728 x 90

مافیایی به‌نام آموزش و پرورش

روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشته: «به‌طور کلی دو میلیون تومان هزینه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان می‌شود. بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه افزایش ۱۰۰درصدی قیمت لوازم‌التحریر می‌شوید»

کدام خانواده‌ها توان پرداخت چنین هزینه‌ای را دارند؟

حقوق پایه کارگر۲۶۵۰هزار تومان است. معلم ۳میلیون تومان، پرستاران، کارمندان جزء، کارگران فصلی و دیگر اقشاری که به‌سختی چرخ زندگی‌شان می‌چرخد، از کجا باید چنین هزینه‌ای را تأمین کنند؟!

این روزها ۷ دهک جامعهٔ ایران در معرض سوءتغذیه قرار دارند و سفره‌ٔ مردم ۳۷درصد از سال گذشته کوچک‌تر شده است، در چنین وضعیتی هزینه ۲میلیون تومان لوازم‌التحریر برای بسیاری از این خانواده‌ها دست‌نیافتنی است.

سایت حکومت تجارت نیوز نوشته است: «برخی از افراد جامعه... به‌جای گوشت، اسکلت مرغ و گوسفند را ترجیح می‌دهند. همه آمارها و بررسیها... نشان می‌دهد اگر تورم افسارگسیخته در کنار بیکاری کنترل نشود، ایرانیان در سال‌های آینده دچار سوءتغذیه جدی می‌شوند».

این شرایط تعداد بسیار زیادی از دانش‌آموزان را مجبور به ترک‌تحصیل می‌کند و شور و شوق آغاز سال تحصیلی برای آنها، به غم و اندوه تبدیل می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff9ca970-5988-475e-a67d-d8011cf3bf4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات