728 x 90

قیام عراق - کمیته سازماندهی تظاهرات در عراق به کلیهٔ مقامهای فرودگاهها و معابر مرزی نسبت به ورود قاسم سلیمانی، به این کشور هشدار داد+ فیلم و عکس

تظاهرات در عراق
تظاهرات در عراق

این خبر تکمیل می‌شود.

 

کمیته سازماندهی تظاهرات در عراق به کلیهٔ مقامهای فرودگاهها و معابر مرزی نسبت به ورود قاسم سلیمانی، به این کشور هشدار داد

در تحولی دیگر، در جلسه شورای امنیت ملل ‌متحد نمایندگان سازمان ملل و آمریکا و انگلستان نسبت به ادامه سرکوب قیام‌کنندگان اعتراض کردند.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر در بیانیه مطبوعاتی شماره ۱۲۵ خود تحت عنوان «در مورد بیانیه و رؤیاهای مقتدی صدر» خطاب به ملت عراق نوشتند: جوانان قیام‌کننده دو ماه است که خواستار نجات عراق از رژیم فرقه‌گرای فاسد و باند حاکمی هستند که ثروت کشور را غارت نموده و حاکمیت عراق را به دست رژیم ایران داده است. رژیمی که کشور را به همراه دم و دنبالچه‌هایش با کشتار و سرکوب و بی‌خانمانسازی و انتقام تخریب کرده است. و خواسته اساسی مردم و رفاه آنها را نادیده گرفته است. نصیحت جوانان قیام‌کننده به مقتدا صدر این است که از ارائه هر گونه راه‌حلهای وصله پینه‌ای با هدف حفظ این رژیم فرقه‌گرا و برقراری این پارلمان، دست بردارد. لذا ما با پیشنهاد او برای بهره‌گیری از میدانها تظاهرات برای کسب مشروعیت جهت ماندن فاسدین مخالفیم.

 

مقتدی صدر که از ابتدای قیام مردم عراق با رفت و آمدهایش به حاکمیت آخوندی و دیدارهایش با خامنه‌ای و قاسم سلیمانی، طرح و و برنامه‌های رژیم آخوندی را علیه قیام مردم عراق پیش می‌برد، به‌دنبال استعفای عبدالمهدی نخست‌وزیر دست‌نشانده آخوندها طرحی برای آوردن وابستگان این رژیم به میدانهای تظاهرات برای کسب مشروعیت مطرح کرده بود که بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر آن را افشا و خنثی کرد.

در ادامه همین بیانیه آمده خطاب به مردم عراق آمده است: قیام‌کنندگان عهد کرده‌اند که تا تحقق خواسته‌های برحق شما از پای ننشینند و راه را ادامه دهند و این حق همه ماست که رژیم فرقه‌گرا را به‌طور کامل ریشه‌کن کنیم و پارلمان و ریاست‌جمهوری را منحل کنیم و یک دولت نجات ملی توسط انقلابیون تشکیل شود و قانون اساسی را بلوکه کند و یک انتخابات آزاد و شفاف تحت نظارت سازمان ملل طبق قانون انتخاباتی عادلانه جدید که همه آحاد ملت عراق را نمایندگی کند، به اجرا بگذارد. و به نفوذ پلید رژیم ایران در تمامی پستهای مهم کشوری پایان دهد و شبه‌نظامیان پلید رژیم ایران را منحل نماید.

 

  • کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل:‌ ما خشونت در عراق را محکوم می‌کنیم.
  • کلی کرافت: مردم عراق دخالت رژیم ایران را با صدای بلند رد کرده‌اند.
  • نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در جلسه شورای امنیت:‌ از اوایل اکتبر، بیش از ۴۰۰نفر کشته شده‌اند و بیش از ۱۹۰۰۰ نفر مجروح شده‌اند.
  • رئیس یونامی در عراق: یک معترض به‌صراحت کامل به‌من گفت یا زندگی با کرامت در آزادی یا مرگ. این هدف اعتراضات است.

 

 

  • در تصاویری در شبکه‌های مجازی  تصاویر از زنان عراقی که چپیه به سر دارند و در تظاهراتها هستند. نوشته شده شیوخ از خواب بیدار شوید و عگال خود را بر سر کنید.
  • در دیوانیه کماکان آموزش و پرورش و شورای استان توسط جوانان بسته است.
  • مردم و دانشجویان در میسان تظاهرات کردند و در میدان اعتصاب تجمع و استمرار اعتصاب خود را اعلام کردند.

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

میسان - میدان اعتصاب ۱۳آذر۹۸

زنان عراقی در تظاهرات شرکت دارند

زنان عراقی در تظاهرات شرکت دارند

زنان عراقی در تظاهرات شرکت دارند

زنان عراقی در تظاهرات شرکت دارند

سرتیتر خبرهای روز:

  • کمیتهٔ برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر در عراق طی بیانیه‌یی به مقتدی صدر هشدار داده است از دادن «راه‌حلهای وصله پینه‌یی با هدف حفظ این رژیم فرقه‌گرا» خودداری کند.
  • در بیانیهٔ کمیتهٔ برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر در عراق ضمن رد قاطعانه تلاشهای مأیوسانه برای سوار شدن بر موج انقلاب و سرقت تلاش و خون جوانان قیام‌کننده آمده است: «مقتدی صدر در تمامی وزارت‌خانه‌هایی که فساد وزرای آنها ثابت شده و در تعیین نخست وزیران فاسد از جمله عبدالمهدی که با فداکاریهای زیاد، ساقط شده، شرکت داشته است».
  • بیانیهٔ کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق:‌ ای مردم مظلوم عراق. قیام‌کنندگان عهد کرده‌اند که تا تحقق خواستهای برحق شما از پای ننشینند و راه را ادامه دهند تا به نفوذ زشت رژیم ایران در تمامی پستهای مهم کشوری پایان دهند و شبه‌نظامیان پلید رژیم ایران را منحل نمایند.
  • تظاهر کنندگان در عراق بار دیگر به‌ کنسولگری رژیم ایران در نجف حمله کردند.
  • جوانان دیوانیه شب گذشته منزل رئیس پلیس سابق دیوانیه، سرلشکر فرقد العیساوی را به آتش کشیدند.
  • در میدان وثبه بغداد مزدوران امنیتی وابسته به رژیم ایران به سمت مردم و جوانان انقلابی آتش گشودند.

به‌آتش کشیدن منزل رئیس پلیس سابق دیوانیه سرلشکر فرقد العیساوی

به‌آتش کشیدن منزل رئیس پلیس سابق دیوانیه سرلشکر فرقد العیساوی

 

خبرهای روز گذشته عراق:

  • قیام‌کنندگان در میدان تحریر بغداد و پلهایی که در تسخیر خود دارند هم‌چنان پایداری می‌کنند.
  • شب سه‌شنبه وحوش خامنه‌ای به سوی جوانانی که از پل احرار بغداد حفاظت می‌کنند شلیک کردند اما آنها کماکان در مواضع خود پایداری کردند.
  • میدان «حبوبی» در ناصریه هم صحنه رزم و پایداری جوانان دلیر عراقی است.نیروهای مسلح عشایر که به کمک انقلابیون آمدند کنترل خود بر منطقه را مستحکم کردند. آنها از خطوط ارتباطی استانهای ذیقار و واسط و میسان و بصره حاظت می‌کنند.
  • در بابل، مردم تا پاسی از شب سه‌شنبه در خیابان و میدان اصلی این شهر تظاهرات کرده و یاد شهیدان را گرامی داشتند.
  • در دیوانیه تظاهر کنندگان تمامی مسیرهای ورودی به این شهر را به روی نیروهای سرکوبگر بستند. قیام‌کنندگان در دیوانیه یک ساختمان دولتی را محاصره کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در دیوانیه هم‌چنین مردم با حمل تصاویری از شهیدان قیام و روشن کردن شمع تظاهرات شبانه برگزار کردند و یاد شهیدان را گرامی‌ داشتتند.
  • در بصره دانشجویان دانشگاه بصره تجمع شبانه برگزار کردند و یاد شهیدان را گرامی داشتند.
  • مردم نجف از حضور پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس و مشارکت وی در کشتار قیام‌کنندگان ابراز انزجار می‌کنند:
  • یک تظاهر کننده:‌ سفر قاسم سلیمانی جنایتکار به استان نجف را به‌شدت محکوم می‌کنیم. هم‌چنین جنایتکارانی که از او استقبال کرده‌اند را محکوم می‌کنیم.
  • یک تظاهر کننده:‌ به قاسم سلیمانی می‌گوییم که انتخاب نخست‌وزیر توسط میدانهای تظاهرات از بصره تا دورترین شهرهای عراق انجام می‌گیرد.
  • یک تظاهر کننده:‌ همه می‌دانند که اینها دم و دنبالچه‌های قاسم سلیمانی هستند. و ما به هیچ‌وجه با آنها موافق نیستیم.
  • یک تظاهر کننده: عراق در روز یک اکتبر ۲۰۱۹متولد شد و تا امروز از خون شهدا تغذیه کرده است. ما قبل از جوانان آماده‌ایم که خون خود را بدهیم تا عراقی سربلند و شرافتمند داشته باشیم. ما دخالت هیچکس را قبول نمی‌کنیم.
  • یک تظاهر کننده:‌ شما می‌دانید که وقتی قاسم سلیمانی به اینجا می‌آید قصد و غرض مشخصی دارد و می‌خواهد وضعیت را دامن زده و تنش را افزایش دهد. نه قاسم و نه بزرگتر از او را به‌رسمیت نمی‌شناسیم. ما باقی خواهیم ماند و پیروزی از آن ماست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/500bcf8a-be86-49de-b507-8ce11f67796f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات