728 x 90

قیمت میوه سر به فلک کشید

بازار میوه
بازار میوه

میوه خوردن هم لاکچری شد، عنوان رسانه حکومتی خبرآنلاین است که در گزارشی درباره سیر صعودی و افسارگسیخته قیمت میوه نوشت، قیمت میوه این روزها تا حدی بالا رفته که خانوارها اگر هفته‌یی یک بار بخواهند میوه در سبد خرید خود جای دهند باید حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان در ماه هزینه کنند.

در این گزارش که روز سه‌شنبه ۱۹تیر منتشر شده آمده است: این‌ روزها گرانی قیمت میوه کام خیلی‌ها را تلخ کرده و می‎‌توان گفت که بسیاری از خانوارها توان خرید میوه را ندارند؛ میوه‌هایی که چندان هم نوبرانه نیستند و با وجود این‌که به وفور در سطح شهر دیده می‌شوند، اما هم‌چنان با قیمت‌های بالا در میوه‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شوند.

رسانه حکومتی میزان نیز در همین رابطه نوشت، با این‌که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش تنوع میوه‌ها و عرضه در بازار باعث اُفت قیمتها شود، اما خبری از کاهش قیمتها نشد و هرکس سری به میوه‌فروشی‌ها بزند این سؤال برایش پیش می‌آید که چه اتفاقی در بازار میوه رخ داده که قیمتها سر به فلک کشیده است.

این رسانه حکومتی با اعتراف به هزینه سرسام‌آور خرید میوه یک خانوار می‌نویسد، ... اگر هر کیلو میوه متوسط ۱۵۰هزار تومان قیمت داشته باشد، یک ظرف ۲کیلویی میوه با تنوع ۴مدل میوه تابستانی، حدود ۶۰۰هزار تومان برای خانوار هزینه دارد، که اگر هر خانواده تنها هفته‌یی یک‌بار میوه بخرد در ماه حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان باید هزینه کند که رقم نسبتاً بالایی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec0dcbb0-4c72-4a02-b697-40092c6b72f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات