728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران تهدید نخست در برهم زدن ثبات در منطقه است

مایک پمپئو-رژیم ایران تهدید نخست در برهم زدن ثبات در منطقه است
مایک پمپئو-رژیم ایران تهدید نخست در برهم زدن ثبات در منطقه است

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه و آمریکای جنوبی اعلام کرد دولت آمریکا کارزار بزرگ اقتصادی و دیپلماتیک علیه این رژیم برپا کرده است.

مایک پمپئو، پنجشنبه‌ شب ۸ فروردین ۹۸ در سخنانی در «نشست ایده‌های ۲۰۱۹» مؤسسه نشنال ریویو گفت رژیم ایران بزرگترین تهدید ثبات در خاورمیانه است و وزارت‌خارجه ایالات متحده برای کاهش توان برای ایجاد مشکل در منطقه یک کارزار بزرگ با همکاری وزارت خزانه‌داری و وزارت دفاع راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: «این مسأله را بارها گفته‌ام؛ لازم نیست در خاورمیانه زیاد جستجو کنید و یا با افراد زیادی صحبت کنید تا به این نتیجه برسید که رژیم ایران تهدید نخست در برهم زدن ثبات در منطقه است. آمریکا کمپین گسترده دیپلماتیک و مقابله با شبکه مالی این رژیم را در دست اجرا دارد. وزارتخانه‌های خارجه، خزانه‌داری و دفاع در تلاش هستند که از توان دردسر سازی ایران در خاورمیانه و حتی در آمریکای جنوبی بکاهند.»

او با بیان این‌که رژیم ایران پشتیبان حوثی‌های یمن، شبه‌نظامیان شیعه در عراق، حزب‌الله لبنان، دولت سوریه است و در شرارت‌های بسیاری در سوریه نقش داشته است، گفت، در حالی‌که عربستان سعودی و امارات متحده عربی کمکهای انسانی بسیاری به مردم یمن کرده‌اند، جمهوری اسلامی ایران که از حوثی‌ها حمایت می‌کند هیچ مشارکتی در کمکهای انسانی نداشته است.

وزیر خارجه آمریکا ۱ خردادماه سال گذشته با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲شرط ایالات متحده برای توافق با این رژیم را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌های ایالات متحده از رژیم ایران یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار این رژیم است.

برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب‌الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

 

مایک پمپئو: مردم ایران شایسته وضعیت بهتری نسبت به این استبداد حاکمان فاسد هستند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbb3e3dd-75a7-4675-877c-0576f113422e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات