728 x 90

لوزیم باشا رهبر حزب دموکرات آلبانی: اپوزیسیون از تصمیم دولت برای اخراج سفیر و دیپلمات رژیم ایران حمایت می‌کند

لوزیم باشا رهبر حزب دمکرات آلبانی
لوزیم باشا رهبر حزب دمکرات آلبانی

آلبانین دیلی نیوز در رابطه با اخراج سفیر و ایستگاه اطلاعاتی رژیم ایران در آلبانی گزارش داد: دیپلماتهای رژیم ایران اخراج شدند، باشا از تصمیم دولت استقبال می‌کند.

رهبر حزب دموکرات لوزیم باشا روز پنجشنبه ۲۹آذر۹۷حمایت خود را از تصمیم اخراج سفیر و دیپلماتهای رژیم ایران از آلبانی را اعلام کرد.

باشا از تصمیم دولت مبنی بر اخراج این دو دیپلمات حمایت کرد و فعالیت آنها را برای امنیت ملی خطرناک خواند. باشا گفت:من از طرف حزب دموکرات و اپوزیسیون آلبانی از تصمیم دولت مبنی بر اعلام دیپلماتهای ایرانی به‌عنوان عناصر نامطلوب و اخراج آنها حمایت می‌کنم. آنها فعالیتهایی در نقض ”استاتوی دیپلماتیک“ انجام دادند و امنیت ملی را به خطر انداختند. حزب دموکرات ساختارهای دولتی امنیت ملی، تعهد مستمر و همکاری صادقانه با متحدان را به‌عنوان تنها راه برای جلوگیری و خنثی کردن چنین فعالیتهایی در سرزمین جمهوری آلبانی عنوان کرد.

 

آلبانین دیلی نیوز افزود: وزارت‌خارجه آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت تصمیم گرفته است که دو دیپلمات رژیم ایران را به دلائل امنیت ملی اخراج کند، این تصمیم همزمان توسط ایالات متحده مورد استقبال قرار گرفت.

 

گزارش رویترز از تیرانا: اخراج سفیر و یک دیپلمات دیگر رژیم ایران از آلبانی

بولتون در توییتر نوشت: این علامتی به سران این رژیم است که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد

آلبانی -تیرانا ـ رویترزـ وزارت‌خارجه(آلبانی) روز چهارشنبه ۲۸آذر۹۷گفت، آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر را به‌خاطر «صدمه به امنیت ملی آن» اخراج کرده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که نقش عمده‌یی در دستور ترامپ در ماه مه برای خارج شدن آمریکا از توافق اتمی سال ۲۰۱۵داشت علناً از این تصمیم آلبانی حمایت کرد. بولتون در توییتر نوشت: نخست‌وزیر آلبانی ادی راما سفیر رژیم ایران در آلبانی را اخراج کرد. این امر به سران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد. در مقابله با رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان، ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم.

رویتر افزود: از زمانی که آلبانی مجاهدین خلق ایران را پذیرفته است، رژیم ایران در درگیری با این گروه، برای بی‌اعتبار کردن آنها تلاش می‌کند. بولتون و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک که اکنون یکی از وکلای ترامپ است، از این گروه در آلبانی بازدید کرده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه: آلبانی دیپلماتهای رژیم ایران را اخراج می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌یی از این اقدام استقبال کرد

خبرگزاری فرانسه ۲۸آذر ۹۷-تیرانا – آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد دو دیپلمات رژیم ایران را بدلایل امنیتی اخراج کرده است و مقامات آمریکایی یکی از آنان را سفیر شناسایی کرده و گفتند این دو برای « حملات تروریستی» در این کشور بالکان طراحی کرده بودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌یی از این اقدام استقبال کرد و این دو دیپلمات را بعنوان« دو مأمور رژیم ایران که حملات تروریستی را در آلبانی طراحی می‌کردند توصیف کرد».

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز یکی از دیپلمات ها را تحت عنوان سفیر شناسایی کرد. بولتون در توییتر نوشت: «نخست‌وزیر آلبانی ادی راما سفیر ایران در آلبانی را اخراج کرد و این امر به سران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد»‌. او افزود ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی که در مقابل رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان، ایستاده‌اند، قرار داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2b204d5-854a-4055-955c-a41e78997dbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات