728 x 90

مایکل مک‌کال: دولت بایدن باید نقض‌های هسته‌یی رژیم ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد

مایکل مک‌کال
مایکل مک‌کال

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی که روز دوشنبه ۲۰شهریور در سایت کنگره آمریکا صادر کرد با اشاره به سخنان رافائل گروسی؛ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام این آژانس نوشت: «دولت بایدن باید به‌دنبال کشف عدم پایبندی باشد و نقض‌های هسته‌یی رژیم ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد، همان‌طور که در ماه مارس خواستار آن شدم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ادامه تشدید تنشهای هسته‌یی ایران بدون مجازات بماند».
وی در بیانیه خود با تأکید بر عدم پایبندی رژیم ایران به تعهدات بین‌المللی خود پیرامون برنامه اتمی افزود: «مدیرکل در سخنان افتتاحیه خود بر ادامه عدم پایبندی ایران به توافقنامه پادمان جامع مورد نیاز NPT با آژانس تأکید کرد.
بیانیه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر نیاز به اقدام شدید، از جمله در آژانس، برای اطمینان از پایبندی ایران به تعهدات پیمان خود تأکید می‌کند. ناکامی جامعه بین‌الملل در پاسخگویی ایران به‌خاطر ادامه نقض‌های هسته‌ای‌اش، تلاش‌های منع اشاعه در سراسر جهان را تضعیف می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fffbee0c-5357-4cbc-9b16-ffca4caac769"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات