728 x 90

قیام در عراق - با ورود انبوه دانشجویان به میدان تحریر بغداد،‌ ایادی مقتدی صدر عقب نشینی کردند + فیلم و عکس

این خبر تکمیل می‌شود.

 

عوامل مقتدی صدر از مطعم ترکی (کوه احد) در بغداد عقب‌نشینی کردند

به گزارش اسکای نیوز بعد از تظاهرات گسترده دانشجویان و درگیری با عوامل مقتدی صدر در میدان تحریر بغداد، این مزدوران از مطعم ترکی (کوه احد) عقب‌نشینی کردند. بنا‌به این گزارش بسیاری از دانشجویان بر اثر حمله چماقداران مقتدی صدر مجروح شده‌اند.

اسکای نیوز افزود: تظاهرکنندگان در میدان تحریر و مطعم ترکی مستقر شده‌اند..

در سایر استانهای عراق، در ذیقار و کربلا و سایر شهرهای عراق با انجام تظاهرات و پشتیبانی از تظاهرکنندگان و مخالفت با مأمور شدن محمد علاوی جهت تشکیل دولت، به فراخوانهای کمیته‌های همآهنگی تظاهرات دانشجویی پاسخ مثبت داده شد.

 

تظاهرات گسترده در بغداد، ناصریه، دیوانیه، نجف، کربلا، عماره و حله

قیام‌کنندگان عراقی در بغداد، ناصریه، دیوانیه، نجف، کربلا، عماره، حله و سایر شهرهای استانهای مرکزی و جنوبی عراق علیه معرفی محمد علاوی کاندید دست‌نشاندگان ولایت فقیه برای نخست‌وزیری عراق و همچنین محکومیت حمله وحوش بسیجی مقتدی صدر به میدانهای تحصن، تظاهرات کردند

در بغداد هزاران دانشجو در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و به سوی میدان تحریر راهپیمایی کردند

این تظاهرات به‌دنبال فراخوان کمیته همآهنگی تظاهرات دانشجویی به برگزاری تظاهرات اضطراری به‌منظور محکومیت انتصاب محمد علاوی برای منصب نخست‌وزیری از سوی باندهای فاسد وابسته به رژیم ایران برگزار شد

تلویزیون اسکای نیوز روز سه‌شنبه ۱۵بهمن از بغداد خبر داد نیروهای مقتدی صدر که خود را کلاه آبی می‌نامند بعد از درگیری با دانشجویان تظاهر کننده که وارد میدان تحریر شدند از مطعم ترکی – کوه احد - عقب‌نشینی کردند.

بنظر می‌رسد که امور به وضعیت سابق بازگشته و تظاهرکنندگان در میدان تحریر و مطعم ترکی حضوری مستمر داشته باشند. در سایر استانهای عراق، در ذیقار و کربلا و سایر شهرهای عراق با انجام تظاهرات و پشتیبانی از تظاهرکنندگان و مخالفت با مأمور شدن محمد توفیق علاوی جهت تشکیل دولت، به فراخوانهای کمیته‌های همآهنگی تظاهرات دانشجویی پاسخ مثبت داده شد

 

قیام‌کنندگان عراقی در استان ذی‌قار سه پل اصلی را در اعتراض به انتصاب محمد علاوی مسدود کردند و با حضور در میدان حبوبی در ناصریه علیه مزدوران رژیم ایران شعار سردادند.

 

در دیوانیه دانشجویان تظاهر کننده با خائن نامیدن مقتدی صدر، حمله وحوش بسیجی او به تظاهرکنندگان را محکوم کردند و شعار نه به مقتدی صدر و نه به هادی عامری و نه به مزدوران رژیم ایران سر دادند

 

در حمله وحوش بسیجی مقتدی صدر به تظاهرکنندگان در حله یک تظاهر کننده شهید و ۲۰دیگر مجروح شدند

در نجف جوانان قیام‌کننده جاده کوفه – نجف را در اعتراض به انتصاب محمد علاوی مسدود کردند.

دانشجویان دانشگاه واسط در اعتراض به حمله‌ ایادی مقتدی صدر به تظاهرکنندگان و در محکومیت انتصاب محمد علاوی بر ادامه اعتصاب و تظاهرات تا سرنگونی حکومت فاسد و دست‌نشانده عراق تأکید کردند.

 

دوشنبه شب جوانان شورشی به یاری انقلابیون در میدانهای تحصن شتافتند و علیه مقتدی صدر و سایر مزدوران ولایت فقیه در عراق شعار سر دادند.

تظاهرکنندگان عراقی مقتدی صدر را به‌دلیل حمایتش از محمد علاوی و دستور سرکوب انقلاب اکتبر خائن به مردم و دم و دنبالچه رژیم ایران معرفی می‌کنند.

 

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه شماره ۱۸۳اعلام کرد در برابر یورش شبه‌نظامیان که به دستور اربابان خود در ایران به تحصن‌ها و قیام‌کنندگان حمله می‌کنند، از حق دفاع از خود استفاده کرده و با هر وسیله ممکن با آنان به مقابله برمی‌خیزد.

 

در بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق با اشاره به یورش ایادی مقتدی صدر که خود را کلاه آبی می‌نامند آمده است: ایادی رژیم ایران از صلحجویی انقلابیون سوء‌استفاده کردند و با بکارگیری قهر مفرط و گلوله‌های جنگی، با آنها برخوردهای وحشیانه کردند که منجر به‌شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از جوانان قیام‌کننده در جلوی چشمان و با همدستی دولت منطقه سبز فاسد شد.الان می‌بینیم، تروریستهای کلاه آبی که در واقع همان نیروهای ضدشورش و شبه‌نظامیان بی‌شرمی هستند که با تمامی امکانات برای پراکنده کردن تظاهرات و پایان دادن به تحصن‌ها با استفاده از چماق و باتون تلاش می‌کنند، تا دستورالعمل‌های اربابان خود در ایران را اجرا کنند. این اعمال منجر به جراحت تعدادی از انقلابیون طی چند روز گذشته شده است.

از این رو این کمیته به این تروریست‌ها هشدار می‌دهد، در صورت استمرار حملات فوق به انقلابیون با این شیوه‌های وحشیانه؛ جوانان قیام‌کننده ناچار خواهند شد برای بکارگیری حق مشروع دفاع از خود اقدام به حمل چوب و شلنگ آب برای دفاع از خود و حفاظت از سلامتی‌شان کنند که این امر به‌منظور پیشگیری از حملات وحشیانه و غیرقابل توجیه آنها است.

در ادامه بیانیه آمده است: ای انقلابیون قهرمان؛ ای کسانی که سینه‌های خود را در مقابل گلوله‌ها سپر کرده اید، از شما می‌خواهیم که در مقابل تلاشهای این باند کثیف، نه تنها شکسته و خمیده نشوید بلکه باید شما به هر وسیله‌ای که مناسب می‌بینید از خودتان دفاع کنید

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه شماره ۱۸۴ خود حمله‌ ایادی مقتدی صدر و به‌شهادت رساندن یک جوان شورشی در میدان تحریر بغداد را محکوم کرده و اعلام کردند: این عناصر همان موارد نقض شبه‌نظامیان در زیر چتر حفاظتی نیروهای دولتی را ادامه می‌دهند. آنها تلاش می‌کنند که کنترل پل جمهوری را به‌دست بگیرند و آنرا به نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان رژیم ایران تحویل دهند و زمینه را برای حمله به میدان تحریر در یک طرح ناجوانمردانه و زبونانه به مورد اجرا بگذارند.

 

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد: تظاهرکنندگان عراقی گفتند تفاوتی بین محمد علاوی و سلف مستعفی‌اش عادل عبدالمهدی وجود ندارد و هر دوی آنها گزینه و منتسب باندهای حاکم هستند. آنها تأکید کردند برخی اسناد به‌دست آمده و منتشر شده، تعهدات مکتوب و دستنویس محمد علاوی به احزاب و نیروهای وفادار به رژیم ایران را نشان می‌دهد.

 

تظاهرات عظیم دانشجویی در بغداد علیه ایادی مقتدی صدر و وحوش خامنه‌ای

هم اکنون در بغداد تظاهرات عظیمی توسط دانشجویان در حمایت از قیام‌کنندگان و خواسته‌های آنان در جریان است. این تظاهرات عظیم برای مردود اعلام کردن نخست‌وزیری محمد علاوی کاندیدای باندهای مزدور و دست‌نشانده است. تظاهرکنندگان هم‌چنین سرکوب قیام‌کنندگان توسط ایادی مقتدی صدر و وحوش خامنه‌ای در بغداد و سایر شهرهای عراق را محکوم کردند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق نیز همزمان بیانیه‌یی صادر کرد و از جوانان شورشی خواست در برابر یورش مزدوران رژیم آخوندی با هر وسیله‌یی از خود دفاع کنند. 

 

 

با ورود انبوه دانشجویان به میدان تحریر بغداد،‌ ایادی مقتدی صدر عقب‌نشینی کردند
همزمان با تظاهرات عظیم دانشجویان انقلابی در شهرهای مختلف عراق و ورود آنها به میدان تحریر در بغداد، ایادی مقتدی صدر ناگزیر از عقب‌نشینی و تخلیه مطعم الترکی (کوه احد) شدند.
در پی عقب‌نشینی ایادی مقتدی صدر این توطئه آنها نیز با شکست مواجه شد و انقلابیون عراق گام دیگری در تعمیق انقلابشان به پیش برداشتند.

تظاهرات عظیم دانشجویی در بغداد و سایر شهرها علیه ایادی مقتدی صدر و وحوش خامنه‌ای

در بغداد و سایر شهرها تظاهرات عظیمی توسط دانشجویان در حمایت از قیام‌کنندگان و خواسته‌های آنان در جریان است. این تظاهرات عظیم برای مردود اعلام کردن نخست‌وزیری محمد علاوی کاندیدای باندهای مزدور و دست‌نشانده است. تظاهر کنندگان هم‌چنین سرکوب قیام‌کنندگان توسط ایادی مقتدی صدر و وحوش خامنه‌ای در بغداد و سایر شهرهای عراق را محکوم کردند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق نیز همزمان بیانیه‌یی صادر کرد و از جوانان شورشی خواست در برابر یورش مزدوران رژیم آخوندی با هر وسیله‌یی از خود دفاع کنند.

 

دانشجویان انقلابی به فراخوان روز گذشته برای تظاهرات گسترده پاسخ مثبت دادند و موجی از دانشجویان در بغداد و میدان تحریر سرازیر شدند.

 

تصاویری از تظاهرات و حضور دانشجویان در میسان

میسان - تظاهرات دانشجویان -۱۵بهمن۹۸

میسان - تظاهرات دانشجویان -۱۵بهمن۹۸

میسان - تظاهرات دانشجویان -۱۵بهمن۹۸

میسان - تظاهرات دانشجویان -۱۵بهمن۹۸

میسان - تظاهرات دانشجویان -۱۵بهمن۹۸

میسان - تظاهرات دانشجویان -۱۵بهمن۹۸

 

حضور گسترده دانشجویان بغداد در تظاهرات امروز

تظاهرات گسترده دانشجویان در بابل

 

دانشجویان در استان میسان، کربلا و ناصریه تظاهرات خود را در مخالفت با تعیین محمد علاوی و محکوم کردن سرکوب و ضرب ‌و شتم تظاهرات کنندگان آغاز کردند.

ناصریه - میدان حبوبی -تظاهرات دانشجویان - ۱۵بهمن۹۸

ناصریه - میدان حبوبی -تظاهرات دانشجویان - ۱۵بهمن۹۸

 

اسکای نیوز نوشت: کمیته‌های هماهنگی جنبش دانشجویی در عراق به انجام یک تظاهرات گسترده و حرکت به سوی میدان تحریر برای پشتیبانی از تظاهر کنندگان صلح‌جو بعد از به کنترل در آمدن مطعم ترکی توسط ایادی هوادار مقتدی صدر فراخواندند.

میسان -تظاهرات دانشجویان - ۱۵بهمن۹۸

میسان -تظاهرات دانشجویان - ۱۵بهمن۹۸

 

میسان -تظاهرات دانشجویان - ۱۵بهمن۹۸

میسان -تظاهرات دانشجویان - ۱۵بهمن۹۸

 

 

قیام‌کنندگان در میسان شب گذشته انتصاب محمد علاوی را رد کردند.
جوانان انقلابی در نجف شب گذشته خیابان‌ها را بستند.
روز گذشته یکی از جوانان عراقی به‌نام زید محمد عبدالامیر توسط مزدوران بسیجی مقتدی صدر شهید شد
شب گذشته در میدان خلانی و وثبه در بغداد درگیریهایی بین بسیجیان مقتدی صدر و نیروهای انقلابی و مردمی در جریان بود.
قیام‌کنندگان امروز فراخوان دادند دانشجویان و دانش‌آموزان امروز در رد انتصاب محمد علاوی در مقابل ساختمان وزارت پرورش تظاهرات کنند.

همزمان با فراخوان کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق مبنی بر وظیفه دفاع از خود در مقابل شبه‌نظامیان کلاه آبی، قیام‌کنندگان در میدانهای بابل، بصره و میدان تحریر تا پاسی از شب در میدانهای تظاهرات به جشن و شادمانی پرداختند.

کمیته برگزاری در بیانیه مطبوعاتی شماره ۱۸۴خود تحت عنوان مورد هدف قرار دادن تظاهر کنندگان توسط شبه‌نظامیان کلاه آبی به ضرورت هوشیاری جوانان انقلابی فراخوان دادند و تأکید کردند که شبه‌نظامیان مقتدی صدر باید فوراً از میدان تحریر و خلانی و وثبه و کوه احد خارج شوند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

از این رو کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر از تمامی انقلابیون قهرمان می‌خواهد که صفوف خود را مستحکم و حضور فعال در میدان تحریر و پل جمهوری وپل سنک داشته باشند و شبه‌نظامیان کلاه آبی را اخراج کنند، هم‌چنین به عناصر این شبه‌نظامیان فراخوان می‌دهیم که فوراً از کوه احد و میدانهای تظاهرات عقب‌نشینی کنند چرا که آنها نمی‌توانند با مردم عراق رو در رو شوند، کسانی که آنها را در این ورطه انداخته‌اند، بعد از این‌که تلاش اخیرشان با اراده مردم عراق به شکست کشانده شد، آنها را ترک و به ایران خواهند رفت.

این کمیته هم‌چنین از سازمان ملل ‌متحد می‌خواهد که فوراً دخالت کرده و برای حفاظت تظاهر کنندگان و فعالان صلح‌جو روی دولت منطقه سبز فشار بیاورند و به تمامی اهالی بزرگوار بغداد تأکید می‌کنیم که قهرمانانشان را رها نکنند تا طعمه‌ای برای شبه‌نظامیان شوند، این مردم شانه به شانه در کنار فرزندانشان خواهند ایستاد وابتکار عمل را به‌دست خواهند گرفت تا این‌که تمامی توطئه‌های لئیمانه آنها را به شکست بکشانند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر در بیانیه ۱۸۳خود با عنوان (وظیفه دفاع از خود در مقابل شبه‌نظامیان کلاه آبی) نوشتند:

از شروع انقلاب پربرکت در اول اکتبر ۲۰۱۹، انقلابیون روی مسالمت‌آمیز بودن انقلاب مردمی‌شان که چشم جهان را خیره کرده بود، پافشاری می‌کردند و روی این موضوع، کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، در تمامی بیانیه‌ها و اظهارنظرهای مطبوعاتی تأکید می‌کرد. اما ایادی رژیم ایران از صلح‌جویی انقلابیون سوء‌استفاده کردند و با آنها برخوردهای وحشیانه با بکارگیری قهر مفرط و گلوله‌های جنگی، کردند که منجر به‌شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از جوانان قیام‌کننده در جلوی چشمان و همدستی دولت منطقه سبز ِ فاسد شد.

الان می‌بینیم، تروریستهای کلاه آبی که در واقع اینها همان نیروهای ضدشورش و شبه‌نظامیان بی‌شرمی هستند که با تمامی امکانات در تلاش برای پراکنده کردن تظاهرات و پایان دادن به تحصن‌ها با استفاده از چماق و باتون هستند تا دستورالعمل‌های اربابان خود در ایران را اجرا کنند، این اعمال منجر به جراحت تعدادی از انقلابیون طی چند روز گذشته شده است.

از این رو این کمیته به این تروریستها هشدار می‌دهد، در صورت استمرار این حملات به انقلابیون با این شیوه‌های وحشیانه؛ جوانان قیام‌کننده ناچار خواهند شد برای حق دفاع از خود که یک حق قانونی است اقدام به حمل چماق و چوب و شلنگ آب برای دفاع از خود و حفاظت از سلامتی‌شان کنند که این امر به‌منظور پیشگیری از حملات وحشی و غیرقابل توجیه آنها است.

 

انقلابیون قهرمان؛ ای کسانی که سینه‌های خود را در مقابل گلوله‌ها سپر کرده اید، از شما می‌خواهیم که در مقابل تلاشهای این باند کثیف، نه تنها شکسته و خمیده نشوید بلکه باید ملتزم به ماکزیمم هوشیاری و احتیاط و دوری از برخورد با این باندهای مزدور باشید چرا که آنها هدفی جز اجرای دستورات خارج از مرز برای خنجر زدن از پشت و خیانت ندارند و چنان‌چه این حملات و تجاوزات آنها ادامه پیدا کند باید شما به هر وسیله‌ای که مناسب می‌بینید از خودتان دفاع کنید و در شرایط فعلی شلنگ آب را به سمت صورتهایشان بگیرید و در صورتی‌که برگشتند ما هم برمی گردیم.

شکوه و جاودانگی از آنِ شهدای انقلاب اکتبر... برای مجروحان شفای عاجل؛ و برای ناپدید شدگان اجباری آزادی از زندانهای شبه‌نظامیان را خواستاریم.

 

خبرهایی از روز گذشته:

  • روز گذشته قیام‌کنندگان عراقی در ناصریه، بصره، بغداد، بابل، نجف و دیوانیه علیه معرفی نخست‌وزیری محمد علاوی توسط دست‌نشاندگان ولی‌فقیه ارتجاع تظاهرات و تحصن کردند.
  • در بابل جوانان قیام‌کننده نیروهای بسیجی وابسته به‌مقتدی صدر را که قصد اشغال میدان تحصن این شهر را داشتند بیرون راندند و کنترل آنرا در دست گرفتند. هزاران تن از مردم بابل در حمایت از انقلابیون به‌میدان تحصن در این شهر شتافتند.
  • دو تظاهر کننده با شلیک مستقیم این مزدوران مجروح شدند.
  • ایادی مقتدی صدر به‌ میدانهای قیام و تحصن در شهرهای نجف و کربلا نیز حمله کردند که با مقاومت جوانان و قیام‌کنندگان عراقی مواجه شدند.
  • در نجف این نیروهای مزدور با گلوله جنگی به‌روی تظاهر کنندگان آتش گشودند.
  • قیام‌کنندگان عراقی عکسهای مقتدی صدر را در نجف تخریب کردند و در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده مقتدی صدر را خائن و دزد انقلاب و مزدور و دم و دنبالچه رژیم ایران توصیف کردند.
  • در ناصریه قیام‌کنندگان مزدوران بسیجی مقتدی صدر را که قصد پاره کردن پلاکاردی را داشتند از میدان حبوبی بیرون راندند. در ناصریه که اکنون به‌ کانون قیام عراق تبدیل شده است، جوانان شورشی بر ادامه تظاهرات و تحصن و شدت بخشیدن به‌ قیام تا برآورده شدن همه اهداف انقلاب تأکید کردند.
  • وحوش بسیجی مقتدی صدر در سوق الشیوخ در استان ذی‌قار به‌ دانشجویان تظاهر کننده حمله کرده و آنها را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.
  • جوانان قیام‌کننده در دیوانیه تظاهرات دانشجویی بزرگی را برگزار کردند.
  • حسن الموسوی از روحانیان نجف اشرف در مصاحبه با الحدث گفت: ‌مقتدی صدر آخرین برگی است که رژیم ایران در عراق با آن بازی می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c801fce5-a61c-4c84-a721-267784cf6c18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات