728 x 90

کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی زن در پارلمان انگلستان(قسمت اول)

كنفرانس به مناسبت روز جهانی زن در پارلمان انگلستان
كنفرانس به مناسبت روز جهانی زن در پارلمان انگلستان

یک کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان، با حضور شماری از نمایندگان ارشد از هر دو مجلس و از همه احزاب، حقوقدانان برجسته و دانشگاهیان و نمایندگان جوامع ایرانی برای همبستگی و حمایت از زنان ایران برگزار شد. سخنرانان کنفرانس به دولت انگلستان فراخوان دادند تا همراه با متحدان خود در سازمان ملل و اتحادیه اروپا، رژیم آخوندی را وادار به آزادی زندانیان قیام، به‌ویژه زنان زندانی و همه زندانیان سیاسی کنند.

 

سخنرانان عبارت بودند از:

اعضای مجلس اعیان:

 بارونس لیستر، بارونس هریس نماینده ارشد از حزب لیبرال دموکرات و معاون پیشین مجلس اعیان، بارونس سو مشام،  لرد دالاکیا، معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلستان،

نمایندگان مجلس عوام:

ترزا ویلیرز نماینده ارشد و وزیر پیشین ایرلند شمالی، آنا مک مورین و همچنین شماری از حقوق‌دانان و مدافعان حقوق زنان از جمله کریستی بریملو رئیس کمیته حقوق بشر کانون وکلای انگلستان و ولز، دکتر جاسلین اسکات، قاضی پیشین و استاد دانشگاه کمبریج انگلستان، دکتر آیلا گل، رئیس بخش روابط بین‌المللی دانشگاه ابریستویتس ولز، احلام اکرم، بنیانگذار و مدیر عربی بریتانیایی حامی حقوق جهان زنان، مارگارت اوئن، مدیر انجمن زنان برای صلح و دموکراسی، مالکوم فاولر عضو پیشین کمیته حقوق بشر کانون وکلای انگلستان و ولز.

همچنین بارونس بوتروید، سخنگوی پیشین پارلمان انگلستان طی پیامی همبستگی خود را با قیام مردم ایران و مبارزه زنان ایرانی برای آزادی و دموکراسی  ابراز کرد. 

در این کنفرانس شماری از نمایندگان  و اعضای انجمن ها و تشکلهای ایرانیان مقیم انگلستان نیر سخنرانی کردند.

در کنفرانس در پارلمان انگلستان خانم ترزا ویلیرز در سخنان خود گفت: گردهمایی امروز ما فراحزبی و بیانگر این است که موضوع برابری زنان  و همبستگی با زنان ایرانی و مبارزه آنها علیه رژیم زن‌ستیز حاکم بر ایران،  فراتر از خطوط سیاسی حزبی است.

ترزا ویلیرز گفت:

هدف امروز ما حمایت از مردم شجاعی است  که در ایران  رژیم سرکوبگر مذهبی را به چالش کشیده‌اند. زنان  به‌طور روزانه نه تنها با بی‌عدالتی ای که با آن مواجه هستند مبارزه می‌کنند بلکه سعی دارند  کشورشان را از ستم یکی از بدترین دیکتاتوری های  معاصر  رها سازند. زنان سالهاست که در پیشبرد مبارزه برای عدالت در ایران نقش  پیشگام  دارند.

روز جهانی زن فرصتی است برای یادآوری این امر که هیچ جامعه‌ای هرگز به توانایی کامل و دموکراسی واقعی دست نخواهد یافت مگر این‌که زنان از حقوق برابر و فرصتهای مشابه  با مردان برخوردار شوند. در ایران زنانی که بر علیه آخوندها قیام کرده‌اند  الگویی مانند خانم رجوی  را دارند و من خوشحالم که بگویم که برنامه امروز صبح را با پیام ویدئویی ایشان آغاز می‌کنیم.

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ad6ca7e-a1c4-4425-9efa-2d2d3870118a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات