728 x 90

قیام عراق با اعتصاب سراسری/ سرازیر شدن مردم به سوی میدان تحریر بغداد + فیلم و عکس

میدان تحریر بغداد - ۶ آبان ۹۸
میدان تحریر بغداد - ۶ آبان ۹۸

این خبر تکمیل می‌شود.

جوانان قیام به این راننده تک تک (تق تق) پول بنزین میدهند که دارد زخمیها و شهیدان قیام را منتقل میکند اما این راننده  شریف پول را نمیگیرد ومیگوید به قرآن نمیگیرم چون اینجا میهن من هست من هم جزو شما هستم.

یادآوری میشود که صاحبان (تک تک) تق تق  در قیام مردم عراق از محبوبیت زیادی برخوردار هستند زیرا جان خیلی از مجروحان را نجات داده و با سرعت عمل خود به بیمارستان منتقل کرده و میکنند.

تلویزیون العربیه: ۶آبان۹۸ شعار ایران اخراج اخراج توسط زنان عراقی در راهپیمایی امروز
تلویزیون العربیه درباره تظاهرات و قیام امروز در بغداد گفت: شعار تظاهرکنندگان: (بالاتر از صدای تو ای وطن هیچ صدایی نیست) «فوق صوتک یا وطن ما یعلی صوت»
یکی از تظاهرکنندگان: ما در پاسخ به خواست تظاهرکنندگان و برای همبستگی با آنان که بطور مسالمت‌آمیز و علیه این حکومت فاسد و شکست‌خورده به تظاهرات آمده‌اند بپا خاسته‌ایم این حکومتی که مردم را به طبقات و مناطق ثروتمند و فقیر شقه کرده است. بنابراین ما دیگر نه استخدام می‌خواهیم و نه حقوق و خواسته ما استعفای این حکومت است.
(شعار زنان: ایران اخراج اخراج بغداد آزاد آزاد).

تلویزیون اسکای نیوز: دانش‌آموزان و دانشجویان دیگر به کلاسها باز نمی‌گردند

بازگشت به گذشته دیگر محال است به‌نظر می‌رسد که استان کربلا نیز ناچار شد که وضعیت فوق‌العاده را مجدد تا فردا صبح اعلام نماید که البته احتمال تمدید مجدد آن نیز وجود دارد. علت اینکار رویدادهای شبانه است که به چنین تصمیماتی منجر می‌شود. منظور تجربه تهاجم به کنسولگری رژیم ایران و استانداری کربلاست. البته بقیه شهرها نیز قرار است همین تمدید منع تردد را اعمال کنند تا از تکرار آن‌چه در کربلا رخ داد، جلوگیری شود و حکومت بتواند وضعیت را به‌حالت قبل بازگرداند. البته تصمیمات دیگری هم افزون بر تصمیم منع تردد گرفته شده است. تهدید نخست‌وزیر کسانی که مردم را به عدم بازگشت به‌سر کار خود تشویق می‌کنند را تهدید نمود زیرا صحنه موجود نشان از پیوستن هزاران تن از دانش‌آموزان و دانشجویان به صفوف تظاهرکنندگان در بغداد، بابل، بصره، ناصریه و غیره را نشان می‌دهد که دیگر به صندلیهای درس بازنمی‌گردند. (بر روی پلاکاردی که در دست یک دانشجو می‌باشد نوشته شده، من دانشجو هستم و کلاس درس من میدان تحریراست). از سویی وزارت آموزش و پرورش نیز طی دستورالعملهایی بر ضرورت جدایی مسائل آموزشی از روند تظاهرات و مسائل سیاسی تأکید کرده است. تا این‌که دولت و تصمیماتش در یک وادی و مردم در یک وادی دیگر باشند.

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از کمیسیون حقوق بشر عراق تعداد کشته های روز دوشنبه را دست کم پنج نفر گزارش کرده است. به این ترتیب مجموع کشته های دور جدید اعتراض ها به حدود ۲۴۰ تن رسیده است.

 

تلویزیون اسکای نیوز دوشنبه ۶ آبان ۹۸ گزارشی از سرازیر شدن مردم به سوی میدان تحریر بغداد:

 اکنون تعداد زیادی از تظاهرکنندگان و معترضان به‌رغم منع تردد اعلام شده که قرار است از ساعت ۱۲شب به وقت بغداد شروع شود به طرف میدان تحریر سرازیر شده‌اند. طبعاً هدف از اعمال منع تردد کاستن از تعداد تظاهرکنندگان است چون تجربه این چند روز نشان داد که شبها تعداد بیشتری برای تظاهرات به خیابانها سرازیر می‌شوند. بنابراین صحنه نشان می‌دهد که مردم و همه کسانی که به تظاهرکنندگان عواطفی دارند شروع به تجمع بیشتر در میدان تحریر می‌کنند تا بدینوسیله امشب نه تنها از تعداد تظاهرکنندگان کم نشود بلکه بعکس با افزایش تعداد آنها کار برای نیروهای به‌اصطلاح ضدشورش دشوارتر گردد.

منابع آگاه گزارش کرده‌اند که تابه‌حال ۳نفر طی ساعات اخیر در مواجهه با نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰۰نفر هم زخمی شده‌اند. تاکنون مردم به تصمیماتی که پارلمان عراق اتخاذ کرده وقعی ننهاده‌اند چرا که دیگر شهروندان اعتمادی به طبقه سیاسی حاکم ندارند و سقف خواسته‌های تظاهرکنندگان خیلی بالاتر از خواسته پارلمانترهاست. بنابراین چنین انتظاری بی‌جاست که تظاهرکنندگان تن به تصمیمات متخذه از سوی پارلمان بدهند. به‌ویژه که همین امروز نیز تعدادی در میدان تحریر جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین فضا خیلی ملتهب است و تمام احتمالات مفروض است که هر لحظه چه در بغداد و چه در بقیه استانها اتفاقاتی بیفتد.

 

 همه جوانان کربلا خواهان سرنگونی نظام هستند نظام احزاب و نظام رژیم ایران

بغداد - به منطقه جنگی تبدیل شده است - میدان  تحریر و پل جمهوری - ۶ آبان ۹۸

میدان تحریر بغداد - درگیری نیروهای امنیتی با دانش آموزان - ۶ آبان۹۸

 

میدان تحریر بغداد ۶ آبان۹۸:

تصاویری از قیام در عراق - ۶آبان۹۸:

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۲۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۲۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۲۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۶آبان ۹۸

میدان تحریر - استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۲۶آبان ۹۸

میدان تحریر - استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۶آبان ۹۸

 استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۲۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۶آبان ۹۸

 استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۲۶آبان ۹۸

استمرار تظاهرات در عراق - بغداد - ۶آبان ۹۸

ناصریه - تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان - ۲۶آبان ۹۸

ناصریه - تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان - ۶آبان ۹۸

 

قیام عراق علیه دست‌نشاندگان رژیم آخوندی به‌رغم جنایات و کشتار وحوش و بسیجیان وابسته به این رژیم باز هم بالا گرفت و روز دوشنبه با اعتصاب سراسری دانشجویان و دانش‌آموزان و راهپیمایی آنها در خیابانهای بغداد و سایر شهرها وارد فراز جدیدی شد.

«دریای سفید» و «انقلاب سفیدجامگان» به‌دلیل پوشش سفید دانش آموزان و دانشجویان عراقی نامی است که بر این حرکت عظیم و سراسری گذاشته‌اند.

 

تلویزیون العربیه گزارش داد:‌ با شروع تظاهرات و تجمعات دانش‌آموزان و دانشجویان، برخی خیابان‌ها بسته شد و اقدامات شدید امنیتی اتخاذ گردید. دانش‌آموزان و دانشجویان عراق در نجف، العماره، دیوانیه، میسان و بصره دست به تظاهرات‌ زده‌اند.

 

همزمان با دانشجویان و دانش‌آموزان، وکلا و حقوق‌دانان عراقی هم در بغداد تظاهرات کردند.

روزنامه دیلی صباح با عنوان «اعتراضات در عراق به تظاهرات علیه رژیم ایران تبدیل می‌شود» نوشت: اعتراضات در عراق، که از ابتدای این ماه آغاز شده است، در جهت جدیدی حرکت کرده است. معترضان شعارهایی علیه رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن در کشور می‌دهند.

شب دوشنبه تظاهر کنندگان خشمگین دروازه جلویی ساختمان استانداری کربلا را به آتش کشیدند. این در حالی بود که نیروهای امنیتی تلاش می‌کردند تظاهر کنندگان را با شلیک گاز اشک آور و ماشین آبپاش متفرق کنند. به گزارش اسکای نیوز، رویارویی بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی دهها مجروح بر جای گذاشت.

روز شنبه نیز تظاهر کنندگان کربلا عکس منحوس خامنه‌ای را به زیر کشیدند و آن را پاره کردند. آنها شعار می‌دادند که رژیم ایران اخراج اخراج کربلا آزاد آزاد

 

اسکای نیوز از قیام مردم عراق گزارش داد: مردم عراق روز یکشنبه در تظاهراتی که"سرنگونی رژیم حاکم در آن خواسته شده، در میدان تحریر در مرکز بغداد تجمع کردند، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

خبرگزاری فرانسه گفت: "تعداد زیادی از زنان و دانشجویان" به تظاهرات پیوستند.

دانش آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاههای بغداد به خیابان آمده‌اند حتی کودکان مدارس ابتدایی شعارهایی مشابه شعارهای میدان تحریر سر می‌دهند و خواستار سرنگونی نظام حاکم می شوند

ابرهای دود گاز اشک آور در میدان تحریر  شکل گرفته و صدای آمبولانسها که مجروحین اعتراضات را منتقل میکنند همه جا شنیده می شود. 

ورود جنبش دانشجویان و دانش آموزان به اعتراضات مردمی باعث اعتلای قیام مردم عراق شده است.

 

خبرگزاری رویترز در مورد اعتراضات روز یکشنبه دانشجویان و دانش‌آموزان گزارش داد:‌ هزاران معترض عراقی علیه سرکوب خونین تظاهر کنندگان در میدان تحریر در مرکز بغداد ایستادند. روز مردان جوان بر روی پلی که منتهی به منطقه سبز حفاظت‌شده پایتخت می‌شود، در برابر نیروهای امنیتی که هم‌چنان به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت آنها ادامه می‌دادند، موانعی برپا کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cc89636-4ef0-4fcf-9f1a-0790792f1833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات