728 x 90

قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر کشور بیش از ۶۲هزار و ۱۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قربانیان کرونا در ۳۴۰شهر کشور بیش از ۶۲هزار و ۱۰۰نفر است

رئیس شبکه بهداشت رژیم در بروجرد اعلام کرد در آستانه آن هستیم که بیش از ۵۰درصد مردم ایران مبتلا شوند.

از این میزان سه الی چهار درصد فوت می‌کنند که بالغ بر یک تا دو میلیون ایرانی خواهد بود.

  • وزارت بهداشت شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۱۴۴نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۸۵روز گذشته است.
  • وزارت بهداشت: ۱۰برابر آنچه در بیمارستانها شناسایی می‌کنیم، خارج از بیمارستان شناسایی می‌شوند.
  • هیچ بیمارستانی در تهران سفید نیست و همه بیمارستانها درگیر کرونا هستند.
  • حریرچی: ۱۱شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز هستند. بعد از بازگشایی‌ها شاهد افزایش موارد بیماری هستیم.
  • تلویزیون رژیم: با شیب تند افزایش بستری، بیمارستانهای اصفهان وارد مرحله بحرانی دیگری شده.در راهروها بیمار بستری می‌کنیم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۸تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۰شهر ایران بیش از ۶۲هزار و ۱۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۶۹۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۰۳۰نفر، در فارس به ۱۲۸۵نفر، در کردستان به ۱۲۷۰نفر، در کرمانشاه به ۱۵۳۵نفر، در مازنداران به ۲۸۹۵نفر، در هرمزگان به ۵۹۵نفر، در همدان به ۱۳۶۲نفر و در یزد به ۷۹۴نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان را در ۲۴ساعت گذشته ۱۴۴نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۸۵روز گذشته است و بیماران تحت مراقبت ویژه را ۲۹۴۶نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در هفته‌های اخیر است. در همین حال رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: «امروز ۱۰برابر بیش از آنچه که در بیمارستانها شناسایی می‌کنیم، خارج از بیمارستان شناسایی می‌شوند... نمی‌دانیم در فصل سرما چه اتفاقی می‌افتد. قابل پیش‌بینی نیست که کرونا با آنفلوآنزا همزمان شود و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد»(آفتاب ۸تیر).

روحانی پس از ماهها دروغگویی و پنهان‌کاری امروز گفت: «۶ماه از این بیماری تقریباً گذشته؛ واکسنی نیامده است؛ دارویی هم برای این بیماری نیامده است؛ ممکن است ۳ماه الی یک سال دیگر ادامه پیدا کند؛ پس باید خودمان را باید برای بلندمدت آماده کنیم». وی که در اوایل اسفند گفته بود تا شنبه ۱۰اسفند مسأله حل می‌شود، با وقاحت افزود: «بنده از هفته اولیه شیوع این ویروس گفتم باید با این ویروس مدت مدیدی زندگی کرده و سازگاری داشته باشیم و خودمان را آماده کنیم... چنین بیماری در تاریخ کشور نداشتیم. لااقل در این یک قرن و بیش از یک قرن و از حدود ۱۴۰سال پیش در کشور مان چنین بیماری بی‌سابقه است».

در تهران، معاون ستاد کرونا گفت: «هیچ بیمارستان سفیدی نداریم و همه بیمارستانها از لحاظ کرونا درگیر هستند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۸تیر). استاندار تهران در مورد اجرای طرح ترافیک گفت: «در صورت ادامه افزایش ابتلا در تهران، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد»(خبرگزاری پانا ۷تیر).

در لرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: «برآورد میدانی ما این است که ۲۰درصد مردم شهرستان مبتلا شده‌اند. در آستانه آن هستیم که بیش از ۵۰درصد مردم ایران مبتلا شوند. از این میزان سه الی چهار درصد فوت می‌کنند که بالغ بر یک تا دو میلیون ایرانی خواهد بود... نرم فوتی در کشور ۴، ۷درصد، در استان ۳، ۶ و در شهرستان ۲، ۸درصد است»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۸تیر).

در فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: «بستریها در حال افزایش است. افزایش بی‌سابقه مبتلایان، جهرم را در شرایطی بسیار حساس قرار داده که در صورت بی‌توجهی، یک بحران بزرگ گریبان‌گیرمان خواهد شد . این روزها در اتفاقی بی‌سابقه، ۵۰درصد نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه مثبت می‌شود»(ایرنا ۸تیر). «شمار مبتلایان در شهرستانهای شیراز، مرودشت، کازرون، داراب، آباده، زرین‌دشت، لامرد، کوار، ممسنی، اقلید، استهبان، لارستان، گراش، فسا، جهرم و اوز سه رقمی شده است، بسیاری از آنها تا دو هفته پیش آمار دو رقمی داشتن(ایرنا ۷تیر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تست مثبت مراجعات سرپایی از ۱۵درصد به ۴۵درصد افزایش‌یافته است و این زنگ خطر شیوع مجدد را به صدا درآورده است... . تا دو هفته آینده با اوج‌گیری دیگری از این ویروس مواجه خواهیم شد. علاوه بر بیمارستان کامکار سایر بیمارستانها را نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده‌ایم»(ایرنا ۸تیر).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مثبت بودن بیش از ۵۵درصد تست‌های انجام شده خبر داد و تأکید کرد: «شمار واقعی مبتلایان بیشتر از آمار اعلام شده رسمی است»(خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۷تیر). در قشم «یکباره از ۲۶اردیبهشت تاکنون آمار مبتلایان از ۵۰نفر به بیش از یک‌هزار نفر رسید و تاکنون ۱۰نفر از آنان جان باختند»(خبرگزاری نیروی قدس ۷تیر).

در زنجان، به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی «در ۱۰روز گذشته، شمار بیماریابی فعال استان از ۴۰۰بیمار به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است... در صورت تداوم این وضعیت خطر جدی شهروندان زنجانی را تهدید می‌کند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۷تیر).

در خوزستان، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «۸۵درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این استان تکمیل شده و باید تصمیم های جدیدی اتخاذ شود»(رویداد۲۴- ۸تیر). رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: «در۲۴ساعت گذشته ۲۷۷بیمار بستری شده‌اند که ۴۰نفر تحت مراقبت ویژه قرار دارند... هر سه شهر آبادان، خرمشهر و شادگان هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند و ما مجدداً درخواست محدودیت را کردیم»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۷تیر). مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: «وضعیت قرمز استان و شهرستان باعث شد تیرماه را حالت فوق‌العاده اعلام نموده‌ایم... . تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بیشتر شده و تخت‌های کمتری خالی می‌شود»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۷تیر).

در سیستان و بلوچستان، معاون دانشگاه پزشکی زاهدان از ۱۰فوتی در حوزه این بیمارستان در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: «شب گذشته تمام تخت‌های بیمارستانهای زاهدان تکمیل شده است»(خبرگزاری صدا و سیما ۸تیر).

در کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت از افزایش ۷۰ تا ۱۰۰درصد شمار بستریها و فوتیها در عرض یک ماه خبر داد(خبرگزاری سپاه پاسداران ۸تیر).

در آذربایجان غربی، حریرچی معاون وزارت بهداشت اعلام کرد: «شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی قرمز هستند»(شبکه خبر ۸تیر).

در اصفهان، تلویزیون رژیم خبر داد: «با شیب تند افزایش بستری بیماران ... اصفهان وارد مرحله بحرانی دیگری از این بیماری شده» و در بیمارستان خورشید بیماران در راهروها بستری می‌شوند(۷ تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸تیر ۱۳۹۹ (۲۸ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afba3d6a-3144-446a-96f8-fcb0765da9b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات