728 x 90

لیبراسیون: افغانها «گوشت دم توپ» رژیم ایران در سوریه هستند

افغانها گوشت دم توپ رژیم ایران در سوریه
افغانها گوشت دم توپ رژیم ایران در سوریه

روزنامه لیبراسیون فرانسه روز پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸ در مقاله‌ای نوشت سپاه پاسدارن تیپ  فاطمیون را در سال ۲٠۱۵ میلادی در ظاهر به‌منظور دفاع از مقبره حضرت زینب، نوه پیامبر اسلام، و در اصل برای جنگ در سوریه و یاری رساندن به حکومت بشار اسد، با سربازگیری از میان مهاجران افغان تشکیل داد.

متئو پوکستُن کارشناس جنگ داخلی سوریه می‌نویسد در اوج این جنگ یعنی در سال‌های ۲٠۱۵ و ۲٠۱۶ میلادی حدود ده‌هزار افغان به سوریه اعزام شدند.

آمریکا در ماه ژانویه گذشته تیپ فاطمیون را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وی می‌گوید که رژیم ایران از افغانها به‌عنوان گوشت دم توپ استفاده می‌کند. او همچنین گفته است که تیپ فاطمیون از سال ۲٠۱۶ میلادی به بعد به سلاحهای جنگی سنگین از جمله تانک‌های تی-۷۲ و تی-۹٠ روسی مجهز شده است.

سربازان افغان اجیرشده توسط رژیم ایران در برابر دریافت پول و وعده دریافت مدارک اقامت قانونی در ایران و اشتغال برای جنگ به سوریه می‌روند و بسیاری از آنها از این کشور زنده بازنمیگردند.

حسین، جوان ۲۳ساله افغان ساکن تهران می‌گوید که ماموران سربازگیری برای تیپ فاطمیون در سال‌های ۲٠۱۵ و ۲٠۱۶ میلادی همه جا در کارخانه‌ها و حتی در زندانها به‌دنبال افغانها و ترغیب آنها برای ثبت نام در این واحد شبه‌نظامی بودند. این مﺄموران به افغانهایی که به جرم قتل به زندان افتاده بودند، می‌گفتند که اگر برای جنگ به سوریه بروند، پس از بازگشت از این کشور حکم حبسشان باطل و آنها آزاد خواهند شد.

گزارشگر دیگر لیبراسیون، پی یر الونسو به‌ نقل از افغانهای دیگر نوشته است که ماموریت سربازان تیپ فاطمیون دو تا سه ماه طول می‌کشد. آنها پیش از اعزام به سوریه دوره‌های درسی دینی کوتاه مدتی را می‌گذرانند و یا تحت فرماندهی یک افغان دوره‌های آموزش نظامی مختصری می‌بینند و دستمزد ماهانه‌ای که سه برابر دستمزد آنها برای بنّایی آن هم در وضعی نکبت‌بار است، دریافت می‌کنند.

پی یر الُونسُو افزوده است بنابراین آنان حدود ۲٠٠یورو در ماه برای کشته شدن در سوریه پول می‌گیرند.

در گزارش لیبراسیون به‌ نقل از سخنگوی تیپ فاطمیون آمده است که در سال گذشته حدود دو هزار تن از سربازان این واحد نظامی کشته شدند. البته این تعداد اجساد رها شده در قتلگاه، مفقودالاثرها و زندانیان را در برنمی‌گیرد.

در ادامه گزارش از قول پدر یکی از مزدوران افغان که خودش سال گذشته در حمص کشته شد نقل شده است که جسد مثله شده فرزندش را دیده و بارها تاکید کرده که ارتش سوریه فرزندش را وادار به حمله انتحاری و بستن کمربند انفجاری کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c9ebe17-09a3-4dd3-87f1-fe69d44c2b9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات