728 x 90

لوموند انگلیسی: امدادگر بلژیکی اولیویه واندکاستیل یک ابزار چانه‌زنی بین ایران و بلژیک است

تظاهرات در بلژیک برای آزادی اولیویه واندکاستیل گروگان بلژیکی - عکس از آرشیو
تظاهرات در بلژیک برای آزادی اولیویه واندکاستیل گروگان بلژیکی - عکس از آرشیو

لوموند انگلیسی روز ۲۳اردیبهشت در گزارشی از افشاگریهای قیام تا سرنگونی نوشت: امدادگر بلژیکی اولیویه واندکاستیل یک ابزار چانه‌زنی بین ایران و بلژیک است.
اسناد هک شده نشان می‌دهد که بروکسل و تهران پیش از گروگان گرفتن اولیویه واندکاستیل در فوریه ۲۰۲۲، درباره معاهده انتقال زندانیان خود مذاکره کردند.
امدادگر بلژیکی، اولیویه واندکاستیل، در ۲۴فوریه ۲۰۲۲ در ایران بازداشت شد. اما آیا واندکاستیل به نشانه اجرای توافقی که تهران و بروکسل ماهها بر سر آن مذاکره کرده بودند، گروگان گرفته شد؟ در ژانویه ۲۰۲۳، او به اتهام جاسوسی به ۴۰سال زندان، یک میلیون دلار جریمه نقدی (۹۱۰۰۰۰ یورو) و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.


هک کردن سیستم کامپیوتری وزارت امور خارجه ایران در روز یکشنبه ۱۸اردیبهشت توسط گروهی به نام قیام سرنگونی (قیام تا سرنگونی) نزدیک به سازمان مجاهدین خلق ایران، مورد توجه بسیار برای خانواده واندکاستیل است.
در اسناد افشا شده توسط شورای ملی مقاومت ایران شاخه مجاهدین خلق و گروه تلگرام آن، مخالفان رژیم آخوندها نشان می‌دهند که مقامات بلژیکی حتی قبل از دستگیری واندکاستیل لزوم انعقاد قرارداد مبادله برای اتباع بلژیکی و ایران در نظر داشتند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/752d5ee9-c2fc-49e8-bed8-d1fb2d1afcda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات