728 x 90

مایک پمپئو: دزدسالاران ایران را از منابع مالی برای تروریسم محروم کردیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی تصریح کرد تا زمانی که رژیم ایران تغییر رفتار ندهد هیچ گشایشی نخواهد شد.

 

مایک پمپئو گفت: "ما از توافق [برجام] خارج شدیم زیرا این توافق تضمین کننده ادامه مسیر رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی بود، دزدسالاران در تهران را از دسترسی به منابع مورد نیاز برای تشویق تروریسم در جهان محروم کردیم و در واقع، می‌توانید ببینید که حالا آنها باید با دقت انتخاب کنند که از کدام تروریست‌ها می‌توانند حمایت مالی به‌عمل آورند." وی افزود: "این تحول خوبی است که ما امکانات آنان برای به خطر انداختن مردم آمریکا را محدود کرده‌ایم."

وزیر خارجه آمریکا گفت خواست دولت آمریکا این است که "رژیم ایران یک رژیم متعارف باشد، مردم ایران در تلاش برای تغییر رفتار سران این رژیم موفق باشند و وقتی چنین چیزی انجام شود، ما سر میز مذاکره خواهیم نشست. فشار شدید اقتصادی برای تغییر رفتار رژیم ایران است و آرزو می‌کنیم چنین تغییری صورت بگیرد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: تمایل رئیس‌جمهور دونالد ترامپ برای مذاکره به منزله تغییر موضع ما نیست. این‌که رژیم ایران صرفاً برای توقف کارهایی که از اول هم نباید شروع می‌کرد منافع ملموس مالی دریافت کند، راه به جایی نخواهد برد."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4f20279-2864-4cae-80e5-c5b249ca8ffa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات