728 x 90

مایکل مک کال: عادی‌سازی با رژیم اسد باعث استقرار رژیم ایران در سوریه می‌شود

مایکل مک کال
مایکل مک کال

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز ۲۵فروردین در توئیتی نوشت: «اسد در حال بمباران مردم سوریه و تضعیف ثبات منطقه است. عادی‌سازی اکنون باعث مشروعیت دادن به او به‌عنوان رئیس یک دولت تروریستی [تولیدگر] مواد مخدر شده و باعث استقرار رژیم ایران در سوریه می‌شود. بازگرداندن او به اتحادیه عرب یک خطای راهبردی است و کشورها باید همین حالا از این مسأله عقب بکشند».

 

 

خبرگزاری رویترز در همین روز در گزارشی درباره عادیسازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسد نوشت: اردن بدنبال طرح صلح عربی برای پایان دادن به درگیری سوریه می‌باشد.
به گفته یک منبع آگاه نسبت به موضوع ، اردن پیش از نشست روز جمعه برای بحث در مورد پذیرش مجدد سوریه در اتحادیه عرب گفت که در حال اجرای طرح صلح مشترک عربی است که می تواند به پیامدهای ویرانگر درگیری بیش از یک دهه سوریه پایان دهد.
وی افزود: این طرح در نشستی که عربستان سعودی در جده با حضور وزرای خارجه عراق، اردن، مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس میزبانی می‌کند، مورد بحث قرار خواهد گرفت تا در مورد ایفای نقش پیشرو عربی پس از سال‌ها تلاش‌های بین‌المللی شکست خورده برای حل مشکل درگیری خونین بحث شود.... مقامی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که پادشاهی پیشنهاد تشکیل یک گروه مشترک عربی را داده بود که «مستقیماً با دولت سوریه درگیر یک طرح مفصل برای پایان دادن به درگیری خواهد شد»....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf34afa0-8df7-47b0-9356-60d8fdb55058"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات