728 x 90

لیندزی گراهام: سه راه مقابله با ایران

سناتور لیندزی گراهام
سناتور لیندزی گراهام

وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۱۵ مردادماه در مطلبی به قلم لیندزی گراهام با عنوان سه راه مقابله با ایران نوشت: بر کشورهایی که تحریم‌ها را نقض می‌کنند، تعرفه‌های گمرکی وضع کنید، تهران را مسئول حملات حزب‌الله بدانید، و خطوط قرمز واقعی را برای سلاحهای هسته‌یی تعیین کنید.

ایران و گروه‌های نیابتی‌اش حملات خود را به اسراییل و منافع ایالات متحده در خاورمیانه تشدید کرده‌اند که با حمله وحشیانه حماس در ۷ اکتبر آغاز شد. بیشتر تقصیرها متوجه دولت بایدن هریس است که تصمیم به عدم اجرای تحریم‌ها علیه تهران گرفته است.
- من اولین پیشنهادم را تعرفه تروریسم می‌نامم. اگر کشوری از ایران نفت یا گاز بخرد، آمریکا بر تمام واردات از آن کشور تعرفه وضع خواهد کرد. چین، هند و دیگران با خرید نفت ارزان ایران، آیت‌الله‌ها را غنی می‌کنند، بازار را فریب می‌دهند و آشکارا تحریم‌ها را نقض می‌کنند. پیشنهاد من این است که این کشورها بین نفت ارزان ایران و تجارت عادی با آمریکا یکی را انتخاب کنند.
این ایده پس از بحثهای فراوان با آقای ترامپ که از تعرفه‌ها برای تغییر رفتار بد استفاده کرده است، سرچشمه گرفت.
- پیشنهاد دوم قطعنامه‌یی است که اعلام می‌کند هر گونه حمله حزب‌الله به اسرائیل، حمله ایران به اسراییل است. این موضعی بود که رئیس‌جمهور جان اف کندی در بحران موشکی کوبا گرفت.
- در صورت حمله حزب‌الله یا سایر نیابتیها باید پالایشگاههای نفتی ایران هدف قرار بگیرند تا ما را جدی بگیرند و این نقطه تغییر رفتارشان است
- پیشنهاد سوم این است که برای برنامه اتمی ایران خط قرمز تعیین کنیم که اگر از آن عبور کنند آمریکا مجاز باشد ضربه نظامی بزند. بدترین تهدید، تهدید اتمی ایران است
- تنها چیزی که رژیم ایران از آن حساب می‌برد؛ قدرت است. دولت بایدن هریس عمیقاً ضعیف بوده و موضع آن در قبال ایران یک شکست فاجعه‌بار بوده است. اسراییل تنها در پرداخت هزینه نیست.
- بهترین راه برای جلوگیری از خون‌ریزی و آشوب بیشتر در خاورمیانه و حفاظت از آمریکا، ایستادگی در برابر رژیم ایران است. این سه پیشنهاد قانونی با هم پیامی بدون ابهام به ایران خواهد داد که روش قدیمی بده و بستان پایان یافته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fe383b2-5f8f-4f2e-bb29-cb0bebcc513c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات