728 x 90

مایک پمپئو: آرزوی رژیم ایران در اختیار داشتن سامانه‌های موشکی با برد بیشتر است که بتوانند دنیا را به گروگان بگیرند

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۹تیر اعلام کرد: «فکر می‌کنم دنیا تشخیص می‌دهد که ارتقاء برنامه ماهواره توسط رژیم ایران؛ به آرزوی آنها برای در اختیار داشتن سامانه‌های موشکی با برد بیشتر که بتوانند دنیا را به گروگان بگیرند، مرتبط است».
وی که از طریق یک تله کنفرانس از مرکز مطبوعات خارجی وزارت‌خارجه به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد در رابطه با سؤالی پیرامون تهدیدات موشکی از جانب رژیم ایران گفت: «بله ما هم‌چنان نسبت به تکثیر موشکی در سراسر منطقه از جانب رژیم ایران نگرانیم. آنها در نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل ‌متحد به کار روی برنامه موشکی خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم که خیلی مهم است که دنیا برای تمدید تحریم تسلیحاتی که تنها چند ماه دیگر در اواسط ماه اکتبر منقضی می‌شود، متحد شود. ما فکر می‌کنیم این موضوع برای منطقه به‌شدت خطرناک خواهد بود و در سراسر خاورمیانه بی‌ثباتی ایجاد خواهد کرد.
ما می‌توانیم علنی و هم به ترتیب دیگری به شرکایمان در کشورهای خلیج‌فارس کمک کنیم تا به تأمین امنیت در برابر یک قابلیت افزایش یابنده رژیم ایران در زمینه شلیک موشکها در کل منطقه کمک کنیم. و نهایتاً رژیم ایران به‌دنبال دستیابی به یک مجموعه قابلیتهای موشکی است که به اندازه کافی مستحکم باشد که پدافندهای موشکی در سراسر منطقه را شکست دهد و هم‌چنین به مکانهایی حمله کند که حتی فراتر از همسایگی نزدیک آنها باشد.
ما شاهد هستیم که آنها به تلاش و ارتقاء برنامه ماهواره‌بر خود ادامه می‌دهند. آنها مسلماً ادعا می‌کنند که این برای اهداف غیرنظامی است تا ماهواره‌های تجاری به فضا بفرستند. من فکر می‌کنم دنیا باهوش‌تر از این است. فکر می‌کنم دنیا تشخیص می‌دهد که این برنامه به آرزوی آنها برای در اختیار داشتن سامانه‌های موشکی با برد بیشتر که بتوانند استفاده کنند تا دنیا را به گروگان بگیرند، مرتبط است. ...»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/760cf274-6af4-4876-879e-27435a564286"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات