728 x 90

قطع ارتباطات و خدمات اینترنت در غزه برای دومین روز متوالی

جنگ در غزه
جنگ در غزه

خبرگزاری فلسطینی وفا

به‌دنبال بمباران در بامداد امروز اجساد دست کم ۲۰تن شامل چندین کودک پیدا شد

قطع ارتباطات و خدمات اینترنت در غزه برای دومین روز متوالی

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه

شمار کشته‌شدگان فلسطینی در غزه ۲۳.۸۴۳تن و شمار مجروحان ۶۰.۳۱۷ تن است

 

سنتکام-فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا

ناوگان جنگی آمریکا صبح شنبه سامانه رادار حوثیهای وابسته به رژیم ایران را منهدم کرد

 

بردار به‌جانب سر مار

ژنرال فیلیپ بریدلاوPhilip Breedlove

فرمانده پیشین نیروهای ناتو و نیروی هوایی آمریکا در اروپا

به‌یاد داشته باشید که در خاورمیانه، همهٔ مسیرها به رژیم ایران ختم می‌شود

ما باید به رژیم ایران و همهٔ نیابتی‌های آن بفهمانیم

باید به‌خاطر کارهایی که انجام می‌دهند هزینه‌یی بپردازند

 

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان

در آینده نه چندان دور حملات پی‌درپی و بی‌امان یمن

علاوه بر ایلات مناطق و شهرهای دیگری از اسراییل را هم شامل می‌شود

 

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه-سنتکام- با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: در ساعت ۰۳۴۵ بامداد شنبه ۱۳ ژانویه نیروهای آمریکایی حمله‌یی را علیه یک سایت رادار حوثیهای وابسته به رژیم ایران در یمن انجام دادند. این حمله توسط ناو جنگی یو.اس.اس کارنی و با استفاده از موشکهای زمین به زمین تاماهاک و با هدف تضعیف توانمندی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های دریایی و تجاری انجام شد.

سنتکام افزود: این عملیات، به‌طور مستقل و جدا از ائتلاف دفاعی ۲۰ کشور برای حفاظت از دریای سرخ و تنگه باب المندب، انجام شده است.

ژنرال داگلاس سیمز، مدیر عملیاتی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت پنتاگون اطمینان کامل دارد حملات اخیر علیه اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن، توانایی آنها را برای انجام حملات بیشتر علیه کشتی‌های تجاری به‌طور مؤثری کاهش داده است. 

(سنتکام، وزرات دفاع آمریکا: ۲۳دی)

 

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارش روز شنبه خود از تحولات غزه نوشت: به‌دنبال بمباران شهر بیت لاهیا در شمال و محله د َر َج در مرکز شهر غزه در بامداد امروز، خدمه پدافند غیرنظامی، به اجساد دست کم ۲۰ تن، شامل چندین کودک دست یافتند. هم‌چنین با ایجاد یک کمربند آتش در اطراف مناطق جنوبی شهر خان یونس و بمباران این منطقه توبخانه و نیروهای هوایی اسراییل دهها تن کشته و تعداد دیگری مجروح شدند. این بمبارانها مناطق مرکزی غزه، از جمله اردوگاههای نصیرات، مغازی و اماکن مجاور بیمارستان اقصی را نیز در بر گرفت.

خبرگزاری وفا هم‌چنین نوشت: کلیه ارتباطات و خدمات اینترنتی نوار غزه برای دومین روز پیاپی قطع می‌باشند. به‌گفته خدمه فنی بخش ارتباطات، میزان تخریب این بخش بر اثر بمبارانها به ۸۹درصد رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد طی ۲۴ساعت گذشته ۱۳۵تن در اثر بمبارانهای اسراییل در نوار غزه کشته و ۳۱۲ تن مجروح شده‌اند. این منبع آمار تلفات انسانی غزه را تاکنون ۲۳۸۴۳کشته و نزدیک به ۶۰۳۱۷مجروح اعلام کرد.

(خبرگزاری وفا، العربیه، وایر رویترز: ۲۳دی)

 

 

ارتش اسراییل در گزارش روزانه خود نوشت: طی روز گذشته یک هسته عملیاتی حماس در خان یونس هدف قرار گرفته و کشته شدند. هم‌چنین دهها سلاح، کامپیوتر، دستگاههای ارتباطی و اطلاعاتی حماس کشف و ضبط شدند.

بنا به این گزارش، جنگنده‌های نیروی هوایی اسراییل روز جمعه دو هسته عملیاتی حزب‌الله را در مناطق مـَروحین Marvahin و یارون با عملیات هوایی و شلیک توپ خنثی کرده و افراد آنرا به‌قتل رساندند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا طی نامه‌یی به رؤسای مجلس نمایندگان و سنا، اعلام کرد: «

در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴، به دستور من، نیروهای آمریکا به‌عنوان بخشی از یک عملیات چندملیتی در کنار انگلستان و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، حملات جداگانه‌یی را علیه تأسیسات در یمن انجام دادند که حملات حوثیها در منطقه دریای سرخ را تسهیل می‌کند.

بایدن تأکید کرد: آمریکا آماده انجام اقدامات بیشتر، در صورت لزوم و مقتضی، برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر است.

 

 

سی.ان.ان گزارش داد: «بایدن گفت که با حملات در یمن، پیامی را به (رژیم) ایران ارسال کرده و حوثی‌ها را یک گروه تروریستی نامید... این به‌رغم آن است که دولت او در سال۲۰۲۱ تصمیم گرفت لیست‌گذاری (تروریستی حوثی‌ها) را لغو کند».

سی.ان.ان اضافه کرد: «پیش‌تر در روز جمعه، کاخ‌سفید تأکید کرد که لیست‌گذاری تروریستی حوثی‌ها را باز بینی می‌کند...

سی.ان.ان در گزارش خود هم‌چنین، نوشت: «وقتی از بایدن سؤال شد که آیا ایالات‌متحده در یک جنگ نیابتی با (رژیم) ایران است، وی گفت: «خیر (رژیم). ایران خواهان جنگ با ما نیست».

(سی.ان.ان: ۲۲دی)

 

 

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در پنسیلوانیا در پاسخ به این سؤال که «آیا پیامی به (رژیم) ایران دارید؟»، گفت: «من پیشاپیش این پیام را به (رژیم) ایران داده‌ام. آنها می‌دانند که نباید هیچ کاری بکنند».

وی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی دربارهٔ احتمال حملات بعدی به حوثیهای وابسته به رژیم در یمن، تأکید کرد: «اگر حوثی‌ها به رفتار شنیع خود ادامه بدهند، ما تضمین خواهیم کرد که به‌همراه متحدانمان به‌آنها پاسخ بدهیم».

یکی از خبرنگاران سؤال کرد: «آیا مایلید حوثی‌ها را یک گروه تروریستی بنامید؟»؛ بایدن گفت: «فکر می‌کنم آنها (چنین) هستند».

(سایت کاخ سفید: ۲۲دی)

 

آسوشیتدپرس ضمن انتشار خبر حمله روز شنبه آمریکا به حوثی‌ها نوشت: این حمله پس از آن صورت گرفت که نیروی دریایی آمریکا روز جمعه به کشتی‌های تحت پرچم آمریکا هشدار داده بود به مدت سه روز از مناطق اطراف یمن در دریای سرخ و خلیج عدن دوری کنند... . ارتش آمریکا و مقامات کاخ‌سفید گفتند انتظار دارند حوثی‌ها دست به تهاجمات تلافی‌جویانه بزنند.

رویترز نوشت: به‌دنبال حمله روز شنبه آمریکا به حوثی‌ها، سخنگوی آنها در صنعا تهدید کرد «آمریکا و انگلستان هزینه این حملات را خواهند پرداخت»

(آسوشیتدپرس، وایر رویترز: ۲۳دی)

 

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم در حمایت از حوثیها اعلام کرد: صنعا به امنیت دریایی و کشتیرانی کاملاً پایبند است. کاخ‌سفید به جای حمله نظامی به یمن

باید همراهی همه‌جانبه نظامی و امنیتی با تل آویو را فوراً متوقف کند تا امنیت به سراسر منطقه بازگردد

 

جان کربی در مصاحبه با سی.ان.ان، گفت: «شکی وجود ندارد که حوثی‌ها ماشه را می‌کشند، اما (رژیم) ایران تسلیحات را فراهم می‌کند. بگذارید در این رابطه اشتباه نکنیم. ما به حسابرسی از (رژیم) ایران به‌طور مقتضی، به‌خاطر این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده همراه با متحدان و شرکای خود ادامه خواهیم داد. این حمایت از آن گروهها باید متوقف شود. این حمایت از آن گروهها نیز باید متوقف شود».

(سی.ان.ان: ۲۳دی)

 

مایک مک‌کال رئیس کمیتهٔ خارجی کنگرهٔ آمریکا به فاکس‌نیوز، گفت: «ما می‌دانیم که کشتی‌های (رژیم) ایران در دریای سرخ این عملیاتها را به‌پیش می‌برند و با حوثی‌ها هماهنگی می‌کنند... نیروهای ما) بنا به مادهٔ ۲ دفاع از خود می‌توانند کشتی‌های (رژیم) ایران در دریایی سرخ را نیز هدف قرار بدهند. هر چه بیشتر اجازه بدهیم که آنها از مصونیت برخوردار باشند، تنشها در خاورمیانه تشدید خواهد شد».

مک‌کال اضافه کرد: «آنها لیست‌گذاری تروریستی حوثی‌ها را لغو کردند. چون می‌خواستند توافق اتمی (با رژیم) ایران را منعقد کنند... در همین حال فرستادهٔ ویژهٔ ما برای ایران، به‌خاطر نقض مجوز امنیتی‌اش و احتمالاً درز دادن اطلاعات به افراد یا مقام‌های (رژیم) ایران، اکنون تحت تحقیقات اف.بی.آی قرار دارد... به‌نظرم ما به‌نحو خطرناکی به یک درگیری مستقیم با (رژیم) ایران نزدیک می‌شویم».

(فاکس‌نیوز: ۲۲دی)

 

سناتور لیندزی گراهام، تأکید کرد: «از تصمیم دولت بایدن برای حمله به شورشیان حوثی که کشتیرانی بین‌المللی را مورد آزار قرار می‌دهند و سعی در حمله به منافع اسراییل و آمریکا دارند، بسیار حمایت می‌کنم. امیدوارم دولت بایدن بفهمد که سیاست بازدارندگی آنها کاملاً شکست‌خورده است. آنها باید به استفاده از نیروی نظامی در مواجههه با تجاوزات (رژیم) ایران و نیروهای نیابتی آنها ادامه بدهند».

 

ژنرال فیلیپ بریدلاوPhilip Breedlove فرمانده پیشین نیروهای ناتو و نیروی هوایی آمریکا در اروپا در مصاحبه با سی.ان.ان، تأکید کرد: «به‌یاد داشته باشید که در خاورمیانه، همهٔ مسیرها به (رژیم) ایران ختم می‌شود. آنها در حال تغذیه (این گروهها) با قابلیتهایی هستند که فراتر از آن چیزی است که حتی در کشورشان توان ایجادش را دارند؛ و همهٔ موضوع در مورد همین است... ما بازدارندگیمان را در این منطقه از دست داده‌ایم. ۱۳۰ حمله علیه افراد ما و ۲۷ حمله علیه کشتیرانی بین‌المللی صورت گرفته و یک قایق توقیف شده است. بنابراین، ما باید دوباره بازدارندگی را برقرار کنیم».

وی اضافه کرد: اکنون ما به‌جای فعال‌بودن، واکنشی عمل می‌کنیم. به‌نظر من این اولین قدم برای شروع فعال‌بودن و تلاش برای برقراری مجدد بازدارندگی است... ما باید به (رژیم) ایران و همهٔ نیابتی‌های آن بفهمانیم باید به‌خاطر کارهایی که انجام می‌دهند هزینه‌یی بپردازند»... .

(سی.ان.ان: ۲۲دی)

 

وال استریت ژورنال در سر مقاله روز جمعه خود به نقش رژیم در درگیریها در دریای سرخ اشاره کرد و نوشت: بایدن بالاخره به حوثی‌ها ضربه زد. ممکن است برای بازگرداندن بازدارندگی ایالات متحده بیش از یک حمله نظامی لازم باشد و رژیم ایران در پس زمینه، خودنمایی می‌کند
هر گونه استفاده از زور خطر تشدید تنش را به همراه دارد، اما حوثی‌ها و رژیم ایران بودند که این درگیری را آغاز کردند و هفته‌ها ناکامی بایدن در نشان دادن واکنش، به تشدید تنشها کمک کرده است.
رژیم ایران در حال آزمایش اراده آمریکاست و روز پنجشنبه با قدرت مواجه شد. باید امیدوار بود که این آغاز عزم جدید دولت بایدن است.

(وال استریت ژورنال، ۲۲دی)

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: حوثیهای یمن روز جمعه وعده تلافی شدید علیه حملات آمریکا و انگلیس را دادند که چشم‌انداز یک درگیری گسترده‌تر را در منطقه‌یی که قبلاً تحت تأثیر جنگ اسراییل در غزه قرار گرفته بود، افزایش داد.

رژیم ایران در بیانیه‌یی از سوی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله را محکوم کرد... .

در همین حال، روز جمعه، نیروی دریایی ایالات متحده حمله چند روز قبل در نزدیکی سواحل هند و سریلانکا را تأیید کرد. نفتکش شیمیایی پسیفیک گلد در ۴ ژانویه توسط هواپیمای بدون سرنشین «انتحاری رژیم» مورد اصابت قرار گرفت که باعث آسیب رساندن به کشتی شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس: ۱۴۰۲۱۰۲۳۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3456fa8e-d829-43a8-a33d-8baab9105116"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات