728 x 90

قیام در عراق - شروع درگیریها در میدان خلانی بغداد + فیلم و عکس

میدان خلانی بغداد -۲۶بهمن۹۸
میدان خلانی بغداد -۲۶بهمن۹۸

این خبر تکمیل می‌شود.

 

تلویزیون العربیه درباره حمله شبه‌نظامیان به میدان خلانی و افزایش تعداد مجروحان چادرهای تحصن در میدان تحریر نوشت:
یک منبع امنیتی عراقی گزارش کرد که در میدان خلانی تعداد مجروحان و افرادی که به‌دلیل شلیک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای ضدشورش دچار اختلال تنفسی شده‌اند به 23نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در پی حمله‌یی که پیش از این شبه‌نظامیان به چادرهای متحصنان در میدان تحریر نموده و یک نفر در میدان خلانی کشته شده بود تعداد افرادی که به‌دلیل حمله با سلاح سرد مجروح شده‌اند به ۳نفر افزایش یافته است.

 

نیروهای امنیتی سرکوبگر در میدان خلانی به سمت جوانان قیام کننده و انقلابی شلیک کردند و چند تن از جوانان مجروح شدند. نیروهای امنیتی از گاز اشک آور و دودزا علیه جوانان حاضر در خلانی استفاده  کردند. 

 

شب گذشته نیروهای حکومتی و شبه‌نظامیان عراقی با گلوله جنگی و گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان در میدان خلانی بغداد حمله کردند.

مرکز ثبت جنایات جنگی در عراق: روز جمعه ۲۲نفر در میدان خلانی بر اثر شلیک و گاز اشک‌آور مجروح و مصدوم شدند.

یکی از تظاهرکنندگان در میلان خلانی بغداد بر اثر خون‌ریزی شدید جان باخت و تعدادی نیز ربوده شدند.

یک تظاهر کننده در میدان تحریر بغداد با سلاح مجهز به صداخفه‌کن کشته شد. تظاهرکنندگان می‌گویند شبه‌نظامیان رژیم ایران پشت این ترور هستند.

تصویر قیام‌کننده عراقی به‌نام محمد حرب که شب گذشته در میدان خلانی شهید شد

تصویر قیام‌کننده عراقی به‌نام محمد حرب که شب گذشته در میدان خلانی شهید شد

 

تظاهر کنندگان در میدان تحریر بغداد، کسانی که از طرف تظاهرکنندگان، خود را کاندید برای مناصب دولتی معرفی کرده بودند، مردود دانستند.

 

کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق در بیانیه‌یی با عنوان "اسامی کاندیداها برای مناصب دولتی به اسم تظاهرکنندگان" نوشت: این گرایش جدید، انحرافی خطرناک از مسیر انقلاب و خروج از هدف پایه‌یی آن است که انقلاب اکتبر از آغاز روی آن بنا شده بود.

این امر حاکی از خط مشی احزابِ رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرا به‌ویژه بعد از شکست شبه‌نظامیان آن در سرکوب انقلابیون با استفاده از تمامی شیوه‌های جنایتکارانه اعم از قتل و آدم‌ربایی و ارعاب و اشاعه اکاذیب در حق زنان آزاده عراق و رفتار تظاهرکنندگان صلجو است.

این گرایش هیچ انطباقی با اصول انقلاب ندارد و کاملاً مردود است زیرا مقصود از آن فتنه‌انگیزی در بین تظاهرکنندگان و شکاف در صفوف آنها و یأس در دلهایشان است آنها می‌خواهند به مردم عراق و جامعه بین‌المللی این‌طور القاء کنند که هدف قیام که دهها هزار شهید و مجروح تقدیم نموده و خون پاک آنها سرزمین عراق را آبیاری کرده، تلاشی بود برای به‌عهده‌ گرفتن مناصب در حاکمیت فعلی و یا تغییر افراد با یکدیگر.

بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق

بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق

 

از این رو کمیته سازمانده، تأکید می‌کند، که انقلابیون اکتبر ارتباطی با این کاندیداتوری ندارند و آنها در هر صورت انقلابیون را نمایندگی نمی‌کنند، و آن افرادی که مدعی کاندید از سوی تظاهرکنندگان هستند، بانی رفتاری انحرافی و قربانی توطئه خبیثانه رژیم ایران هستند و در ورطه احزاب و شبه‌نظامیانی افتاده‌اند که دستانشان به خون تظاهرکنندگان آغشته است.

ما به آنها یادآور می‌شویم، تغییر هدف تظاهرات از سرنگونی پروسه سیاسی به تلاش برای اصلاح، یکی از طرح های احزاب برای دور زدن خواسته‌های اصلی انقلابیون است.

ما تأکید می‌کنیم که تظاهرات با همان کثرت و ثبات قدم برای به‌دست آوردن خواسته‌های پایه‌یی و عادلانه ادامه دارد این خواسته‌ها شامل: سرنگونی رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرا (دولت، پارلمان و ریاست جمهوری) و بلوکه کردن قانون اساسی و بازپس‌گیری حاکمیت عراق با اخراج رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن و تمامی نیروهای خارجی از عراق و پافشاری برای قرار دادن قاتلان تظاهرکنندگان در مقابل عدالت و آزادی ربوده شدگان و ناپدید شدگان اجباری و افشای تحقیقات در رابطه با قتل‌عام ناصریه و نجف و کربلا و بصره و بابل و میسان و میدان تحریر در بغداد است.

 

تصاویری از صحنه درگیریهای شب گذشته در میدان خلانی:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/123d8cbc-e7b8-43b1-b473-78c442e4f221"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات