728 x 90

ماکرون نسبت به نقض توافق اتمی به رژیم آخوندی هشدار داد

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه

روز سه‌شنبه ۱۱تیر۹۸ امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به هر گونه نقض توافق اتمی به رژیم آخوندی هشدار داد.

ماکرون با صدور بیانیه‌یی از رژیم آخوندی خواست بدون هیچ تآخیر روند افزایش اورانیوم را متوقف کند و از هر اقدامی که منجر به زیر سؤال رفتن توافق اتمی می‌شود اجتناب کند.

رئیس‌جمهور فرانسه در این بیانیه اعلام کرد در روزهای آینده برای کسب اطمینان از این‌که رژیم ایران به تعهدات اتمی خود پایبند باشد گامهایی برخواهد داشت.

اعلام عبور میزان ذخائر اورانیوم غنی شده رژیم آخوندی از سقف مجاز ۳۰۰کیلو گرم که روز گذشته توسط آزانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفت واکنش‌های مختلف بین‌المللی را برانگیخته است.

 

 

بدنبال اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  از عبور حد تعیین  شده  ذخایر اورانیوم غنی شده رژیم ایران در توافق اتمی مقامهای آمریکایی نسبت به نقض برجام  توسط رژیم آخوندی واکنش نشان  دادند.

 

دونالد ترامپ: رژیم ایران بعد از عدول از حد توافق اتمی با آتش بازی کرده است

دونالد ترامپ روز دوشنبه ۱۰تیر۹۸ بعد از اینکه رژیم آخوندی اعلام کرد از حد مجاز غنی سازی اورانیوم سبک در توافق برجام، تجاوز کرده، گفت رژیم ایران با آتش بازی می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز وقتی از وی در کاخ سفید پرسیده شد آیا پیامی برای رژیم ایران دارد ترامپ گفت او پیامی ندارد اما رژیم ایران می داند این کاری که می کند بازی با آتش است.

 

 

مایک پمپئو گفت: رژیم ایران گام‌های جدیدی را برای پیشبرد جاه طلبی های هسته‌ای خود برداشت. یک بار دیگر، این رژیم از برنامه هسته‌ای خود برای باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای استفاده می‌کند. به حامی اصلی تروریسم جهان اجازه داده نخواهد شد اورانیوم را در هر سطحی غنی کنند.

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید  گفت: ‌هیچ دلیلی ندارد رژیم  ایران غنی سازی را افزایش بدهد مگر اینکه این کار بخشی از یک تلاش برای کاهش زمان تا اتمی شدن باشد تا تسلیحات اتمی تولید کند.

 

 

کاخ سفید در واکنش به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده توسط رژیم ایران و عبور آن از میزان مجاز در برجام، در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا و متحدان این کشور هرگز به رژیم ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی را نخواهند داد. در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ باید استاندارد قدیمی منع اشاعه سلاح اتمی را احیا کنیم که به رژیم ایران اجازه غنی سازی ندهد. فشار حداکثری بر رژیم ایران تا زمانی که سران رژیم ایران مسیر خودشان را تغییر دهند، ادامه خواهد یافت. رژیم باید بلندپروازی‌های هسته‌ای و رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارد.

همچنین در واکنشی توسط دولت انگلستان سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلستان گفت فورا گامهای بعدی را بدنبال نقض توافق برجام بررسی می کند

به گزارش خبرگزاری رویترز روز دوشنبه  بعد از اینکه رژیم ایران اعلام کرد انباشت اورانیوم غنی شده خود را از حد مجاز برجام افزایش داده است، انگلستان گفت گامهای بعدی را با دیگر کشورها در رابطه با توافق برجام۲۰۱۵ فورا بررسی می کند.

سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلستان گفت، این حرکت  رژیم ایران بی‌نهایت نگران کننده است.

وی  به خبرنگاران گفت، ما مستمرا روشن ساخته ایم که تعهد ما به برجام بستگی به متابعت کامل رژیم ایران از شرایط این توافق دارد و مصرانه از این رژیم  می خواهیم این گام را بازگرداند.

 

 

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ‌متحد نگرانی خود را در مورد نقض بخشی از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ توسط رژیم آخوندی اعلام کرد و از رژیم خواست به تمام تعهدات اتمی‌اش پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری رویتر استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ‌متحد با اعلام این خبر افزود: این اقدام رژیم ایران باعث حفظ برجام نمی‌شود. هم‌چنانکه هیچ دستاورد قابل لمس اقتصادی برای مردم ایران در برنخواهد داشت. این مسأله باید از طریق مکانیسمهای تعیین شده در برجام حل و فصل شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07249069-40ce-4f95-8f5e-63a76e8ddd0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات