728 x 90

قیام مردم لبنان وارد سومین هفته شد

قیام لبنان
قیام لبنان

قیام مردم لبنان وارد سومین هفته خود شد. تظاهرات و تجمعهای مردم از صبح پنجشنبه ۹ آبان مجدداً اوج گرفت. تعدادی از جاده‌ها در برخی مناطق لبنان و به‌خصوص در بیروت و در ورودی شمالی آن جلالدیب و برخی مناطق در بقاع و شمال توسط جوانان بسته شد.

مدارس لبنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

چهارشنبه خیابانهای بیروت در کنترل تظاهر کنندگان بود.

 

نیویورک تایمز با عنوان «بهار عرب در بیروت دوباره از سر گرفته شد» نوشت:

مردم لبنان می‌پرسند، چرا ما باید گروگان حزب‌الله باشیم؟ لبنان با نبردی سخت مواجه است.

 

آسوشیتدپرس نوشت:‌ تظاهرات در عراق و لبنان چالشی برای رژیم ایران است.

روز بعد از آن که تظاهرات‌های ضددولتی در عراق فوران کرد، قاسم سلیمانی در اواخر شب به بغداد پرواز کرد و بعد با هلیکوپتر به منطقه سبز به‌شدت حفاظت‌شده رفت و در آنجا گروهی از مقامات ارشد امنیتی را با به‌دست گرفتن ریاست جلسه‌یی به جای نخست‌وزیر، غافلگیر کرد.

آمدن سلیمانی، نشانهٔ نگرانی رژیم در تهران از این سلسله تظاهرات بود که در پایتخت و در قلب سرزمین شیعه عراق فوران کرده و از جمله شعارهایش متوقف‌ ساختن دخالت رژیم ایران در کشور است.

تظاهرات در عراق و لبنان چالشی برای رژیم ایران است که از نزدیک از هر دو دولت و هم‌چنین گروه‌های مسلح قدرتمند در این کشورها حمایت کرده است. سرکوبی که در عراق بیش‌از‌پیش خشونت‌آمیز می‌شود، و حملهٔ هواداران حزب‌الله به کمپ اصلی تظاهرات در بیروت منجر به نگرانی شده است.

 

آسوشیتدپرس افزود: تظاهرات در عراق و لبنان ادامه دارد که هر دو رو به دولتها و جناح‌های متحد رژیم تهران هستند. تظاهراتها نفوذ منطقه‌یی رژیم ایران را تهدید می‌کنند.

روز بعد از دیدار سلیمانی، درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی در عراق بسا خشونت‌بارتر شد و در حالی‌که تک‌تیراندازان سر و سینهٔ معترضان را هدف قرار می‌دادند، آمار کشته‌ها از ۱۰۰نفر گذشت...

در جنوب عراق، تظاهر کنندگان دفاتر احزاب سیاسی و شبه‌نظامیان مورد حمایت دولت متحد تهران به آتش کشیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/192bc442-7f48-4857-a804-5090af81d278"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات