728 x 90

لوموند: رژیم ایران اهرم گروگانگیری را به یک تخصص نفرت‌انگیز تبدیل کرده است

 اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی

روزنامه لوموند روز ۱۸مرداد درباره سیاست گروگانگیری رژیم برای آزادی تروریستها و مأموران دستگیر شده‌اش در کشورها نوشت: رژیم ایران مدتهاست که سیاست گروگانگیری را به یک تخصص نفرت‌انگیز تبدیل کرده است، همان‌طور که در توافقنامه تصویب شده توسط پارلمان بلژیک در ماه ژوئیه ثابت شده است.

لوموند در سرمقاله خود با عنوان «عمل پست گروگان‌گیری توسط دولتهای سرکش» و با اشاره به معامله شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم آخوندی نوشت: ایران مدت‌هاست که سیاست گروگانگیری را به یک تخصص نفرت‌انگیز تبدیل کرده است، همان‌طور که در توافقنامه تصویب شده توسط پارلمان بلژیک در ماه ژوئیه ثابت شده است. این توافقنامه می‌تواند اجازه آزادی یک دیپلمات ایرانی را بدهد که به‌دلیل داشتن نقش در حمله برنامه‌ریزی شده به تجمع مخالفان سرسخت رژیم تهران در فرانسه به حبس در بلژیک محکوم شده بود. به‌نظر می‌رسد بروکسل به چانه‌زنی برای آزادی زندانیان غربی، از جمله یکی که تهدید به اعدام شده، گردن نهاده است.

بریتانیا نیز اخیراً این نوع باج‌گیری از گروگانها توسط تهران، که به‌ویژه افراد دوتابعیتی را هدف قرار می‌دهد که همواره به‌عنوان جاسوس معرفی می‌شوند، را تجربه کرده است. همین امر در فرانسه نیز اتفاق افتاده است، زیرا این کشور نیز سهمی از اتباع خود را که تحت اتهامات واهی به سیستم قضایی تحویل داده شده‌اند، دارد. فریبا عادلخواه محقق فرانسوی-ایرانی که به اتهام نقض امنیت ملی به پنج سال زندان محکوم شده بود از ژوئن ۲۰۱۹ در ایران در بازداشت به سر می‌برد.

ضروری است که به‌طور خستگی‌ناپذیر این عمل که انسان‌ها را که به‌رغم خواسته‌شان در کشمکش‌ها گرفتار شده‌اند، را محکوم کنیم. گروگان‌گیری توسط دولتها نشان قدرت آنها نیست، بلکه نشان‌دهنده بزدلی رژیم‌هایی است که به این رویه متوسل می‌شوند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff268cd7-e784-4dd2-a438-e33bfffb05e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات