728 x 90

مایک پمپئو: وقتی رژیم ایران از مردم خود می‌دزدد، اقتصاد کشور را نابود می‌کند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۷ آبان در یک پیام توییتری نوشت: «وقتی رژیم حاکم از مردم خودش می‌دزدد، و به جای ایجاد شغل برای ایرانی‌ها، برای (بشار) اسد سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشد.»

مایک پمپئو همچنین به کاهش رشد اقتصادی ایران اشاره کرد و این کاهش را ناشی از اقدامات رژیم ایران از جمله هدر دادن سرمایه‌های ایران در سوریه دانست.

وی در پیام توییتریش نوشت   صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ایران در سال آینده ۳.۶ درصد کاهش می‌یابد.

 

۱۶میلیارد دلار برای تقویت بشار اسد

وزیر خارجه آمریکا سه هفته پیش نیز در توئیتی نوشته بود: «در حالی که مردم ایران درگیر مشکلات اقتصادی هستند، جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۶ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۲ برای تقویت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، و گروه‌های نیابتی‌اش در سوریه، عراق و یمن هزینه کرده است.»

دونالد ترامپ اردیبهشت امسال با صدور دستور خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد که برجام مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای نمی‌شود، ضمن اینکه موجب تهاجمی تر شدن رفتار این رژیم  در منطقه شده است.

همچنین مایک پمپئو نیز یکم خرداد با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲ شرط ایالات متحده برای توافق با رژیم ایران را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌های ایالات متحده از این رژیم  یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است.

برخی از این شروط، توقف حمایت از شبه نظامیان حوثی یمن و حزب الله لبنان، و خروج کامل ایران از سوریه است.

 

بیشتر بخوانید

مایک پمپئو:‌ رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان

وزیر خارجه آمریکا گفت هر آژانسی، هر نهاد سازمان ملل که در خصوص تروریسم گزارش می‌دهد رژیم ایران را به‌عنوان اصلیترین رژیم حامی تروریسم در جهان شناسایی می‌کند

مایک پمپئو روز جمعه ۴آبان۹۷ طی مصاحبه‌یی گفت:‌ آن موشکها و سخت افزار و نرم افزاری که شبه‌نظامیان حوثی را حمایت می‌کنند از ایران می‌آید. ما این را در سخت افزار موشک می‌بینیم، ما می‌توانیم این را با اندازه‌گیری از دور بگوییم و ما با فاکتها می‌دانیم. ما در دریا اینها را توقیف کردیم که روشن می‌سازد که منشأ آن کجاست. بنابراین آنچه شما با آن روبه‌رو هستید یک جنگ نیابتی است از طرف رژیم ایران است. این چیزی است که ما روشن ساخته‌ایم که ما بهترین تلاشمان را می‌کنیم که از آن جلوگیری کنیم

این تلاشهای رژیم ایران بسیار مشکل آفرین است. ما از شرکای اروپاییمان مصرانه خواسته‌ایم تا به ما در مقابله با این فعالیت یاری برسانند. جهان باید بفهمد رژیم ایران با اقداماتی که اتخاذ کرده است، دارد هوانوردی تجاری و مدنی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مجری از مایک پمپئو سؤال کرد آیا درست می‌گویم که اصلیترین صادر‌کننده خشونت تروریستی در جهان در واقع رژیم ایران است با فاصله زیادی از هر کس دیگر؟

مایک پمپئو گفت: هر آژانسی، هر نهاد سازمان ملل که در خصوص تروریسم گزارش می‌دهد رژیم ایران را به‌عنوان اصلیترین رژیم حامی تروریسم در جهان شناسایی می‌کند و به همین دلیل صبح ۵نوامبر سخت‌ترین تحریمهای برقرار شده تا کنون علیه رژیم ایران توسط آمریکا مجدداً از سرگرفته خواهد شد.

مایک پمپئو گفت: درست همین شلیکهای موشک که شما توضیح دادید، تروریسمی که شما درباره آن صحبت کردید، صدور نفوذ شرورانه در سراسر جهان همه در دوران برجام اتفاق افتاد و در واقع تقریباً در هر موردی که من الآن به آن اشاره کردم در دوران برجام افزایش داشت. این برای آمریکا بد بود. رئیس‌جمهور تصمیم درست را گرفت که از برجام خارج شود و خواسته ما از رژیم ایران فقط این است که صدور تروریسم را متوقف کند، بکارگیری نیروهای نیابتی برای به‌وجود آوردن هرج و مرج در سراسر جهان را متوقف کند.

 

وزیرخارجه آمریکا: کارزار فشار حداکثر برای مقابله با رژیم ایران ادامه دارد

مایک پمپئو در مطلبی که روز پنجشنبه ۲۶مهر در نشریه «فارین اَفِرز» منتشر شده، نوشت: آمریکا در پیگیری کارزار فشار حداکثری برای مقابله با رژیم ایران مصمم است.

به گفته وی رژیم ایران هنجارهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق‌بشر را در مورد مردم ایران نقض می‌کند، و مرگ و تباهی را در سراسر جهان می‌گستراند.

وی افزود:‌ هدف تحریمهای تهاجمی آمریکا این است که رژیم ایران را وادار کند که بین ادامه یا بازگشت از سیاستهایی که باعث اعمال این تحریم‌ها شده، یکی را انتخاب کند.

در مقاله مایک پمپئو آمده است:‌ تصمیم رژیم ایران برای تداوم فعالیتهای تخریبی خود تاکنون پیامدهای شدید اقتصادی داشته است که به‌دلیل سوء مدیریت نه تنها این پیامدها تشدید شده‌اند، بلکه رژیم توان بهره‌برداری از منافع (اقتصادی) خود را ندارد.

وی همچنین تأکید می‌کند: فشار اقتصادی تنها یک بخش از کارزار آمریکا است. مهار بخش دیگری از این کارزار است. دونالد ترامپ معتقد است که باید اقدامات روشنی انجام داد تا رژیم ایران را وادار کند که به‌دنبال از سرگیری برنامه هسته‌یی خود نباشد و به فعالیت‌های مخرب خود ادامه ندهد.

پمپئو تصریح کرد: ما به‌دنبال جنگ نیستیم. ولی باید این نکته را به صراحت روشن کنیم که تشدید تنش به نفع رژیم ایران نیست؛ این رژیم توان ایستادگی در برابر قدرت نظامی آمریکا را ندارد و ما ابایی نداریم که چنین موضوعی را به سران رژیم ایران گوشزد کنیم.

 

وی در مقاله دیگری نیز که در تاریخ ۲۴مهرماه در همین نشریه به چاپ رسیده به تهدید رژیم ایران اشاره دارد: امروزه هیچ حکومتی بیش از رژیم ایران دارای ویژگی یاغی‌گری نبوده است. این موضوع یاغی‌گری از سال ۱۹۷۹ شروع شد که یک گروه اندک (بنیادگراهای) اسلامی به‌سر کار آمدند. دستگاه (بنیادگرایی) این رژیم از آن زمان به بعد موتور محرک اعمالش بود و پس از تاسیس، سپاه پاسداران، نیروی قدس را به وجود آورد و وظیفه صدور انقلاب را برعهده گرفته‌است.... در طول چهار دهه گذشته، رژیم مقدار زیادی بذر ویرانی و بی‌ثباتی و رفتار بد را کاشته که با برجام پایان نیافته است.این معامله از تلاش ایران به سلاح هسته‌یی به‌طور الی الابد جلوگیری نمی‌کند. در واقع بیانیه آوریل توسط یک مقام ارشد هسته‌یی ایران مبنی بر این‌که ایران می‌تواند برنامه هسته‌یی خود را ظرف چند روز مجدداً راه‌اندازی کند، نشان می‌دهد که ممکن است برجام تا حد زیادی (برنامه اتمی رژیم ایران) را به تعویق نیانداخته باشد.این معامله موجب توقف فعالیت‌های خشونت‌آمیز و بی‌ثبات کننده ایران در افغانستان، عراق، لبنان،سوریه، یمن و غزه نشده است. رژیم ایران هنوز موشکهایی که حوثیها به عربستان‌سعودی شلیک می‌کنند را تأمین می‌کند،... و جوانان تاثیر پذیر افغانستان، عراق و پاکستان را برای جنگ و کشته شدن در سوریه عضوگیری می‌کند. به لطف سوبسیدهای ایران، میانگین حقوق یک جنگجوی حزب‌الله لبنان ۲یا ۳برابر یک آتش‌نشان در تهران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8ddd5f6-6541-4d3b-9425-fea95d2396c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات