728 x 90

مایک پمپئو:‌ رژیم ایران متجاوز و بزرگترین حامی تروریسم است

وزیر خارجه  ایتالیا و وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه ایتالیا و وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر خارجه ایتالیا رژیم ایران را یک رژیم متجاوز، بزرگترین‌ حامی تروریسم و اصلی‌ترین نیروی بی‌ثبات کننده در منطقه نامید.

وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ ما باید در مقابل اقدامات تجاوزکارانه رژیم ایران متحد باقی بمانیم. کشورهای اروپایی به تدریج چشمشان به این واقعیت باز شد که رژیم تهران طرف متجاوز است و نه طرف مظلوم. و این امر از تصمیم ایتالیا برای تمدید نکردن دسترسی ماهان ایر به این کشور روشن است. ما از این کار قدردانی زیادی می‌کنیم.... اینها مسائل پیچیده‌ای هستند و پاسخهای ساده‌ای ندارند ولی وظیفه من این است که در رابطه با این تهدیدات که تهدیدات مشترک هستند، واقعیت را بیان کنم.

 

پمپئو افزود: سیاست ما در قبال رژیم ایران به مدت دو و نیم سال دولت ترامپ ثابت بوده است. این رژیم بزرگترین حامی تروریسم در دنیا و اصلیترین نیروی بی‌ثبات کننده در سرتاسر خاورمیانه است. استراتژی ما این بوده که آنها را از ثروت و منابعی که به مدت ۴۰سال از آن برخوردار بودند محروم کنیم. ثروتی که برای ترور درست همین جا در اروپا، برای حمایت از شبه‌نظامیان در سراسر دنیا، برای اخلال و دستیابی به نفوذ سیاسی و انجام عملیات‌های تروریستی در سراسر جهان استفاده می‌شد. همان‌طور که ما در پنچ، شش ماه اخیر دیدیم، ربودن کشتی‌های اروپا از آب در تنگه هرمز و انجام حمله به عربستان سعودی، خارج کردن بیش از ۵درصد عرضه انرژی جهانی از بازار. این رژیمی است که دنیا با آن مواجه است. آمریکا و ایتالیا با هم با آن روبه‌رو هستند. تئوری ما کارآیی دارد. حزب‌الله در مقایسه با گذشته منابع کمتری در اختیار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/972e1b9b-d4fd-4eae-9ae4-0266da9ce922"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات