728 x 90

مایکل مک کال: تکثیر تسلیحات مرگبار ایران باید متوقف شود

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۶اردیبهشت در توئیتی نوشت: «روسیه تلاش می‌کند تا با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، حتی تعداد بیشتری پهپاد از ایران برای جنگش علیه اوکراین بخرد. قانون مبارزه با جنایات دو حزبی من، فعالان برنامه موشکی ایران را تحریم می‌کند. تکثیر تسلیحات مرگبار رژیم ایران باید متوقف شود».

 

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا و شماری از نمایندگان از هر دو حزب اصلی آمریکا روز ۲۰ اردیبهشت طرحی دوحزبی را برای تحریم طیف گسترده‌یی از فعالیت‌های موشکی و پهپادی رژیم ایران ارائه کردند.

هدف اصلی این طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه فعالیت‌های مخرب موشکی و پهپادی رژیم ایران است.

بر اساس این طرح، اموال اشخاصی که در تامین، فروش، انتقال یا پشتیبانی از موشکها و پهپادهای رژیم ایران نقش داشته باشد توقیف و از ورود آنها به خاک آمریکا جلوگیری خواهد شد.

در این طرح، هم‌چنین دولت آمریکا ملزم شده تا گزارشی از جزئیات فعالیت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی را به کنگره این کشور ارائه کند.

اعضای کنگره آمریکا معتقدند حتی با وجود محدودیت‌های سازمان ملل، موشکها و پهپادهای رژیم آخوندی، نیروهای آمریکایی، متحدان و شرکای آنها را در سراسر خاورمیانه هدف گرفته است. هم‌چنین پهپادهای انتحاری شاهد رژیم به‌صورت گسترده در جنگ علیه اوکراین بکار گرفته می‌شود.

نمایندگان کنگره ضمن هشدار درباره خطرات ویرانگر فعالیت‌های موشکی و پهپادی رژیم ایران در صورت عدم اقدام فوری جامعه جهانی اعلام کردند که این طرح دوحزبی را با هدف محدود کردن زرادخانه آخوندها، بازدارندگی رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن و هم‌چنین جهت جلوگیری از گسترش این سلاحها به مناطق جنگی جدید، بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های سازمان ملل، معرفی خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2036c73b-0771-414e-8966-1e46510d277b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات