728 x 90

مالیات از درآمد بالای ۵میلیون تومان، حکومت از فقرا هم مالیات می‌گیرد

مالیات‌گیری از  فقرا
مالیات‌گیری از فقرا

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری با اعتراف به تورم افسارگسیخته که تأثیر بلافصل آن هر چه کوچکتر شدن سفره‌های اقشار مختلف مردم شده است به لجام گسیختگی استمرار خط فقر هشدار داد.

مردم‌سالاری به‌تاریخ ۲۲آذر در مطلبی با عنوان «کوچکتر شدن سفره کارمندان» تا «حذف ارز ۴۲۰۰تومانی» به لایحه ۱۴۰۱ رژیم اشاره کرد و با بیان این‌که این لایحه هر چه بیشتر طبقات اجتماعی و اقشار مردم را در قعر فقر فرو خواهد برد نوشت: با ارائه این لایحه مشخص شده که دولت تغییری در آنچه باعث نگرانی‌ها و اعتراضات شده بود، نداده است و اعتراضات به این موارد هم‌چنان باقی است. نرخ تورم سالانه کشور نزدیک ۴۴درصد است و به این ترتیب بیشترین درصد افزایش حقوق کارمندان ۱۵درصد کمتر از نرخ تورم است و به این ترتیب سفره‌های این جماعت حداقل ۱۵درصد کوچکتر خواهد شد. .

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری به غارت و چپاولگری سران نظام از اقشار مردم اعتراف کرد و در ادامه با عنوان «دولت از فقرا هم مالیات می‌گیرد» نوشت: دریافت مالیات از درآمد بالای ۵میلیون تومان در حالی در بودجه سال آینده گنجانده شده است که مهرماه اعلام شد که خط فقر یک خانواده چهارنفره به ١٠میلیون تومان رسیده است و بیش از نیمی از مردم ایران در فقر مطلق به سر می‌برند. بدیهی است که با وجود تورم بالا، خط فقر در سال آینده بسیار بالاتر از ۱۰میلیون تومان خواهد بود اما دولت تصمیم دارد که از درآمد ماهیانه بین ۵ تا ۱۰میلیون تومان ۱۰درصد مالیات بگیرد. (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۲۲آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e658defc-7bad-427e-81c4-913811b2576a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات