728 x 90

مایک پمپئو جزئیاتی جدیدی از سفر محرمانه خود به کره شمالی را فاش کرد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو روز یکشنبه برای اولین بار جزییات جدیدی از سفر محرمانه به کره شمالی و دیدارش با کیم جونگ اون را فاش کرد

وزیرخارجه آمریکا که با  شبکه «ای.بی.سی» مصاحبه می‌کرد  ماموریت خود به کره شمالی را بسیار با اهمیت خواند و گفت:‌ هدف اصلی‌ من  از دیدار آن بود که ببیند آیا فرصتی برای دو کشور وجود دارد مأموریت او به سرانجامی برسد یا نه.

مایک پمپئو گفت به دونالد ترامپ گزارش کرده است که این دیدار سازنده بوده است

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که هنوز آغاز کار است و باید کارهای زیادی در این زمینه انجام شود.

مایک پمپئو با اشاره به کارنامه منفی گفتگوهای چند دهه گذشته  دولت‌های آمریکا با کره شمالی و پایبند نماندن پیونگ یانگ به وعده‌های داده شده‌اش گفت هدف من این بود که آیا این بار امکان دارد از گفتگوها نتیجه مهمی حاصل شود. وی گفت:‌امیدوارم  وضعیت با دوره‌های پیشین فرق کند.

خوش‌بینی  وزیر خارجه آمریکا نسبت به کره شمالی

وزیرخارجه  آمریکا گفت وگوهای خود با رهبر کره شمالی  را بسیار جدی خواند و گفت کیم جونگ اون به‌خوبی برای گفتگو و کار آمادگی داشت.

او گفت: «در دیدارش با کیم جونگ اون پیام دونالد ترامپ را به او ابلاغ کردم و او به‌خوبی پیام را گرفت و گفت آماده است و نقشه راه برای رسیدن به هدف مورد نظر را آماده خواهد کرد.»

مایک پمپئو افزود تنها زمان می‌تواند نشان دهد که آن وعده‌ها تا چه پایه تحقق می‌یابد.

دموکراتهای آمریکا: کره شمالی و  رژیم ایران همواره مخفیکاری کردند

ای.بی.سی بعد از گفتگو با مایک پمپئو گفتگویی    با آدام شیف عضو ارشد دموکراتها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا انجام داد.

آدام شیف گفت   دولت‌های کره شمالی و ایران هر دو مخفی‌کاری دارند.شفاف نیستند. بنابراین بهتر است شکاک بود و بر شدت بازرسی‌ها در کره شمالی تأکید کرد.

او گفت: «دولت ترامپ با اشاره به ضعف برجام خواستار بازرسی از تأسیسات نظامی رژیم ایران است آیا کره شمالی چنان اجازه‌ای را خواهد داد که از تأسیسات نظامی آن کشور بازدید شود؟»

آدام  شیف در ادامه تأکید کرد   بهتر است با توجه به کارنامه پر از ترفند و فریب کره شمالی در هر نوع توافقی با آن کشور بر شدت بازرسی‌ها تأکید شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63aa5043-cb61-4751-a0eb-2ae4ec876279"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات