728 x 90

ماریا دل کارمن کوئینتانیلا باربا عضو سابق پارلمان اسپانیا: خانم رجوی نماد مبارزه برای برابری است

ماریا دل کارمن کوئینتانیلا باربا عضو سابق پارلمان اسپانیا
ماریا دل کارمن کوئینتانیلا باربا عضو سابق پارلمان اسپانیا

برای آزادی برابری و دموکراسی زنان در ایران

ماریا دل کارمن کوئینتانیلا باربا

عضو سابق پارلمان اسپانیا

 

خانم رجوی نماد مبارزه برای برابری است

نه تنها به‌عنوان یک آرزو بلکه به‌عنوان یک حق ضروری

که باید برای همه زنان ایرانی تضمین شود

 

خانم ماریا دل کارمن کوئینتانیلا باربا عضو پیشین پارلمان اسپانیا در سایت ای.بی.سی اسپانیایی زبان نوشت: برابری عاملی فراتر از مرزها و فرهنگ‌هاست، اما در برخی از کشورهای جهان صحبت یا دفاع از برابری و حقوق اساسی بشر، اقدامی قهرمانانه است که می‌تواند به قیمت آزادی و حتی زندگی تمام شود.

این مورد ایران است که به‌تازگی انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کرده است که کمترین مشارکت را در تاریخ ۴۵ ساله این رژیم داشته است.

به‌عنوان یک مدافع سرسخت حقوق‌بشر، خود را با اصول مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران که صدایی خستگی‌ناپذیر در دفاع از برابری و آزادی در کشورش بوده است، هم‌سو می‌کنم.

از زمان ایجاد این شورا در سال ۱۳۶۰، این ائتلاف از نیروهای دموکراتیک از یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت کرده و برابری بین زن و مرد را به‌عنوان یک رکن اساسی ترویج می‌کند.

خانم رجوی نماد مبارزه برای برابری است، نه فقط به‌عنوان یک آرزو، بلکه به‌عنوان یک حق اساسی انسانی که باید برای همه زنان ایرانی تضمین شود.

او بزرگترین نماینده مقاومت ایران است. مقاومتی که مبارزاتی را که با شکنجه، زندان، اعدام و تبعید مستمر همراه بوده، تحمل کرده است، اما با وجود همه اینها، لحظه‌ای از مبارزه برای آزادی، دفاع قاطعانه از اصول خود و نشان دادن صلاحیت سیاسی و تاریخی برای رهبری تحولی مهم به سوی ایران آزاد و رژیمی دموکراتیک دست برنداشته است. .

شورای ملی مقاومت، تحت رهبری رجوی، نه تنها با ظلم فعلی مبارزه می‌کند، بلکه چشم‌انداز روشنی برای آینده ایران پیشنهاد می‌کند. این چشم‌انداز شامل لغو کلیه قوانین و مقررات تبعیض‌آمیز علیه زنان، برابری جنسیتی در تمام جنبه‌های زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ایجاد یک سیستم آموزشی است که برابری و احترام متقابل را ترویج می‌کند.

من می‌خواهم با این ایده سخنم را پایان دهم که مبارزه برای آزادی، برابری و دموکراسی زنان در ایران فقط یک هدف محلی نیست. این چیزی است که باید در سطح جهانی با آن روبه‌رو شد، به همین دلیل است که من از کل جامعه بین‌المللی می‌خواهم: حمایت از این هدف تنها حمایت از حقوق اساسی زنان ایرانی نیست، بلکه به‌معنای ابراز تعهد همگانی به عدالت و برابری برای زنان است.

(سایت ای.بی.سی اسپانیایی: ۲۱تیر ۱۴۰۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83bc672e-f40f-4eee-9e27-733a47b4767a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات