدند که برجام هیچ معنی ندارد و به واقع مسیری برای رژیم ایران برای رسیدن به تسلیحات اتمی بود. برای همین ما تلاش داریم که آن را متوقف کنیم. ما اکنون با اروپاییان کار می‌کنیم تا طرحی را تهیه کنیم که مسیری رو به پیش برای ادامه متوقف کردن ایران از برنامه اتمی آن باشد. اما همچنین با سیستم موشکی و رفتار تروریستی آنهم مقابله می‌کنیم.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۹تیر۹۷:

مایک پمپئو در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «بیشترین چیزی که ما امروزه روی آن متمرکز هستیم این است که رژیم ایران را از ظرفیت مالی برای ادامه رفتار بد آن محروم سازیم. بنابراین طیف گسترده‌ای از تحریمها وجود دارند و هدف آنها نه مردم ایران بلکه تمرکز بر رژیم ایران است چرا که رفتار شرورانه آن غیرقابل قبول است و هزینه سنگینی برای آنها خواهد پرداخت».

 

آمریکا باز بودن راههای آبی را تضمین می‌کند

مایک پمپئو گفت: «رژیم ایران باید بداند که آمریکا متعهد به باز نگه‌داشتن راه‌های آبی و حفظ ترانزیت برای نفت برای در دسترس بودن آن برای کل جهان است». « این تعهدی است که ما برای دهه‌ها داشته‌ایم و به این تعهد ادامه می‌دهیم»...

‌در حالی که مقامهای وزارت‌خارجه پیشتر تأیید کرده بودند برخی از متحدان از معافیت برای ادامه واردات نفت ایران برخوردار خواهند بود، پمپئو به‌نظر سه‌شنبه موضع سخت‌تری اتخاذ کرد. او هشدار داد چنین وارداتی اکثراًً « فعالیت قابل تحریم بوده و ما آن تحریمها را اعمال خواهیم کرد».

او گفت« ما (معافیت ها) را در نظر می‌گیریم ولی در مورد آن اشتباه نکنید: ما مصمم هستیم تحریمها را اعمال کنیم تا جلو رفتار شرورانه رژیم ایران را بگیریم.

وزیر خارجه ایالات متحده که از امارات متحده عربی بازدید می‌کرد جزئیات بیشتری از اقدام مشترک آمریکا و متحدان خود در منطقه برای مقابله با رژیم ایران ارائه نداد. وی نسبت به تهدید رژیم ایران برای بستن تنگه هرمز هشدار داد و گفت ما جریان نفت را برای همه جهان تضمین می‌کنیم.

مایک پمپئو: ‌‌واقعیتهای رژیم دیوسیرت ایران را باید دید

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به‌دنبال دستگیری دیپلومات تروریست رژیم ایران در اروپا چند پیام توئیتری فرستاد و تروریسم این رژیم را محکوم کرد. همچنین روز پنجشنبه ۱۴تیر ماه دفتر ضدتروریسم وزارت‌خارجه آمریکا لیست و جدول شماری از اقدامات تروریستی حکومتی آخوندی در کشورهای اروپایی را منتشر کرد.

در این لیست موارد متنوعی از فعالیتهای تروریستی رژیم آخوندی شامل اقدمات تروریستی یا حمایت و پشتیبانی از این اقدامات بر روی نقشه در کشورهای مختلف سراسر اروپا ردیف شده است.

در ابتدای این لیست آمده است رژیم ایران درد و رنج و مرگ برای جهان و مردم خودش به ارمغان آورده است. تنها اروپا ترورها، بمب‌گذاریها و سایر حملات تروریستی تحت حمایت رژیم ایران به تعداد بیشماری از مردم آسیب وارد کرده است. در جدول منتشر شده توسط وزارت‌خارجه آمریکا درباره دستگیری دو تروریست اعزامی رژیم به آلبانی در ۲۲مارس ۲۰۱۸برابر با دوم فروردین ۱۳۹۷به‌منظور اجرای توطئه تروریستی علیه مجاهدین و همچنین ترور خواهر مجاهد زهرا رجبی شهید بزرگ دفاع از حقوق پناهندگان که همراه با مجاهد خلق علی مرادی توسط تروریستهای اعزامی رژیم به ترکیه در حمله تروریستهای رژیم در۲۰فوریه ۱۹۹۶برابر با اول اسفند ۱۳۷۴در استانبول به‌شهادت رسید، چنین آمده است:

مکان تیرانا در آلبانی دو عامل رژیم ایران با اتهام تروریست توسط مقامهای آلبانی دستگیر شدند. زمان ۲۲مارس ۲۰۱۸

مکان استانبول در ترکیه: عوامل رژیم ایران یک عضو شورای ملی مقاومت ایران را ترور کردند. زمان ۲۰فوریه ۱۹۹۶

مطالب مرتبط

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff9d47c2-c902-4fb9-b39d-52799419940a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات