728 x 90

لیست ۳۲هزار حقوق بگیر رژیم ایران در عراق با استناد به افشاگری مجاهدین خلق

لیست ۳۲هزار حقوق بگیر رژیم ایران در عراق با استناد به افشاگری مجاهدین خلق
لیست ۳۲هزار حقوق بگیر رژیم ایران در عراق با استناد به افشاگری مجاهدین خلق
  • اسناد و لیستهای ۳۲هزار عراقی از جمله وزرا و سرکردکان شبه‌نظامیان وابسته به حکومت آخوندی که از رژیم ایران حقوق می‌گیرند.
  • ابو مهدی مهندس سرکرده کتائب وابسته به حشدالشعبی که همراه با قاسم سلیمانی در تهاجم ارتش آمریکا کشته شد در شمار حقوق بگیران رژیم بود.
  • در شرایطی این اطلاعات افشا می‌شود که مردم عراق در حال انقلاب علیه نفوذ رژیم ایران در نهادهای دولتی این کشور و اغلب مسئولانی هستند که وابسته به رژیم ایران هستند.
  • این اسناد که شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران آن را منتشر کرده‌اند اسامی فرماندهان ارشد شبه‌نظامی و مهره‌ها و پارلمانترهای جریانهای سیاسی را شامل می‌شود.

 

تلویزیون الحره در گزارشی در سالگرد افشا و منتشر کردن لیست ۳۲۰۰۰مزدور عراقی حقوق بگیر رژیم آخوندی که در سال ۱۳۸۵ توسط مقاومت ایران منتشر شد نوشت:

برخی اسناد فاش کرد که ۳۲هزار عراقی مستقیماً از رژیم ایران حقوق می‌گیرند و در صدر آنها فرماندهان شبه‌نظامی مسلحی قرار دارند که می‌گویند عراقی هستند ولی وابسته به تهران می‌باشند و هم‌چنین شخصیتهایی که مناصب عالی را در حکومت عراق اشغال کرده بودند.

الحره می‌افزاید: اسنادی که از سپاه پاسداران رژیم ایران به بیرون درز کرده است و شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق آنرا به‌دست آورده‌اند اسامی فرماندهان ارشد شبه‌نظامی و گروهی از چهره‌هایی را که نمایندگان جریانهای سیاسی عراقی هستند شامل می‌شود.

بسیاری از کسانی‌که در لیست حقوق رژیم ایران در عراق هستند از نفوذ زیادی در ارگانهای دولتی عراق به‌خصوص ارگانهای امنیتی برخوردار هستند.

الحره می‌افزاید در شرایطی این اطلاعات افشا می‌شود که مردم عراق در حال انقلاب علیه طبقه سیاسی و نفوذ رژیم ایران در نهادهای دولتی این کشور و اغلب مسئولانی هستند که وابسته به این رژیم هستند.

شبه‌نظامیان عراقی بیش از ۴۶۰عراقی را به‌قتل رسانده‌اند و صدها نفر از کسانی‌که از اول اکتبر سال گذشته به خیابان‌ها آمدند و علیه فساد و دخالت رژیم ایران در امور کشورشان شعار دادند را دستگیر کردند و یا ربودند.

الحره می‌افزاید: این لیست دلیلی بر دخالت ولی‌فقیه در امور عراق است، دخالتی که به حد اشغال عراق توسط رژیم آخوندی بالغ شده است.

 

الحره سپس اسامی شماری از سرکردگان اصلی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم و ارگانهای امنیتی عراق که مستقیماً از سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس دستور می‌گیرند را درج کرده است که از جمله عبارتند از:

 

ابو مهدی المهندس فرمانده شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله وابسته به حشدالشعبی

که در لیست حقوق رژیم ایران به اسم جعفر محمدعلی الابراهیمی شناخته می‌شود، وی در آغاز سال ۲۰۲۰در حمله‌یی که نیروهای آمریکایی انجام دادند در حالی‌که همراه قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران رژیم ایران بود به‌قتل رسید. المهندس از سال ۱۹۸۴با سپاه پاسداران کار می‌کرد.

 

 

هادی العامری فرمانده سپاه بدر

اسم کامل او هادی فرحان العامری است و در حال حاضر منصب فرمانده سپاه بدر را برعهده‌ دارد و جانشین المهندس برای فرماندهی کتائب حزب‌الله است و معاون فرمانده حشدالشعبی محسوب می‌شود، هم‌چنین نام وی برای این‌که به‌جای فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی باشد مطرح است.

العامری ریاست "ائتلاف الفتح" که دومین فراکسیون بزرگ در پارلمان محسوب می‌شود را برعهده‌ دارد و روابط مستحکمی با سلیمانی داشت.

 

ابو مصطفی الشیبانی مشاور امنیتی وزیر کشور و یکی از فرماندهان حشدالشعبی

در لیستهای حقوق به اسم مصطفی عبدالحمید حسن العتابی معرفی شده است و در حال حاضر مشاور امنیتی وزیر کشور و از فرماندهان حشدالشعبی است

 

ابو علی البصری معاون فرمانده حشدالشعبی

نام او در لیست ”حقوقها “ عدنان ابراهیم محسن است و اسم ایرانی وی محسنی عدنان می‌باشد وی اخیراً و بعد از کشته شدن ابو مهدی المهندس به‌عنوان معاون فرمانده نیروهای حشدالشعبی تعیین شد.

البصری تحت فرماندهی قاسم سلیمانی به شبه‌نظامیان پیوست و منصب فرمانده عملیات حشدالشعبی را برعهده داشت، او از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی سازمان بدر است.

 

حجی سلام الدیراوی فرمانده سپاه بدر در استان بصره

 

محمد مهدی البیاتی وزیر حقوق‌بشر در دولت حیدرالعبادی

او برای سال‌های طولانی در سپاه پاسداران بود و در عملیات علیه مجاهدین خلق دست داشت و در لیست اعضای سپاه بدر حقوق می‌گیرد.

 

ابو احمد الراشد وزیر ارتباطات و استاندار بصره بود

 

قاسم الاعرجی از فرماندهان سپاه بدر، وی قبلاً وزیر کشور بود

الحره می‌افزاید: عراق با بحرانی در رابطه با تشکیل دولت آینده مواجه است، چرا که تظاهر کنندگانی که خیابانهای شهرهای عراق را پر کرده‌اند خواستار شخصیتی مستقل از نفوذ رژیم ایران هستند در حالی‌که فراکسیونهای سیاسی برای ابقاء این نفوذ فشار می‌آورند.

اخیراً برهم صالح رئیس‌جمهور عراق محمد توفیق علاوی را برای منصب نخست‌وزیری تعیین کرد، امری که تظاهر کنندگان که آنرا ناشی از توافقات بین فراکسیونهای سائرون(وابسته به مقتدی صدر و فتح(وابسته به هادی عامری) و بعد از جلسه فرماندهان شبه‌نظامیان و فراکسیونهای سیاسی وفادار به رژیم ایران در قم می‌دانند نپذیرفته‌اند.

 

روزنامه‌های عکاظ عربستان و الاخباریه امارات نیز تحت عنوان ایادی آخوندها در عراق چه کسانی هستند گزارشهایی را درباره لیست ۳۲۰۰۰تن از مزدوران عراقی رژیم آخوندی که از سپاه پاسداران حقوق می‌گیرند را منتشر کرده‌اند.

 

یادآوری می‌کنیم که روز جمعه،ششم بهمن۸۵(۲۶ژانویه ۲۰۰۷)شورای ملی مقاومت ایران طی سه کنفرانس مطبوعاتی بزرگ و همزمان در پاریس، لندن و برلین، سند به کلی سری سپاه پاسداران شامل اسامی و مشخصات ۳۲هزار حقوق بگیران رژیم آخوندی در عراق و اسنادی در مورد شبکه نیروی قدس سپاه پاسداران برای ارسال سلاح و مهمات به عراق را افشا کرد.

 

در کنفرانس مطبوعاتی پاریس، محمد محدثین، از ابعاد نفوذ گسترده و دخالت‌های غیرقابل انکار رژیم ایران در امور داخلی عراق و نقش مستقیم سپاه پاسداران، نیروی تروریستی قدس و وزارت اطلاعات در ایجاد شبکه‌های گسترده اطلاعاتی و تروریستی و نیز ارسال سلاح و مهمات، از جمله بمبهای جاده‌ای پیشرفته پرده برداشت.

 

مسئول کمیسیون خارجه شورا گفت: «من امروز می‌خواهم لیست ۳۲۰۰۰تن از حقوق بگیران رژیم آخوندی در عراق را به شما معرفی کنم. این افراد در حال حاضر در عراق در استخدام نیروی تروریستی قدس، هستند. این سند، جزو اسناد به‌کلی سری سپاه پاسداران است که توسط منابع مقاومت در داخل ایران به دست ما رسیده است».

 

نمایندگان مقاومت ایران در کنفرانسهای پاریس و لندن و برلین تصریح کردند رژیم ملایان دهها شبکه ترور و آدم کشی در عراق راه‌اندازی کرده است که در بغداد، جنوب، مرکز و شمال عراق فعال می‌باشند. این شبکه‌ها تماماً تحت هدایت نیروی قدس می‌باشند و اقدام به ترور مخالفان خود و در گیری با نیروهای ائتلاف می‌کنند.

 

حقوق بگیرانی که لیست آن در دست مقاومت ایران است، در عمل اداره دستگاههای امنیتی و نظامی عراق را در دست دارند و بسیاری از مناصب کلیدی در دولت و مجلس در دست این افراد است. گروه ۹بدر یک بخش عمده از امکانات رژیم برای تسلط بر عراق است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b8c0c5b-aa06-4a2b-9469-78ea8b0d3ab6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات