728 x 90

قضاییه جلادان یک زندانی قیام را به اعدام و ۵زندانی دیگر را به ۵ تا ۱۰سال زندان محکوم کرد

قیام سراسری ایران بندر لنگه - پدل
قیام سراسری ایران بندر لنگه - پدل

قضاییه جلادان یک زندانی قیام را به اعدام و ۵زندانی دیگر قیام را به ۵تا۱۰سال زندان محکوم کرد

خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان۲۲آبان ۱۴۰۱ نوشت: پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان اغتشاشات در استان تهران، فردی که یک مرکز دولتی را به آتش کشیده بود، به اتهام اخلال در نظم و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت ملی، محاربه و افساد فی‌الارض – محاربه از طریق به آتش کشیدن (تحریق و تخریب عمدی) به مجازات اعدام محکوم شد. هم‌چنین احکام ۵متهم اغتشاشات اخیر صادر شده است. این متهمان، به مجازات‌های حبس از ۵ تا ۱۰سال محکوم شده‌اند.

 

خانم مریم رجوی:

قضاییه جلادان اعلام کرد یکی از زندانیان قیام به‌خاطر به‌آتش کشیدن یک مرکز دولتی به‌اعدام محکوم شد. این، هم اوج توحش و قساوت رژیم و هم استیصالش در برابر قیام مردم را به‌نمایش می‌گذارد. جوانان شورشی و قیام آفرین به‌قاطعانه‌ترین صورت با این احکام جنایتکارانه مقابله می‌کنند.

 

 

وزارت‌خارجه کانادا ۲۳آبان: کانادا به‌شدت نگران گزارشهایی است که نشان می‌دهد یک دادگاه رژیم ایران یک معترض را به‌دلیل شرکت در تظاهرات اخیر به اعدام محکوم کرده و رژیم ایران در حال آماده‌سازی احکام مشابه و مجازات‌های سنگین دیگری علیه دیگر معترضان است که به‌طور خودسرانه بازداشت شده‌اند. کانادا این محاکمه‌ها و احکامی را که برای ارعاب معترضان ایرانی طراحی شده، محکوم می‌کند. کانادا در کنار مردم ایران می‌ایستد.

 

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا ۲۳آبان: گزارشهایی مربوط به این‌که یک معترض در ایران به اعدام محکوم شده، بسیار نگران‌کننده است. استرالیا با مجازات اعدام در هر شرایطی مخالف است. ما به حمایت از مردم ایران و حق آزادی بیان و برابری زنان و دختران ادامه می‌دهیم.

 

سایمون بیرمینگام رهبر حزب لیبرال در سنای استرالیا ۲۳آبان: خبر صدور حکم اعدام برای یک معترض نشان‌دهنده شرارت و رذالت رژیم ایران در برابر کسانی است که برای حقوق‌بشر مبارزه می‌کنند. خشونت باید پایان یابد. دولت استرالیا باید برای حمایت از آزادی زنان و دختران ایرانی به سایر کشورها بپیوندد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12478e41-9a9e-4eae-b5d3-83412507adc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات