728 x 90

لندن - تظاهرات و راهپیمایی در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - نه شاه نه شیخ، پیش بسوی جمهوری دموکراتیک

تظاهرات در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران
تظاهرات در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

تظاهرات در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

نه شاه نه شیخ - پیش بسوی جمهوری دموکراتیک

انگلستان - لندن - تظاهرات و راهپیمایی در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

 

به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، ایرانیان آزاده در انگلستان تظاهراتی در مقابل دفتر نخست‌وزیری این کشور در لندن برگزار کردند. در این تظاهرات شخصیتهای سیاسی، اعضای شورای ملی مقاومت و نمایندگان جوامع ایرانی سخنرانی کردند.

سخنرانان تظاهرات لندن عبارت بودند از:

  • سناتور جری هورکان از جمهوری ایرلند
  • سارا چندلر، دبیر فدراسیون حقوقدانان اروپا و رئیس سابق کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز،
  • راجر لاینز رئیس پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان
  • جاسلین اسکات، قاضی سابق و نویسنده و استاد دانشگاه
  • مهندس حسین فرشید، عضو شورای ملی مقاومت
  • و حسین عابدینی معاون نمایندگی شورا در انگلستان
  • در این گردهمایی نمایندگان جوامع زنان و جوانان ایرانی، هواداران مجاهدین خلق در انگلستان نیز شرکت و سخنرانی کردند

نیکیتا شریفی:

حامیان مقاومت و مردم ایران

به همه شما که از راههای دور و نزدیک در این هوای بارانی به این گردهمایی آمدید خوشآمد می‌گیم در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی امروز ما دنبال تحقق همان آرمانهایی هستیم که بیش از چهار دهه پیش توسط دزد بزرگ قرن ربوده شد یعنی آزادی عدالت دموکراسی و برابری. خمینی به آن انقلاب بزرگ خیانت کرد و رژیمی را بر مردم ایران تحمیل کرد که صدبار بدتر از رژیم سلطنتی است اما مردم ایران هم‌چنان که در شعارهای خود در قیام سراسری سال گذشته نشان دادند به‌دنبال بازگشت به گذشته نیستند بلکه خواهان برچیدن بساط ظلم و ستم به هر شکل و خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستند تمایلی که در شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر در سراسر ایران طنین‌انداز شد.

شعار جمعیت: مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

امروز خواست مردم ایران برای آزادی در عزم کانون‌های شورشی و به آتش کشیدن مراکز سرکوب رژیم نمایان است. ایران سراسر آتش آتش جواب آتش.

شعار جمعیت: ایران سراسر آتش آتش جواب آتش

این گردهمایی را در شرایطی برگزار می‌کنیم که اعدامها در ایران در زمان رئیسی جلاد به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است دخالت‌ها و نقش مخرب رژیم به یمن فعالیت‌های مقاومت و اشرف‌نشانان با افشای سر مار در سراسر جهان برای همه دولتها شناخته شده و هیچ بهانه‌یی برای ادامه سیاست ننگین مماشات باقی نذاشته. ما در اینجا گرد آمده‌ایم تا پیام مردم ایران و پیشتاران آنها در کانون‌های شورشی را به مردم جهان برسانیم. پیام این است وقتی همه راه‌ها برای رسیدن به آزادی توسط حاکمان جنایتکار بسته می‌شود مردم و فرزندان پیشتازشان حق دارند که در برابر سرکوب بی‌رحمانه با هر وسیله‌ای که می‌توانند از خود دفاع کنند. درود بر کانون‌های قهرمان شورشی

شعار جمعیت: ایران سراسر آتش آتش جواب آتش

ما در اینجا جمع شدیم که به این سؤال پاسخ دهیم که راه‌حل در برابر این رژیم که سرکوب در ایران را به اوج رسانده و خاورمیانه را به آتش کشیده و تمامی جهان را تحت تأثیر قرار داده چیست؟ آیا مردم ایران راه‌حلی برای این موضوع دارند؟

شعار جمعیت: حرف اول حرف آخر سرنگونی سرنگونی سرنگونی

حرف اول حرف آخر سرنگونی سرنگونی

 

سناتور جری هورکان عضو سنای جمهوری ایرلند

عصر بخیر، دوستان عزیز، خانمها و آقایان، ما امروز اینجا جمع شدیم. برای بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران در سال ۵۷، تا همبستگی و حمایت خود را از مردم شجاع ایران که برای یک انقلاب جدید برای یک جمهوری آزاد، مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک تلاش می‌کنند ابراز کنیم.

می دانیم که اپوزیسیون دموکراتیک، سازمان مجاهدین خلق ایران است. به‌دلیل حمایت از سازمان مجاهدین، من خشم رژیم را به خود جلب کردم مجاهدین در طول سال‌ها به اهداف اصلی آزار و اذیت دولتی، تروریسم، و اهریمنی‌سازی رژیم تبدیل شده‌اند

با این حال، پس از ۴۵ سال کشتار و اهریمنی سازی مداوم، رژیم قادر به از بین بردن مجاهدین نبوده است. من و همه شما که امروز اینجا هستیم گواهی بر این موضوع هستیم. نه تنها این، بلکه حمایت از سازمان مجاهدین روزانه افزایش می‌یابد، زیرا مبارزه آنها برای آزادی و دموکراسی در ایران منعکس‌کننده آرمانهای دموکراتیک واقعی میلیون‌ها ایرانی است.

قیام مردمی ۲۰۲۲ این را نشان می‌دهد. شواهد بیشتر، این روزها گسترش کانون‌های شورشی وابسته به مجاهدین در سراسر ایران است. ما از فعالیت‌های آنها علیه مراکز سرکوب رژیم در حالی که سرکوب رژیم را به چالش می‌کشند و برای دموکراسی مبارزه می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

طرح ده ماده‌ای دموکراتیک برای اینده ایران توسط خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت، در میان ایرانیان در داخل و خارج از ایران و در میان نمایندگان مجلس در سراسر جهان به‌رسمیت شناخته شده مورد حمایت قرار گرفته است.

سارمان مجاهدین بهترین آلترناتیوی است که ما باید از آنها حمایت کنیم تا موفق به غلبه بر رژیمی شویم که تنها با گسترش هرج و مرج، بی‌ثباتی، بدبختی، مرگ، ترور و نابودی زنده می‌ماند.

ما از انگلستان و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که جایگزین دموکراتیک شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب ان، خانم رجوی و طرح ده ماده‌ای او را به‌رسمیت بشناسند و به حق مردم ایران برای مقاومت در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم و دفاع از خود در برابر سرکوب خشونت‌آمیز و مرگبار رژیم اذعان کنند.

زمان ان است که انگلستان و اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کنند و رژیم ایران را برای محاکمه سران آن به‌خاطر دهها سال جنایت علیه بشریت در داخل ایران و تروریسم در خارج کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع کنند

 

سارا چندلر دبیر فدراسیون حقوقدانان اروپا، رئیس سابق کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز

سارا چندلر دبیر فدراسیون حقوقدانان اروپا و رئیس پیشین کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز سخنران دیگر تظاهرات ایرانیان در لندن بود وی از جمله گفت

باعث افتخار است که اینجا در کنار شما ایستاده‌ام و به شجاعت دهها هزار زن، مرد و جوان شجاع که بیشترین هزینه را برای بازگرداندن آزادی و دموکراسی که ۴۵ سال پیش از مردم ایران دزدیده شد، پرداخت کرده‌اند، ادای احترام می‌کنم.

با وجود سال‌ها سرکوب از سال ۵۷، باز هم امید وجود دارد زیرا یک جنبش اپوزیسیون دموکراتیک سازمان‌یافته وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت به رهبری خانم مریم رجوی است،

شکست دموکراسیهای غربی و جامعه بین‌المللی در پاسخگو کردن رژیم در برابر جنایات و جنگ‌افروزیهایش در منطقه و مماشات با این رژیم به‌خاطر معاملات اقتصادی فرهنگ معافیت از مجازات را در ایران استمرار داده است.

جامعه جهانی هیچ کاری برای جلوگیری از قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ انجام نداد، جنایتی که باید در بالاترین و گسترده‌ترین سطوح افشا شود و عاملان، از جمله رئیسی، به دست عدالت سپرده شوند.

ما از دولت انگلستان می‌خواهیم پرونده وحشتناک حقوق‌بشری رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ارجاع فوری به دادگاه جنایی بین‌المللی یا یک دادگاه بین‌المللی ویژه برای پیگرد قانونی مسئولان بکشاند

 

راجر لاینز – رهبر سابق کنگره اتحادیه کارگری انگلستان

من امروز حمایت قوی خودم را از مردمی که در برابر رژیم ایران مقاومت می‌کنند، اعلام می‌کنم و همبستگی خود را با تمام کارگران ایرانی در مبارزاتشان ابراز می‌کنم. همان‌طور که ما این سالگرد را گرامی می‌داریم. اجازه دهید بهترین آرزوهایم را برای همه اعضای اپوزیسیون دموکراتیک و دوستانشان در اشرف۳ در البانی، که از ان بازدید کرده‌ام و تجربیات فوق‌العاده‌ای داشتیم، بفرستم.

این قلب تپنده مقاومت ایران برای تغییر دموکراتیک است. و هم‌چنین اعضای شجاع واحدهای شورشی که دیوار سرکوب در ایران را تخریب می‌کنند.

به‌رسمیت شناختن سیاسی و دیپلماتیک رژیم و منافع استراتژیک ان، همراه با معاملات اقتصادی، تهران را تشویق خواهد کرد تا رفتار غیرقابل قبول خود را ادامه دهد. این مماشات محض است و سران رژیم را به ارتکاب جنایات جدی با معافیت از مجازات تشویق کرده است.

دولت ما اکنون باید شکست این سیاست را بپذیرد و در سیاست خود در قبال ایران تجدید نظر کند. ما بر حقوق‌بشر و دموکراسی و عدم همکاری با رژیم برای تقویت مردم ایران و مقاومت تأکید داریم. ما بر حمایت از شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور خانم رجوی را برای مقابله با رژیم تأکید می‌کنیم. ما خواستار ممنوعیت کامل سپاه پاسداران هستیم.

علاوه بر این، بریتانیا باید به صراحت از مردم ایران حمایت کند، و مبارزه شجاعانه جوانان شورشی ایرانی علیه سپاه تروریستی را به‌رسمیت بشناسد. در این راستا، ما واحدهای شجاع شورشی وابسته به شورای ملی مقاومت را برای پیشبرد قیام علیه رژیم به‌رسمیت می‌شناسیم و شجاعت آنها را برای مبارزه با سپاه پاسداران تقدیر می‌کنیم.

 

جاسلین اسکات – حقوقدان و قاضی سابق، استاد دانشگاه، نویسنده:

جنبش دموکراتیک که منجر به انقلاب ۵۷ شد، با انگیزه پایان دادن به دیکتاتوری بی‌سابقه شاه به‌عنوان حاکم مستبد آغاز شده بود. شاهی که سال ۳۲ حکومت دموکراتیک آن زمان را سرنگون کرد.

متأسفانه، کشور انگلستان و ایالات متحده مستقیماً در سرنگونی دموکراسی ایران در سال ۳۲ دست داشتند که متعاقباً منجر به رژیم سرکوبگری شد که اکنون در ایران وجود دارد. با این حال، مردم سرکوب زنان، مردان، جوانان و کودکان را نمی‌پذیرند. مردم سرکوب ایدهها، مخالفتهای سیاسی و سرکوب آزادی را نمی‌پذیرند. زنان ایران بلند و شجاع ایستاده‌اند و به آرمانهای آزادی وفادار هستند.

زنان ایران، در رهبری مبارزه برای دموکراسی و آزادی در ایران، در رهبری مبارزه برای حقوق زنان در ایران، در جامعه جهانیِ زنان به‌رسمیت شناخته شده‌اند

حقوق و آزادیهای زنان جوهر دموکراسی است و بدون حقوق و آزادی زنان، دموکراسی هرگز نمی‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین، این مسئولیت دولت انگلستان است که در کنار زنان ایرانی بایستند. مردم ایران شجاعت و رهبری زنان ایرانی را به‌رسمیت می‌شناسند. آنها رهبری زنان سازمان مجاهدین را به‌رسمیت می‌شناسند. آنها می‌دانند که صدای زنان باید شنیده شود.

مادر زیر این آفتاب که پشت ابر خاکستری پنهان شده با گل رز در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم. ما در کنار زنان ایران ایستادهایم. ما در کنار درخواست آنها برای بازگشت آزادی ایستاده‌ایم.

 

آزاده مشایخی

دوستان گردهم آمده‌ایم تا یادی کنیم از سالروز انقلاب ضدسلطنتی، انقلابی که دیکتاتوری دست‌نشانده را به زباله‌دان تاریخ فرستاد. آری در روزگاری که مرتجعین واداده دسته‌دسته در دادگاههای شاهنشاه اسلام‌پناه درخواست عفو می‌کردند این انقلابیون راستین هم‌چون مهدی رضایی و فاطمه امینی‌ها بودند که پوزه دژخیمان ساواک را با مقاومت جانانه خود به خاک می مالیدند بله در آن روزگار مرزبندی‌ها کاملاً مشخص بود و جایی برای فرصت‌طلبان نبود.

طنز تلخ روزگار را ببینید که همزادان لاجوردی در خارجه امروزه در تلویزیونهای معلوم‌الحال در همبستگی با رژیم آخوندی علیه مبارزان راه آزادی به صحنه آمده‌اند و برای مردم ایران تحت عنوان کارشناس امنیتی نسخه دموکراسی می‌پیچند. امروز همین محافل معلوم‌الحال عملیات‌های قهرمانان کانون‌های شورشی را محکوم می‌کنند و همگام با رژیم آخوندی کباده‌کش تئوری خشونت پرهیزی شده‌اند. همانا که پاسداران جنایتکار را برادران و حافظان امنیت ایران می‌نامند. بله اگر مزدوران سرکوبگر رژیم آخوندی برادران شما هستند. ما افتخار می‌کنیم که شیرزنان و کوه مردان کانون‌های شورشی را قهرمانان ملی و برادران و خواهران خود بدانیم همان قهرمانانی که دیکتاتوری آخوندی را به چنان وحشت و افلاسی انداخته‌اند که چهل و اندی سال بعد از فتوای پیر کفتار جماران خمینی مبنی بر حلال بودن جان و مال و ناموس مجاهدین به فکر راه‌اندازی دادگاه برای مجاهدین افتاده‌اند. در پایان و در سالروز انقلاب ضدسلطنتی چه زیبا گفت فرمانده کبیر ارتش آزادیبخش ملی ایران مگر می‌شود خورشید را کشت؟ مگر می‌شود باد را از وزیدن بازداشت مگر می‌شود< خلقی را تا ابد در زنجیر نگهداشت نه چون خواست خداست اراده خلق است سنت تاریخ است و برای ثبت در سینه تاریخ همه باهم مسعود رهبر ماست پیروزی از آن ماست

شعار جمعیت: مسعود رهبر ماست پیروزی از آن ماست

 

حسین فرشید

خانم‌ها و آقایان هموطنان عزیز یاران مقاومت ایران درود بر شما

امروز در اینجا جمع شدیم تا سالروز انقلاب ضدسلطنتی را که در چهل و پنج سال پیش در کشورمون ایران اتفاق افتاد بزرگ بداریم. انقلابی که در ادامه انقلاب مشروطه و مبارزات مردم ایران به رهبری دکتر مصدق برای ملی کردن نفت و هم‌چنین قیام سی تیر هزار و سیصد و سی اتفاق افتاد. انقلابی که در نتیجه بیست و پنج سال دیکتاتوری شاه پس از کودتای ننگین بیست و هشت مرداد علیه دولت ملی و مردمی دکتر محمد مصدق اتفاق افتاد. مردم ما همان‌طور که در شعارهاشون می‌گفتند خواهان استقلال و آزادی و جمهوری بودند. بله مردم ما استقلال می‌خواستند و مردم ما هم‌چنین آزادی می‌خواستند زیرا که سال‌های سال بعد از کودتای بیست و هشت مرداد که حالا دیگر اسناد انجام آن به دست آمریکا و انگلیس منتشر شده ساواک تسمه از گرده مردم کشیده بود تسمه از گرده آزادیخواهان کشیده بود کار ساواک و سرکوب داخلی ایران به جایی رسیده بود که خواندن یک کتاب علاوه بر کتک و شکنجه شش ماه حبس داشت. بله مردم ما جمهوری می‌خواستند تا از دست نظام سلطنتی سرکوبگر که حتی انقلاب مشروطه هم نتوانست آن را به سلطنت مشروطه تبدیل کند خلاص شوند و یک نفر به صرف این‌که پدرش شاه بوده و تنها امتیازش داشتن به‌اصطلاح ژن خوب سلطنت است سرنوشت کشور را به دست نگیرد و کشور و مردمش را به ناکجاآباد نکشاند و مردم حق داشته باشند برای سرنوشت خودشان از راه انتخابات و قانون تصمیم بگیرند. اما دریغ و صد دریغ که خمینی دجال با حیله‌گری تمام از اعتمادی که مردم به یک پیرمرد مرجع تقلید داشتند سوءاستفاده کرد خمینی و آخوندهای همراه و دنباله‌روش سر مردم ایران کلاه گذاشته‌اند و علاوه بر دزدیدن رهبری انقلاب اصل انقلاب را هم به نفع خود مصادره کرده‌اند. خمینی در آن چهار ماهی که در پاریس بود تا توانست به مردم دروغ گفت و خود را موافق خواسته‌ها و شعارهای مردم نشان داد. به این ترتیب بود که توانست رهبری انقلاب را بدزدد و انقلاب را با همدستی ملاهای جنایتکار به بیراهه ببرند. امروز ما اینجا جمع شدیم که بگیم ما تن به خمینی و خامنه‌ای و همدستانشان ندادیم و نمی‌دهیم و انقلاب مردم ایران هم‌چنان ادامه دارد.

شعار جمعیت: سلطنت ولایت یکصد سال جنایت

انقلاب مردم ایران تا سرنگونی حکومت جنایتکاران مدعی دین که برای رسیدن به یک جمهوری برای رسیدن به یک جمهوری سکولار ادامه دارد و جوانان غیور ایرانی همان‌طور که در همه این چهل و پنج سال با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کرده‌اند اینک در کسوت کانون‌های شورشی روزوشب برای سرنگونی حکومت دجالان و خامنه‌ای جنایتکار مبارزه می‌کنند. درود بر کانون‌های شورشی

شعار جمعیت: درود درود درود

مقاومت ایران مقاومت ایران در همه این سال‌ها در مسیر آزادی ایران عزیز از چنگال دیو ارتجاع اجازه این‌که آب خوش از گلوی خامنه‌ای ضحاک پایین برود نداده است و البته بهای سنگین این مبارزه را با خون خود و با گذشتن از همه چیز خود پرداخت کرده است. هموطنان عزیز یاران تردید نباید داشت که استراتژی کانون‌های شورشی به‌زودی به نتیجه خواهد رسید و مردم ایران برای همیشه از شر خامنه‌ای ضحاک و مرتجعین خون‌خوار رها خواهند ش. د برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت برای مردم ایران شادی و سربلندی و آزادی و رفاه به‌دنبال خواهد داشت. زنده باد آزادی زنده باد دموکراسی درود بر کانون‌های شورشی

 

فریبا ثابت

من از سوی جامعه زنان ایرانی در انگلستان خواستار به‌رسمیت شناخته شدن حق کانون‌های شورشی برای مقاومت و دفاع در برابر سپاه سرکوبگر هستیم. و آمادگی خودمان را برای حمایت از کانون‌های شورشی قهرمان اعلام می‌کنم و برای رساندن صدای آنها به جامعه بین‌المللی تعهد می‌سپاریم. ما از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم و تعهد می‌دهیم که دموکراسی و آزادی در ایران را با مریم رجوی محقق کنیم

 

ولادیمیر – سخنگوی یک گروه از جوانان اوکراینی در سخنان کوتاهی ضمن حمایت از مبارزه مردم ایران برای آزادی گفت

ما متحد با شما علیه دیکتاتوری و برای ارزشهای اساسی آزادی، عدالت و برای شکل دادن به سرنوشت‌مان ایستاده‌ایم. زمان رژیمهای استبدادی باید به پایان برسد.

این تظاهرات نماد امید است. یک نیروی محرکه برای تغییر و گواهی بر قدرت وحدت ما.

بیایید از تلاشهای جمعی خود برای ایجاد آینده‌ای روشن‌تر استفاده کنیم، یک ایران دموکراتیک که همه ما آن را هدف خود قرار می‌دهیم.

در انتهای این تجمع، شرکت‌کنندگان از مقابل دفتر نخست‌وزیری تا میدان پارلمان دست به راهپیمایی زدند.

 

در اجتماع پایانی در مقابل پارلمان انگلستان، حسین عابدینی، معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در لندن ضمن سخنانی با قدردانی از سخنرانان و شرکت‌کنندگان در تظاهرات تأکید کرد که خامنه‌ای راه نجات خود را تنها در ایجاد بحران در خارج از مرزها و جنگ‌افروزی به قیمت جان هزاران نفر از مردم بی‌گناه در کشورهای منطقه میابد، تا مبادا جنگ به‌قول خودش به تهران و کرمانشاه و همدان و برسد... اما هیهات که زمان انقلاب و قیام مردم برای سرنگونی این رژیم فرا رسیده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c2b2fd3-de5a-4e7c-8f83-a3e87fb67388"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات