728 x 90

مادران قربانیان هواپیمای اوکراینی خطاب به سرکرده هوا فضای سپاه: چرا با وجود شاکی و پرونده هنوز آزاد هستی؟

۲۵۸
۲۵۸

۹تن از مادرانی که فرزندان‌شان را آبان ماه سال گذشته بر اثر شلیک موشکهای سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری ۷۵۲ اوکراین از دست دادند، در ویدیویی با عنوان «از قاتل قهرمان نسازید» به سخنان پاسدار جنایتکار امیرعلی حاجی‌زاده، سرکردهٔ هوا-فضای سپاه پاسداران واکنش نشان دادند.

حاجی‌زاده، سرکردهٔ هوا-فضای سپاه پاسداران در برنامه «بدون تعارف» تلویزیون رژیم در روز جمعه ۲۶دی با اشاره به «احتمال درگیری» نظامی بین ایران و آمریکا در شب ۱۸دی سال گذشته، به حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق پرداخت و گفت که در این شب ۱۳ موشک به پایگاه عین‌الاسد شلیک شد و ۴۰۰ موشک دیگر نیز آماده شلیک بوده است.

 

در ویدیوی «از قاتل قهرمان نسازید» مادری از حاجی‌زاده می‌پرسد: «شما که اجازه استقرار پدافند می‌دهید و اعلام حالت جنگی به اپراتورهای‌تان جهت شلیک به هر شیئی مشکوکی می‌دهید، چرا در ۱۸ دی‌ماه ۹۸ آسمان ایران را بر روی پروازها نبستید؟ چرا با وجود شاکی و پرونده هنوز آزاد هستید؟»

یکی دیگر از مادران به او می‌گوید: «شما فرمانده هوا-فضای سپاه پاسداران هستید، اصول نظامی پدافند ایران این را می‌گوید که پدافند بدون اجاز مافوق حق شلیک ندارد. چه کسی به شما اجازه شلیک به هواپیمای ۷۵۲ اوکراین را داده است که شلیک کردید»؟

 

مادر دیگری با بغض می‌پرسد: «می خواستم بپرسم چرا زدید؟ چرا بچه من را کشتید؟ چرا ۱۷۶ انسان مظلوم را در آسمان وطن تکه پاره کردید، سوزاندید و سه روز دروغ گفتید؟ شما که از اول می‌دانستید موشک زدید؟ چرا دروغ گفتید؟ من از خون بچه‌ام نمی‌گذرم. نه می‌بخشم، نه فراموش می‌کنم.»

 

خامنه‌ای جنایتکار روز ۱۸دی را «یوم الله» نامیده بود.

مادری در این ویدیو از سرکرده هوا-فضای سپاه می‌پرسد: «چرا روز ۱۸ دی را یوم‌الله خطاب کردید، به خاطر زدن پایگاه عین‌الاسد که از قبل اطلاع داده بودید و خالی بود؟ یا به خاطر به خاک و خون کشیدن ۱۷۶ انسان بیگناه؟ از جمله چهار جگرگوشه من، از جمله ۲۹ کودک این نام را بر این روز گذاشتید؟ لطفا یوم‌الله را توضیح دهید.» (دویچه وله ۲۷دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be53868a-b71d-493a-a051-4c727cd2a149"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات